יורד ומתעה כתב:א. כבר זמן מה שאני מנסה למצוא מראי מקומות לאחרונים שעמדו על ההגהה התמוהה שלו בב"ק בפרק כיצד הרגל לגבי מסקנת הגמרא בנושא אשו משום חציו. אשמח אם יוכל מישהו לעזור בזה.
.
בברכה המשולשת כתב:א. אזכיר, שלגבי ביאור אדוננו הגר"א על שו"ע, כדאי תמיד לעיין בברכת אליהו (ובספרים הנוספים על ביאור הגר"א).
ב. לגבי ההגהות על הש"ס, הרב אוריאל שלמוני שליט"א עוסק בכך, וכבר הוציא ספר מקיף על בבא מציעא
שמואל דוד כתב:בברכה המשולשת כתב:א. אזכיר, שלגבי ביאור אדוננו הגר"א על שו"ע, כדאי תמיד לעיין בברכת אליהו (ובספרים הנוספים על ביאור הגר"א).
ב. לגבי ההגהות על הש"ס, הרב אוריאל שלמוני שליט"א עוסק בכך, וכבר הוציא ספר מקיף על בבא מציעא
האם שייך לשלוח הספר דרך דואל
יורד ומתעה כתב:דבר מוזר יש, שגם אותם שמכריזים על עצמם כתלמידי הגר"א לכל דבר ונוהגים כמותו לקולא ולחומרא, משום מה בנושאים מסוימים שוכחים אותו לגמרי, ונוצר קונצנזוס, לא ברור בדיוק מאיפה, שבנושאים אלו אין לנהוג כמותו.
לדוגמא, ברכת על נטילת ידיים לתפילה, כל תפילה. שלא ראיתי שנהג אדם בזה מעולם.
וכן שיטתו היא, שאם אמר אדם בקיץ משיב הרוח ומוריד הגשם מיד חוזר לראש, אפילו אם לא גמר את הברכה.
וכן שיטתו שיש לברך ברכת התורה מחדש כל פעם שנכנס לעשות צרכיו. וכן הלאה.
למעשה אם יחליט מישהו באמת לנהוג אחרי הגר"א בכל דבר ודבר, כמעט ולא יישאר דבר אחד שיעשה בו כמנהג העולם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 297 אורחים