מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
היא שיחתי
הודעות: 3514
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי היא שיחתי » א' פברואר 27, 2011 2:16 pm

אם עשה חופה על תנאי שתאכל כזית ואכלה הרי חויב בשבע ברכות כפול שבעה ימים (אם יש תנאי בחופה)

חנבין
הודעות: 326
הצטרף: ג' דצמבר 21, 2010 4:52 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חנבין » א' פברואר 27, 2011 2:23 pm

היא שיחתי כתב:אם עשה חופה על תנאי שתאכל כזית ואכלה הרי חויב בשבע ברכות כפול שבעה ימים (אם יש תנאי בחופה)

ממש לא, הוא לא חויב מלבד ברכות חופה, היתר אינו חובה אלא שאם יש פנים חדשות בסעודה, אז חייב לברך. ואין זה קשור לכמות הימים, זה כל סעודה שאוכלים ואפילו ג"פ בכל יום.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 27, 2011 3:16 pm

איך מוכח בודאות מפס' מהמגילה ש"הדיוט קופץ בראש"?..הסבר פרט ונמק.

ישבב הסופר
הודעות: 2765
הצטרף: ו' אוקטובר 22, 2010 7:37 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ישבב הסופר » א' פברואר 27, 2011 3:55 pm

יאיר כתב:איך מוכח בודאות מפס' מהמגילה ש"הדיוט קופץ בראש"?..הסבר פרט ונמק.

"ויאמר מומכן" שהיה ממוכן אחרון השרים הקרובים אל אחשורוש, שנמנה אירון לכרשנא שתר אדמתא תרשיש מרס מרסנא ממוכן.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 27, 2011 4:12 pm

ומנין שהוא דיבר ראשון?..

אולי האחרים גם דברו לפניכן ונכתב במגילה רק דבריו, משום שרק דבריו נתקבלו..?

חנבין
הודעות: 326
הצטרף: ג' דצמבר 21, 2010 4:52 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חנבין » א' פברואר 27, 2011 4:29 pm

יאיר כתב:ומנין שהוא דיבר ראשון?..

אולי האחרים גם דברו לפניכן ונכתב במגילה רק דבריו, משום שרק דבריו נתקבלו..?

לכן כתוב "לפני המלך והשרים...."

מה שנכתב כאן בהעדר ידע שכך אמר הגר"א לדברי יאיר נמחק
נערך לאחרונה על ידי חנבין ב א' פברואר 27, 2011 4:43 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 27, 2011 4:40 pm

זהו וורט מהגר"א.

שמייכ'ל
הודעות: 61
הצטרף: א' מאי 16, 2010 2:06 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שמייכ'ל » ב' פברואר 28, 2011 2:11 am

שמייכ'ל כתב:
היכן בגמרא, 44 מילים רצופות המסתיימות באותה אות ?

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ב' פברואר 28, 2011 8:03 am

זכור לי כמעט בודאות שהאות היא ם' - מ' סופית ובענייני קרבנות (אולי מס' זבחים), האמנם?..

דראל
הודעות: 692
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דראל » ב' פברואר 28, 2011 8:42 am

נראה לי שמסתיימות בא'. הימור בלבד.

שמייכ'ל
הודעות: 61
הצטרף: א' מאי 16, 2010 2:06 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שמייכ'ל » ב' פברואר 28, 2011 9:49 am

יאיר כתב:זכור לי כמעט בודאות שהאות היא ם' - מ' סופית ובענייני קרבנות (אולי מס' זבחים), האמנם?..

לא ם ולא א ולא קרבנות.
האות היא ן'
רמז:
שבת לאו זמן תפילין

חנבין
הודעות: 326
הצטרף: ג' דצמבר 21, 2010 4:52 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חנבין » ב' פברואר 28, 2011 10:29 am

שמייכ'ל כתב:האות היא ן'
רמז:
שבת לאו זמן תפילין


רמז שקוף מידי, מיד נזכרתי:
אלפין עיינין, עיינין אלפין, ביתין כפין, כפין ביתין, גמין צדין, צדין גמין, דלתין רישין, רישין דלתין, היהין חיתין, חיתין היהין, ווין יודין, יודין ווין, זיינין נונין, נונין זיינין, טיתין פיפין, פיפין טיתין, כפופין פשוטין, פשוטין כפופין, מימין סמכין, סמכין מימין, סתומין פתוחין, פתוחין סתומין. (שבת קג:)

ישועות ישראל
הודעות: 53
הצטרף: ד' פברואר 09, 2011 2:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ישועות ישראל » ג' מרץ 01, 2011 2:44 am

היכן מצינו:
א. שני דברים, שכל אחד לעצמו היתר, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם אסורים?
ב. שני דברים, שכל אחד לעצמו אסור, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם מותרים?
ג. שני דברים, אחד אסור והשני מותר, ואם מתחברים ביחד האיסור נעשה מותר, והמותר נעשה איסור?

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' מרץ 01, 2011 2:47 am

א.שעטנז? בשר וחלב?

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' מרץ 01, 2011 2:49 am

א.מי לא נולד ומת?
ב.מי נולד ולא מת?
ג.מי לא נולד ולא מת?

ישועות ישראל
הודעות: 53
הצטרף: ד' פברואר 09, 2011 2:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ישועות ישראל » ג' מרץ 01, 2011 2:52 am

א. איפה יש בתורה מלה שלימה של אות אחת?
ב. איפה יש בתורה פסוק המתחיל עם ג' תיבות ומסיים עם אותו ג' תיבות?
ג. איזה מלה בתורה הגימטריא שלו הכי גדולה?

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' מרץ 01, 2011 2:56 am

הפצצת שאלות:
א.היכן בתנ"ך מילה שיש בה 5 אותיות זהות?
ב.מה המילה הארוכה בתנ"ך?
ג.איזה ספר בתנ"ך מתחיל ב-א ונגמר ב-ת?

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' מרץ 01, 2011 3:01 am

א.חח? שש?

שאלה ותשובה:
*הופיע עם שני צדיקים.

צץ.

שאלה:

מה זה?

וווו

מעיין
הודעות: 1978
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ג' מרץ 01, 2011 3:07 am

א. איפה יש בתורה מלה שלימה של אות אחת?
ב. איפה יש בתורה פסוק המתחיל עם ג' תיבות ומסיים עם אותו ג' תיבות?
ג. איזה מלה בתורה הגימטריא שלו הכי גדולה?

א. ה לה' תגמלו זאת
ב. סוף פ' שלח
ג.תשתרר - ובנ"ך ארתחששתא
נערך לאחרונה על ידי מעיין ב ג' מרץ 01, 2011 3:53 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעיין
הודעות: 1978
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ג' מרץ 01, 2011 3:42 am

יאיר כתב:א.מי לא נולד ומת?
ב.מי נולד ולא מת?
ג.מי לא נולד ולא מת?

א. אדה"ר יציר כפיו של הקב"ה [וגם חוה, אבל היא מתה]
ב. הנזכרים שעלו בחייהם לג"ע, ומפורטים במסכת דרך ארץ זוטא פ"א הט"ז
ג. שמחזאי ועזאל

מעיין
הודעות: 1978
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ג' מרץ 01, 2011 3:47 am

יאיר כתב:הפצצת שאלות:
א.היכן בתנ"ך מילה שיש בה 5 אותיות זהות?

ממתקוממים - תהלים יז
ב.מה המילה הארוכה בתנ"ך?

שלישי בקדשים - והחוט המשלש לא במהרה ינתק
וכתועבותיהן [יחזקאל טז מז]
*וכעלילותיכם [שם כ מד]
והאחשדרפנים [אסתר ט ג]
כולם בני י"א אותיות
*תיבה זו נזכר בפסיקתא רבתי פ' לד או' ח' - שיש בה אחד עשר מאגניות משמשים עיי"ש במפרשים
ובתורה
הארוכה ביותר
ובמשארותיך [שמות ז כח]
בן י' אותיות
וברמב"ם הל' ס"ת משמע שכן היא גם למשפחותיכם אבל כבר העירו שבכל התורה היא חסר ו'
ג.איזה ספר בתנ"ך מתחיל ב-א ונגמר ב-ת?

אקוה שלא התכוונת לדברי הימים א שחלוקת דברי הימים לא מן השם היא. כידוע

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' מרץ 01, 2011 8:30 am

מעיין כתב:
יאיר כתב:א.מי לא נולד ומת?
ב.מי נולד ולא מת?
ג.מי לא נולד ולא מת?

א. אדה"ר יציר כפיו של הקב"ה [וגם חוה, אבל היא מתה]
ב. הנזכרים שעלו בחייהם לג"ע, ומפורטים במסכת דרך ארץ זוטא פ"א הט"ז
ג. שמחזאי ועזאל

יפה.
ב-ב. התכוונתי לאליהו וחנוך. (ויעקב). על ה-10 נאמר שלא מתו?..האם אין הכוונה רק שבחייהם נכנסו לג"ע (ואח"כ חלקם יצאו)?
ב-ג.תשובה יפה. כך שמעת? (כי אני שמעתי רק את השאלה ולא את התשובה וחשבתי שהתשובה היא: ה' יתברך).

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' מרץ 01, 2011 8:31 am

מעיין כתב:
יאיר כתב:הפצצת שאלות:
א.היכן בתנ"ך מילה שיש בה 5 אותיות זהות?

ממתקוממים - תהלים יז
ב.מה המילה הארוכה בתנ"ך?

שלישי בקדשים - והחוט המשלש לא במהרה ינתק
וכתועבותיהן [יחזקאל טז מז]
*וכעלילותיכם [שם כ מד]
והאחשדרפנים [אסתר ט ג]
כולם בני י"א אותיות
*תיבה זו נזכר בפסיקתא רבתי פ' לד או' ח' - שיש בה אחד עשר מאגניות משמשים עיי"ש במפרשים
ובתורה
הארוכה ביותר
ובמשארותיך [שמות ז כח]
בן י' אותיות
וברמב"ם הל' ס"ת משמע שכן היא גם למשפחותיכם אבל כבר העירו שבכל התורה היא חסר ו'
ג.איזה ספר בתנ"ך מתחיל ב-א ונגמר ב-ת?

אקוה שלא התכוונת לדברי הימים א שחלוקת דברי הימים לא מן השם היא. כידוע


יפה מאוד!

התכוונתי לדברי הימים למרות הערתך הידועה..פשוט הייתי צריך 3 שאלות..

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' מרץ 01, 2011 8:38 am

יאיר כתב:היכן מצאנו בתנ"ך פס' ששם-עצם זכר מתואר בו בפועל נקבה ושם-עצם נקבה מתואר בו בפועל זכר? (ס' מלכים).


מלכים א יז טז, מי יכול לכתוב הסבר הדבר?

ישועות ישראל
הודעות: 53
הצטרף: ד' פברואר 09, 2011 2:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ישועות ישראל » ג' מרץ 01, 2011 12:43 pm

מעיין כתב:
א. איפה יש בתורה מלה שלימה של אות אחת?
ב. איפה יש בתורה פסוק המתחיל עם ג' תיבות ומסיים עם אותו ג' תיבות?
ג. איזה מלה בתורה הגימטריא שלו הכי גדולה?

א. ה לה' תגמלו זאת
ב. סוף פ' שלח
ג.תשתרר - ובנ"ך ארתחששתא


נכון! תודה!

ישועות ישראל
הודעות: 53
הצטרף: ד' פברואר 09, 2011 2:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ישועות ישראל » ג' מרץ 01, 2011 12:45 pm

ומה עם השאלה זו:

ישועות ישראל כתב:היכן מצינו:
א. שני דברים, שכל אחד לעצמו היתר, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם אסורים?
ב. שני דברים, שכל אחד לעצמו אסור, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם מותרים?
ג. שני דברים, אחד אסור והשני מותר, ואם מתחברים ביחד האיסור נעשה מותר, והמותר נעשה איסור?

הפלא ופלא
הודעות: 362
הצטרף: ב' מאי 10, 2010 3:24 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפלא ופלא » ג' מרץ 01, 2011 12:47 pm

ישועות ישראל כתב:היכן מצינו:
א. שני דברים, שכל אחד לעצמו היתר, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם אסורים?
ב. שני דברים, שכל אחד לעצמו אסור, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם מותרים?
ג. שני דברים, אחד אסור והשני מותר, ואם מתחברים ביחד האיסור נעשה מותר, והמותר נעשה איסור?



א. בשר וחלב; צמר ופשתים; חרישה בשור וחמור.
ב. הבטה במראה והסתפרות אצל נכרי.
ב. בשר לפני המליחה - אסור, והמלח מותר; לאחר המליחה - הבשר מותר והמלח אסור.

ישועות ישראל
הודעות: 53
הצטרף: ד' פברואר 09, 2011 2:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ישועות ישראל » ג' מרץ 01, 2011 1:59 pm

הפלא ופלא תודה!

הפלא ופלא
הודעות: 362
הצטרף: ב' מאי 10, 2010 3:24 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפלא ופלא » ג' מרץ 01, 2011 2:08 pm

כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?

דראל
הודעות: 692
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דראל » ג' מרץ 01, 2011 4:29 pm

הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?


בכור מאם

דראל
הודעות: 692
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דראל » ג' מרץ 01, 2011 4:37 pm

יאיר כתב:
יאיר כתב:היכן מצאנו בתנ"ך פס' ששם-עצם זכר מתואר בו בפועל נקבה ושם-עצם נקבה מתואר בו בפועל זכר? (ס' מלכים).


מלכים א יז טז, מי יכול לכתוב הסבר הדבר?


רד"ק מסביר שהפועל ביחס לצפחת מתייחס לסומך - לשמן, ולכן נכתב בזכר. אך עדיין אין זה מסביר את היחס לכד הקמח בנקבה.
הרטום הסביר שבהשפעת הצפחת נאמר על הכד בנקבה.
ומיניה ומיניה יתקלס עילאה


תוקן לאחר שחנבין העיר לי על טעותי בדבר משנה.
נערך לאחרונה על ידי דראל ב ג' מרץ 01, 2011 5:08 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

דראל
הודעות: 692
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דראל » ג' מרץ 01, 2011 4:39 pm

תשובה אחת לכל השאלות להלן:
א. מעם ישראל
ב. גוי
ג. לא מעם ישראל ולא גוי
ד. מעם ישראל וגוי גם יחד

מיהם/מיהו?

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' מרץ 01, 2011 5:00 pm

דראל כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:היכן מצאנו בתנ"ך פס' ששם-עצם זכר מתואר בו בפועל נקבה ושם-עצם נקבה מתואר בו בפועל זכר? (ס' מלכים).


מלכים א יז טז, מי יכול לכתוב הסבר הדבר?


קיל מסביר שהפועל ביחס לצפחת מתייחס לסומך - לשמן, ולכן נכתב בזכר. אך עדיין אין זה מסביר את היחס לכד הקמח בנקבה.
הרטום הסביר שבהשפעת הצפחת נאמר על הכד בנקבה.
ומיניה ומיניה יתקלס עילאה


לא מובן..אם על הצפחת נכתב בל' זכר על כד הקמח לא כל שכן?!

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ג' מרץ 01, 2011 5:02 pm

דראל כתב:תשובה אחת לכל השאלות להלן:
א. מעם ישראל
ב. גוי
ג. לא מעם ישראל ולא גוי
ד. מעם ישראל וגוי גם יחד

מיהם/מיהו?

גר של צה"ל?...

דראל
הודעות: 692
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דראל » ג' מרץ 01, 2011 5:09 pm

יאיר כתב:
דראל כתב:תשובה אחת לכל השאלות להלן:
א. מעם ישראל
ב. גוי
ג. לא מעם ישראל ולא גוי
ד. מעם ישראל וגוי גם יחד

מיהם/מיהו?

גר של צה"ל?...


לא. כותב בפורום הפוגע בגרים שהתגיירו כהלכה. צא ובדוק ב....

הפלא ופלא
הודעות: 362
הצטרף: ב' מאי 10, 2010 3:24 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפלא ופלא » ג' מרץ 01, 2011 5:24 pm

דראל כתב:
הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?


בכור מאם


כוונתי שכולם אחים מאב ואם

דראל
הודעות: 692
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דראל » ג' מרץ 01, 2011 5:30 pm

הפלא ופלא כתב:
דראל כתב:
הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?


בכור מאם


כוונתי שכולם אחים מאב ואם


שלישיה שנולדה. שניים נימולו בזמנם ומתו מחמת מילה, והבכור לא נימול בזמנו, וגם לא יימול מחמת אחיו.

קונה הכל
הודעות: 184
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 3:39 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קונה הכל » ג' מרץ 01, 2011 5:34 pm

הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?


שמעתי פעם, שמדובר בשלישיה שנולדה בשבת, אלא שהבכור נולד בערב שבת בין השמשות ושני האחרים נולדו בשבת וודאי, שעל פי ההלכה שני הקטנים נימולים בשבת, אבל הראשון שנולד בספק שבת אינו דוחה את השבת, אך גם אי אפשר למול אותו בערב שבת ולכן צריך למול ביום ראשון.
במצב כזה יתכן אם שני האחים הצעירים מתו מחמת מילה, שאז אין מלים את האח הבכור.

מעיין
הודעות: 1978
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ג' מרץ 01, 2011 7:17 pm

יאיר כתב:
מעיין כתב:
יאיר כתב:א.מי לא נולד ומת?
ב.מי נולד ולא מת?
ג.מי לא נולד ולא מת?

א. אדה"ר יציר כפיו של הקב"ה [וגם חוה, אבל היא מתה]
ב. הנזכרים שעלו בחייהם לג"ע, ומפורטים במסכת דרך ארץ זוטא פ"א הט"ז
ג. שמחזאי ועזאל

יפה.
ב-ב. התכוונתי לאליהו וחנוך. (ויעקב). על ה-10 נאמר שלא מתו?..האם אין הכוונה רק שבחייהם נכנסו לג"ע (ואח"כ חלקם יצאו)?
ב-ג.תשובה יפה. כך שמעת? (כי אני שמעתי רק את השאלה ולא את התשובה וחשבתי שהתשובה היא: ה' יתברך).

ב. לא - עיי"ש ובהגהות יעב"ץ שם
ג. מלאכים הם עכ"פ נבראים, אבל אינם נולדים, ואינם מתים, אבל וודאי שיש להם תכלה ולבסוף מתבטלים, מ"מ לא הכללתי בתשובתי כל המלאכים כיון שהשאלה נראה, על השוכנים כאן עלי חלד, משא"כ אלו הסתובבו פה עלי חלד, ואחד איננו אבל השני עדיין קיים כמבואר במדרשים
ומה שכתבת - הקב"ה, תסלח לי, הקב"ה היא קדוש ונעלה מן הכל, היא ראשון והיא אחרון, ואינו בערך הנבראים כלל, שנכתוב עליו ברוך היא, אפי' בדרך חידה התואר 'לא נולד ולא מת', אקוה שדברי מובנים לכל יהודי מאמין.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' מרץ 01, 2011 7:30 pm

בכלל נראה לי שחידות שהתשובה עליהם היא הקב"ה אין ראויות ואין זה לכבוד שמים.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 366 אורחים