שחר כתב:תמיד סברתי שהענין בקטנים ממש הוא מצד הברכה שמתברכים מכל הציבור ב"המלאך הגואל וגו", הלא כן?!
מזמור שיר כתב:שחר כתב:תמיד סברתי שהענין בקטנים ממש הוא מצד הברכה שמתברכים מכל הציבור ב"המלאך הגואל וגו", הלא כן?!
את "המלאך הגואל" אומרים נגד עין הרע, כיון שמתקבצים ילדים רבים במקום. כך זכורני.
למאי_נמ? כתב:אגב, נהגו להביא בנות לכל הנערים?
משיב כתב:תנן ר' יהושע אשרי יולדתו, דבשעת עיבורה היתה נכנסת לביהמ"ד ולאחר שנולד הכניסה מטתו כדי שיכנסו דברי תורה באזניו'.
מפליא איך יש כאן כותבים שמחליטים על סמך סברתם שאין להביא קטנים.
מזמור שיר כתב:שחר כתב:תמיד סברתי שהענין בקטנים ממש הוא מצד הברכה שמתברכים מכל הציבור ב"המלאך הגואל וגו", הלא כן?!
את "המלאך הגואל" אומרים נגד עין הרע, כיון שמתקבצים ילדים רבים במקום. כך זכורני.
ארזי ביתר כתב:למאי_נמ? כתב:אגב, נהגו להביא בנות לכל הנערים?
לא!!!
שמש כתב:ארזי ביתר כתב:למאי_נמ? כתב:אגב, נהגו להביא בנות לכל הנערים?
לא!!!
אהמ... כן!!!
כך אני רואה מידי שנה בשנה...
שלמה בן חיים כתב:.. לא מצאתי כאן ולו מקור אחד [חוץ ממנהג תימני - דרדעי שמוזכר כאן]
מנין כתב:המנהג המקורי היה שעולה אחד מוציא יד"ח את כל הנערים מגיל חינוך וזה כמובן ע"י שהם מכוונים לצאת יד"ח. (מ"ב תרס"ט י"ב)
כיון שהתחילו בעשרות השנים האחרונות לנהוג שילדים עולים לתורה ומברכים לבד, הרי לא נשאר ילדים ל"כל הנערים", ולכן התחילו להביא את הקטני קטנים.
[אני זוכר לפני כ25 שנה שביקשו ממני לוותר ולא לעלות לתורה כדי להיות ה"נער" היחיד ב"כל הנערים"...]
הכהן כתב:
הכהן כתב:
ארזי ביתר כתב:האם יש מקור לכך שעלייה עם כל הנערים, היא סגולה לחשוכי בנים?
ש. ספראי כתב:אמו של רבי יהושע בן חנניה הביאתו לביהמ"ד בהיותו תינוק, לספוג את קדושת התורה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים