והר' דוד בר לוי ז"ל כתב בכל הני דאמרינן כגון קרפו"לש טפיל"ש צנו"אש סנייט"ן ניבל"אש אובילא"ש ופרטולא"ש וברצדילא"ש וכל הדברים שעושין אותן בביצים ומתבלין אותם כיון דחזינן בהו פלוגתא מספיקא עבדינן בהו במ"מ ולבסוף ברכה מעין שלש שאין דרך אדם לקבוע סעודתו על אלו הדברים ולמילתא דלא שכיחא לא גזרינן. מיהו אם קבע סעודתו עליהם כיון דהלכה כר' יוחנן עביד בהו נטילת ידים והמוציא שכל דבר שמברכין המוציא צריך נטילת ידים תחלה וברכת המזון לבסוף.
שלמה בן חיים כתב:הדבר קצת פלא שאותו מאכל כשהוא מופיע בצורה קטנה יותר משתנה ברכתו.
שלמה בן חיים כתב:דברי הרב בעלסקי זצ"ל מצו"ב
דניאל כתב:בעבר דיברנו קצת ברזילי ואנוכי בפשט דברי הביאור הלכה ההוא באשכול הזה החל מההודעה הזו, ושם כתבתי להסביר שלדעת הביאור הלכה עיקר החילוק הוא אם נעשה כמאכל חדש שהוא לחם ממולא או שאכתי עיקר המאכל אינו אלא הלחם רק שנתנו לפתנו בתוכו ולפ"ז נראה שפיצה ברכת מזונות.
הצעיר באלפי כתב:שלמה בן חיים כתב:דברי הרב בעלסקי זצ"ל מצו"ב
יישר כח גדול !
אך דברי הגר"י בלסקי זצ"ל אינם חידוש בעיניי כלל, כי הגאון הנ"ל היה לו מערכה שלימה בנידון זה, וסבר שגם לחמניות הנאפים ברובם מי פירות ממש אינם בורא מיני מזונות, וכמדומה שראיתי בספרו (איני זוכר המ"מ) שאין כהיום שום מציאות של לחמניות מזונות וכדו', בקיצור קשה לקבוע עפ"י דבריו הכרעה בזה, וכמדומה לי שא' הראוני לפני זמן רב מהגאון רבי אשר ווייס שליט"א שיש לו תשובה על זה בחלק ב', אולי מישהו יכול להעלות ?
נמצא באוצרהצעיר באלפי כתב:אני מצרף לכאן ספר שלם בענין זה המבאר ומלבן הנושא בטוטו"ד לכל פרטיה ודקדוקיה
פלגינן כתב:מצאתי אצלי. בלי אחריות.
עושה חדשות כתב:בסוג' הפיצה והמסתעף, ראה עוד מה שנכתב בירחון האוצר דהשתא (תמוז תשעז),
לבאר את גדרי פת הבב"כ, עי"ש היטב הרחבה נפלאה.
וכן עי' באשכולות נוספים ברחבי הפורום.
רק נזכרתי כעת בהגדרה חדשה בענין פת הבב"כ,
ז"ל סידור רס"ג -
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 259 אורחים