חד ברנש כתב:ומי שבאמת מעניין אותו תהליך היקלטות שתיית הקפה בקרב היהודים בכלל ויהודי גרמניה בפרט, מוזמן לעיין בספרו המעניין של רוברט ליברלס, יהודים וקפה: מסורת וחדשנות בגרמניה של העת החדשה המוקדמת, שיצא לאחרונה בתרגום לעברית.
חד ברנש כתב:ומה עם שתיית תה?
גבול ים כתב:חד ברנש כתב:ומה עם שתיית תה?
תמהני הרי גזרה המלכות גם על תה, ובע"כ שגם בשתיית התה עם הצוקער קודם התפילה גנוזים רזין עילאין, אולי ע"ד תהא השעה הזאת כו'.
כמדו' שגם בספר מנהג ישראל תורה מבואר עד"ז הטעם למנהגם של ישראל [!] למזוג המים קודם הקפה.
מאירי שבת סא. כתב:תלמידי חכמים כל מעשיהם פונות אל תכלית אחת, אפי' בשעה שעסוקים בצרכי גופם, לבם פונה לכונת עבודת השם. כבר ידעת שכשהוא נועל מנעליו מברך שעשה לי כל צרכי כמו שהתבאר במקומו, אף כשהוא נועל, נועל של ימין תחלה, כדי להעלות על לב שבכל דבר ראוי להימין, ולחלוק כבוד לכל מי שהוא הולך דרך ימין, וכשהוא חולץ חולץ של שמאל תחלה כדי שלא לעמוד רגל ימין יחף, ואף על פי שסוגיא זו חולקת בכך, כך הוזכרה במס' דרך ארץ, ובסוגי' זו הוזכרה בהפך מפני שצד השמאל צד התפלין, וכדי להעלות על לב ענין שרשי האמונה והיחוד, וזה וזה לדבר מצוה נתכונו
הכהן כתב:ראיתי פעם 'עניינים' גם בכיוון ערבוב הצוקע"ר (דרך ימין)
אבל מסתמא עיקר הענין הוא בקוביות צוקע"ר כדרך שהיה 'אין דער היים'
ארזי ביתר כתב:נראה לי שאשכול זה שובר שיא, מבחינת מספר הפעמים שחזרו על הווארט של קאווע מיט מילעך במקום מקוה, ביחס לאורך האשכול כולו...
סגי נהור כתב:הכהן כתב:ראיתי פעם 'עניינים' גם בכיוון ערבוב הצוקע"ר (דרך ימין)
אבל מסתמא עיקר הענין הוא בקוביות צוקע"ר כדרך שהיה 'אין דער היים'
כשיודעים באיזו אכזריות היתה כרוכה הפקת הסוכר באותם ימים, שאלפי עבדים נרצחו ועונו כדי להפיק את הסוכר עבור יושבי אירופה השאננים, בהכרח לומר שהיו בזה "עניינים" גדולים שמצדיקים זאת...
מה שנכון נכון כתב:חד ברנש כתב:ומי שבאמת מעניין אותו תהליך היקלטות שתיית הקפה בקרב היהודים בכלל ויהודי גרמניה בפרט, מוזמן לעיין בספרו המעניין של רוברט ליברלס, יהודים וקפה: מסורת וחדשנות בגרמניה של העת החדשה המוקדמת, שיצא לאחרונה בתרגום לעברית.
מתוך סקירה על הספר:
משה ובני ישראל כתב:ככל הנראה המאמינים בסודות האלה הם חסידים והלא מאמינים הם מתנגדים לחסידות. זה שני "ראשים" ממש
חד ברנש כתב:"ואתה עומד נדהם מהשטויות האלה"
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 386 אורחים