היא שיחתי כתב:אם עשה חופה על תנאי שתאכל כזית ואכלה הרי חויב בשבע ברכות כפול שבעה ימים (אם יש תנאי בחופה)
יאיר כתב:איך מוכח בודאות מפס' מהמגילה ש"הדיוט קופץ בראש"?..הסבר פרט ונמק.
יאיר כתב:ומנין שהוא דיבר ראשון?..
אולי האחרים גם דברו לפניכן ונכתב במגילה רק דבריו, משום שרק דבריו נתקבלו..?
שמייכ'ל כתב:
היכן בגמרא, 44 מילים רצופות המסתיימות באותה אות ?
יאיר כתב:זכור לי כמעט בודאות שהאות היא ם' - מ' סופית ובענייני קרבנות (אולי מס' זבחים), האמנם?..
שמייכ'ל כתב:האות היא ן'
רמז:
שבת לאו זמן תפילין
א. איפה יש בתורה מלה שלימה של אות אחת?
ב. איפה יש בתורה פסוק המתחיל עם ג' תיבות ומסיים עם אותו ג' תיבות?
ג. איזה מלה בתורה הגימטריא שלו הכי גדולה?
יאיר כתב:א.מי לא נולד ומת?
ב.מי נולד ולא מת?
ג.מי לא נולד ולא מת?
יאיר כתב:הפצצת שאלות:
א.היכן בתנ"ך מילה שיש בה 5 אותיות זהות?
ב.מה המילה הארוכה בתנ"ך?
ג.איזה ספר בתנ"ך מתחיל ב-א ונגמר ב-ת?
מעיין כתב:יאיר כתב:א.מי לא נולד ומת?
ב.מי נולד ולא מת?
ג.מי לא נולד ולא מת?
א. אדה"ר יציר כפיו של הקב"ה [וגם חוה, אבל היא מתה]
ב. הנזכרים שעלו בחייהם לג"ע, ומפורטים במסכת דרך ארץ זוטא פ"א הט"ז
ג. שמחזאי ועזאל
מעיין כתב:יאיר כתב:הפצצת שאלות:
א.היכן בתנ"ך מילה שיש בה 5 אותיות זהות?
ממתקוממים - תהלים יזב.מה המילה הארוכה בתנ"ך?
שלישי בקדשים - והחוט המשלש לא במהרה ינתק
וכתועבותיהן [יחזקאל טז מז]
*וכעלילותיכם [שם כ מד]
והאחשדרפנים [אסתר ט ג]
כולם בני י"א אותיות
*תיבה זו נזכר בפסיקתא רבתי פ' לד או' ח' - שיש בה אחד עשר מאגניות משמשים עיי"ש במפרשים
ובתורה
הארוכה ביותר
ובמשארותיך [שמות ז כח]
בן י' אותיות
וברמב"ם הל' ס"ת משמע שכן היא גם למשפחותיכם אבל כבר העירו שבכל התורה היא חסר ו'ג.איזה ספר בתנ"ך מתחיל ב-א ונגמר ב-ת?
אקוה שלא התכוונת לדברי הימים א שחלוקת דברי הימים לא מן השם היא. כידוע
יאיר כתב:היכן מצאנו בתנ"ך פס' ששם-עצם זכר מתואר בו בפועל נקבה ושם-עצם נקבה מתואר בו בפועל זכר? (ס' מלכים).
מעיין כתב:א. איפה יש בתורה מלה שלימה של אות אחת?
ב. איפה יש בתורה פסוק המתחיל עם ג' תיבות ומסיים עם אותו ג' תיבות?
ג. איזה מלה בתורה הגימטריא שלו הכי גדולה?
א. ה לה' תגמלו זאת
ב. סוף פ' שלח
ג.תשתרר - ובנ"ך ארתחששתא
ישועות ישראל כתב:היכן מצינו:
א. שני דברים, שכל אחד לעצמו היתר, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם אסורים?
ב. שני דברים, שכל אחד לעצמו אסור, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם מותרים?
ג. שני דברים, אחד אסור והשני מותר, ואם מתחברים ביחד האיסור נעשה מותר, והמותר נעשה איסור?
ישועות ישראל כתב:היכן מצינו:
א. שני דברים, שכל אחד לעצמו היתר, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם אסורים?
ב. שני דברים, שכל אחד לעצמו אסור, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם מותרים?
ג. שני דברים, אחד אסור והשני מותר, ואם מתחברים ביחד האיסור נעשה מותר, והמותר נעשה איסור?
הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?
יאיר כתב:יאיר כתב:היכן מצאנו בתנ"ך פס' ששם-עצם זכר מתואר בו בפועל נקבה ושם-עצם נקבה מתואר בו בפועל זכר? (ס' מלכים).
מלכים א יז טז, מי יכול לכתוב הסבר הדבר?
דראל כתב:יאיר כתב:יאיר כתב:היכן מצאנו בתנ"ך פס' ששם-עצם זכר מתואר בו בפועל נקבה ושם-עצם נקבה מתואר בו בפועל זכר? (ס' מלכים).
מלכים א יז טז, מי יכול לכתוב הסבר הדבר?
קיל מסביר שהפועל ביחס לצפחת מתייחס לסומך - לשמן, ולכן נכתב בזכר. אך עדיין אין זה מסביר את היחס לכד הקמח בנקבה.
הרטום הסביר שבהשפעת הצפחת נאמר על הכד בנקבה.
ומיניה ומיניה יתקלס עילאה
דראל כתב:תשובה אחת לכל השאלות להלן:
א. מעם ישראל
ב. גוי
ג. לא מעם ישראל ולא גוי
ד. מעם ישראל וגוי גם יחד
מיהם/מיהו?
יאיר כתב:דראל כתב:תשובה אחת לכל השאלות להלן:
א. מעם ישראל
ב. גוי
ג. לא מעם ישראל ולא גוי
ד. מעם ישראל וגוי גם יחד
מיהם/מיהו?
גר של צה"ל?...
דראל כתב:הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?
בכור מאם
הפלא ופלא כתב:דראל כתב:הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?
בכור מאם
כוונתי שכולם אחים מאב ואם
הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?
יאיר כתב:מעיין כתב:יאיר כתב:א.מי לא נולד ומת?
ב.מי נולד ולא מת?
ג.מי לא נולד ולא מת?
א. אדה"ר יציר כפיו של הקב"ה [וגם חוה, אבל היא מתה]
ב. הנזכרים שעלו בחייהם לג"ע, ומפורטים במסכת דרך ארץ זוטא פ"א הט"ז
ג. שמחזאי ועזאל
יפה.
ב-ב. התכוונתי לאליהו וחנוך. (ויעקב). על ה-10 נאמר שלא מתו?..האם אין הכוונה רק שבחייהם נכנסו לג"ע (ואח"כ חלקם יצאו)?
ב-ג.תשובה יפה. כך שמעת? (כי אני שמעתי רק את השאלה ולא את התשובה וחשבתי שהתשובה היא: ה' יתברך).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 146 אורחים