שבילי דנהרדעא כתב:האם מותר לבחור באשה לתפקיד נשיאה?
מנצפך כתב:שבילי דנהרדעא כתב:האם מותר לבחור באשה לתפקיד נשיאה?
מה הצדדים??
אי משום לא תחנם, זה שייך באיש כבאשה..
בברכה המשולשת כתב:מנצפך כתב:שבילי דנהרדעא כתב:האם מותר לבחור באשה לתפקיד נשיאה?
מה הצדדים??
אי משום לא תחנם, זה שייך באיש כבאשה..
יש על כגון זה תשובה מהגר"מ קליין זצ"ל במשנ"ה (לגבי חבר מושבעים) שאסור גם לגויים (ימש"ו) למנות אשה לדיינות או לשררה
בברכה המשולשת כתב:יש על כגון זה תשובה מהגר"מ קליין זצ"ל במשנ"ה (לגבי חבר מושבעים) שאסור גם לכל מיני הגויים למנות אשה לדיינות או לשררה
עזריאל ברגר כתב:בברכה המשולשת כתב:[
יש על כגון זה תשובה מהגר"מ קליין זצ"ל במשנ"ה (לגבי חבר מושבעים) שאסור גם לגויים (ימש"ו) למנות אשה לדיינות או לשררה
ומה הדין לגבי גויים שאינם ראויים לתואר ׳ימש"ו׳?
להם מותר?
או במילים אחרות: ממליץ לך לערוך את הודעתך ולמחוק את הסוגריים האלו.
לא כל גוי ראוי להימחות מעל פני האדמה.
מנצפך כתב:בברכה המשולשת כתב:יש על כגון זה תשובה מהגר"מ קליין זצ"ל במשנ"ה (לגבי חבר מושבעים) שאסור גם לכל מיני הגויים למנות אשה לדיינות או לשררה
נשמח לראות
שבילי דנהרדעא כתב: כמובן שגויים הדרים בארה"ב שרובם הם תומכים נלהבים של מדינת ישראל ובדרך הטבע בלעדיהם לא היה למדינת ישראל קיום (לא שמדינת ישראל מייצג את היהיודים אבל הגויים האלו כנראה לא למדו ויואל משה) אין מן הראוי לקלל אותם.
עזריאל ברגר כתב:בברכה המשולשת כתב:מנצפך כתב:מה הצדדים??
אי משום לא תחנם, זה שייך באיש כבאשה..
יש על כגון זה תשובה מהגר"מ קליין זצ"ל במשנ"ה (לגבי חבר מושבעים) שאסור גם לגויים (ימש"ו) למנות אשה לדיינות או לשררה
ומה הדין לגבי גויים שאינם ראויים לתואר ׳ימש"ו׳?
להם מותר?
או במילים אחרות: ממליץ לך לערוך את הודעתך ולמחוק את הסוגריים האלו.
לא כל גוי ראוי להימחות מעל פני האדמה.
פרי יהושע כתב:שמעתי בשם הזוהר שאסור למנות אשה למושלת והאריך שזה עניין רע מאד [ולא ידעתי מקומו כעת אדרבא יבאו הבקיאים...], ולכן היה מי שהורה שאסור לבחור בה, אף שהשני משוגע יש לבחור בו.
שבילי דנהרדעא כתב: ומה בעצם הבחירות האם אין בזה משום אל תתוודע לרשות?
לא נורא כתב:פרי יהושע כתב:שמעתי בשם הזוהר שאסור למנות אשה למושלת והאריך שזה עניין רע מאד [ולא ידעתי מקומו כעת אדרבא יבאו הבקיאים...], ולכן היה מי שהורה שאסור לבחור בה, אף שהשני משוגע יש לבחור בו.
מי אומר ש'צריך לבחור בשני', אולי יש להימנע בכלל?
בברכה המשולשת כתב:שבילי דנהרדעא כתב: כמובן שגויים הדרים בארה"ב שרובם הם תומכים נלהבים של מדינת ישראל ובדרך הטבע בלעדיהם לא היה למדינת ישראל קיום (לא שמדינת ישראל מייצג את היהיודים אבל הגויים האלו כנראה לא למדו ויואל משה) אין מן הראוי לקלל אותם.
א. ב"ה, אפילו בדרך הטבע אין זה נכון (במחילה מכתר"ה).
ב. אם אינם שומרים ז' מצוות בני נח הרי הם מחוייבים מיתה.
ג. "רובם", לו יהי. (וכפי שכבר כתב מרן הגרי"מ חרל"פ, אדרבה, כל אהבה שאוה"ע מראות לישראל פגם היא בגילוי קדושתם של ישראל, ורק כשכל אוה"ע ישנאו את עמ"י תבוא הגאולה השלמה בב"א)
פרי יהושע כתב:שמעתי בשם הזוהר שאסור למנות אשה למושלת והאריך שזה עניין רע מאד [ולא ידעתי מקומו כעת אדרבא יבאו הבקיאים...], ולכן היה מי שהורה שאסור לבחור בה, אף שהשני משוגע יש לבחור בו.
שבילי דנהרדעא כתב:ב. מאן יימר דאינם שומרים ז' מצוות.
ע"ז דף ב ע"ב וג ע"א
אומר להם הקב''ה הראשונות ישמיעונו שנא' וראשונות ישמיענו שבע מצות שקיבלתם היכן קיימתם, ומנלן דלא קיימום, דתני רב יוסף עמד וימודד ארץ ראה ויתר גוים מאי ראה ראה ז' מצות שקבלו עליהן בני נח ולא קיימום כיון שלא קיימום עמד והתירן להן איתגורי איתגור א''כ מצינו חוטא נשכר אמר מר בריה דרבינא לומר שאף על פי שמקיימין אותן אין מקבלין עליהם שכר
שבילי דנהרדעא כתב:בברכה המשולשת כתב:שבילי דנהרדעא כתב: כמובן שגויים הדרים בארה"ב שרובם הם תומכים נלהבים של מדינת ישראל ובדרך הטבע בלעדיהם לא היה למדינת ישראל קיום (לא שמדינת ישראל מייצג את היהיודים אבל הגויים האלו כנראה לא למדו ויואל משה) אין מן הראוי לקלל אותם.
א. ב"ה, אפילו בדרך הטבע אין זה נכון (במחילה מכתר"ה).
ב. אם אינם שומרים ז' מצוות בני נח הרי הם מחוייבים מיתה.
ג. "רובם", לו יהי. (וכפי שכבר כתב מרן הגרי"מ חרל"פ, אדרבה, כל אהבה שאוה"ע מראות לישראל פגם היא בגילוי קדושתם של ישראל, ורק כשכל אוה"ע ישנאו את עמ"י תבוא הגאולה השלמה בב"א)
א. מי היה מתקצב את ביטחון המדינה בלעדיהם, מי היה מטין וטו על כל החלטה אנטי ישראלית אם לא הם, ועוד הרבה.
ב. מאן יימר דאינם שומרים ז' מצוות.
ג. אין אנו צריכים לדברי הגרי"מ לידע שקדושתו של המדינה הוא פגום ומופגם, אדרבה אין לו (הכוונה להחבורת הכופרים והבוגדים השליטים של המדינה ולא חלילה לארה"ק) שום קדושה כלל אז מה כבודו רוצה מברי הגרי"מ.
בברכה המשולשת כתב:ב. ממה נפשך- נוצרים שבהם, הרי הם עוע"ז.
שבילי דנהרדעא כתב:פרי יהושע כתב:שמעתי בשם הזוהר שאסור למנות אשה למושלת והאריך שזה עניין רע מאד [ולא ידעתי מקומו כעת אדרבא יבאו הבקיאים...], ולכן היה מי שהורה שאסור לבחור בה, אף שהשני משוגע יש לבחור בו.
משוגע זה לא המילה, הוא מספיק חכם אבל מטורף ובלתי צפוי, ולתת לו הכפתור על נשק אטומי זה יכול חלילה לגרום ל... ה"י, אולי יש בזה משום פיקו"נ.
אבל בכל אופן זה רק טיאורטי, כי רוב היהודים הנשמעים לדעת תורה גרים במדינות שקולם אינן מעלה ומוריד.
מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:ב. ממה נפשך- נוצרים שבהם, הרי הם עוע"ז.
כמובן רק ע"פ הכרעתך.
viewtopic.php?f=17&t=26736&#p273448
בברכה המשולשת כתב:מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:ב. ממה נפשך- נוצרים שבהם, הרי הם עוע"ז.
כמובן רק ע"פ הכרעתך.
viewtopic.php?f=17&t=26736&#p273448
וכפי שהתבאר שם, אין זו הכרעה מחודשת שלי, כמובן
(ולא שחשבתי שכתר"ה התכוון לומר זאת, אך למען הסר ספק)
בברכה המשולשת כתב:[
ג. לא הבנתי איך הבין כת"ר את דברי מרן הגרימ"ח שהבאתי.
מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:ב. ממה נפשך- נוצרים שבהם, הרי הם עוע"ז.
כמובן רק ע"פ הכרעתך.
viewtopic.php?f=17&t=26736&#p273448
שבילי דנהרדעא כתב:מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:ב. ממה נפשך- נוצרים שבהם, הרי הם עוע"ז.
כמובן רק ע"פ הכרעתך.
viewtopic.php?f=17&t=26736&#p273448
יש לעיין גם בהא כי הנוצרים האמריקנים אינם נוצרים המסורתיים אלא סוג דת חדש כמו רפורמים, ואין אני יודע מה אמונתם, אבל בכל אופן אין ללמוד ממש"כ הפוסקים על שאר הנוצרים.
מה שנכון נכון כתב: כפי שהתבאר שם כ"ה דעת הרמ"א והש"ך ועוד הרבה הרבה מגדולי הפוסקים, וגם אם יש חולקים אף אחד לא הכריע ולא יכול להכריע כדעתם, כך שאכן זכינו להכרעה חדשה ומחודשת בדבריך.
שבילי דנהרדעא כתב:בברכה המשולשת כתב:[
ג. לא הבנתי איך הבין כת"ר את דברי מרן הגרימ"ח שהבאתי.
כוונתי כי משמע שכבודו מתרעם כי על ידי תמיכתם של האמריקנים בישראל זה סימן שיש פגם בקדושתו של המדינה, ולצערינו הרב אין אנו צריכים להא כי אין אנו רואים שום סימני קדושה בהמדינה, וה' יעביר רוח טומאה מן הארץ.
בברכה המשולשת כתב:התבאר שם שדעת הרמ"א בזה כלל אינה ברורה ושדעת הרמב"ם ברורה מאוד מאוד שהם עוע"ז, וכך גם הסברא הפשוטה (ולמיטב עיוני בדברי רבותינו האחרונים בתשובותיהם, כך מקובל יותר)
שבילי דנהרדעא כתב:פרי יהושע כתב:שמעתי בשם הזוהר שאסור למנות אשה למושלת והאריך שזה עניין רע מאד [ולא ידעתי מקומו כעת אדרבא יבאו הבקיאים...], ולכן היה מי שהורה שאסור לבחור בה, אף שהשני משוגע יש לבחור בו.
משוגע זה לא המילה, הוא מספיק חכם אבל מטורף ובלתי צפוי, ולתת לו הכפתור על נשק אטומי זה יכול חלילה לגרום ל... ה"י, אולי יש בזה משום פיקו"נ.
אבל בכל אופן זה רק טיאורטי, כי רוב היהודים הנשמעים לדעת תורה גרים במדינות שקולם אינן מעלה ומוריד.
עט סופר כתב:שבילי דנהרדעא כתב:פרי יהושע כתב:שמעתי בשם הזוהר שאסור למנות אשה למושלת והאריך שזה עניין רע מאד [ולא ידעתי מקומו כעת אדרבא יבאו הבקיאים...], ולכן היה מי שהורה שאסור לבחור בה, אף שהשני משוגע יש לבחור בו.
משוגע זה לא המילה, הוא מספיק חכם אבל מטורף ובלתי צפוי, ולתת לו הכפתור על נשק אטומי זה יכול חלילה לגרום ל... ה"י, אולי יש בזה משום פיקו"נ.
אבל בכל אופן זה רק טיאורטי, כי רוב היהודים הנשמעים לדעת תורה גרים במדינות שקולם אינן מעלה ומוריד.
אני רואה שאתה מושפע היטב מהתקשורת, ולכן מציע לתת לאשה למסור נשק אטומי לאירן, כי זה יותר בטוח...
שבילי דנהרדעא כתב:האם מותר לבחור באשה לתפקיד נשיאה?
שבילי דנהרדעא כתב:משוגע זה לא המילה, הוא מספיק חכם אבל מטורף ובלתי צפוי, ולתת לו הכפתור על נשק אטומי זה יכול חלילה לגרום ל... ה"י, אולי יש בזה משום פיקו"נ.
עט סופר כתב:שבילי דנהרדעא כתב:פרי יהושע כתב:שמעתי בשם הזוהר שאסור למנות אשה למושלת והאריך שזה עניין רע מאד [ולא ידעתי מקומו כעת אדרבא יבאו הבקיאים...], ולכן היה מי שהורה שאסור לבחור בה, אף שהשני משוגע יש לבחור בו.
משוגע זה לא המילה, הוא מספיק חכם אבל מטורף ובלתי צפוי, ולתת לו הכפתור על נשק אטומי זה יכול חלילה לגרום ל... ה"י, אולי יש בזה משום פיקו"נ.
אבל בכל אופן זה רק טיאורטי, כי רוב היהודים הנשמעים לדעת תורה גרים במדינות שקולם אינן מעלה ומוריד.
אני רואה שאתה מושפע היטב מהתקשורת, ולכן מציע לתת לאשה למסור נשק אטומי לאירן, כי זה יותר בטוח...
שבילי דנהרדעא כתב:נשאל הגר"מ שטרנבוך שליט"א ראב"ד עיה"ק אם מותר לבחור באיש שדעותיו האישיות הוא מאד נוגד התורה הקדושה, וענה כי העיקר לראות מי טוב יותר ליהודים, וגבי דעותיו מה כבר אפשר לצפות מגוי.
וצ"ע קצת הרי בעינינו אנו רואים גויים מסורתיים שיש להם קנאות בעניינים אלו לא לפרוץ ר"ל,אז איך אפשר לבחור במי שיכול חלילה להביא אסון ר"ל שעל זה יכול לבוא אנדרלמוסיא שהורגת טובים ורעים (ויש אולי לומר דעם ישראל אינן בכלל דלמה יענשו בגלל עבירות של האוה"ע הרי אין עליהם דין ערבות ).
ונתנו ידידים כתב:שבילי דנהרדעא כתב:נשאל הגר"מ שטרנבוך שליט"א ראב"ד עיה"ק אם מותר לבחור באיש שדעותיו האישיות הוא מאד נוגד התורה הקדושה, וענה כי העיקר לראות מי טוב יותר ליהודים, וגבי דעותיו מה כבר אפשר לצפות מגוי.
וצ"ע קצת הרי בעינינו אנו רואים גויים מסורתיים שיש להם קנאות בעניינים אלו לא לפרוץ ר"ל,אז איך אפשר לבחור במי שיכול חלילה להביא אסון ר"ל שעל זה יכול לבוא אנדרלמוסיא שהורגת טובים ורעים (ויש אולי לומר דעם ישראל אינן בכלל דלמה יענשו בגלל עבירות של האוה"ע הרי אין עליהם דין ערבות ).
אבל בדרך כלל אינו טוב יותר ליהודים כי למשל האשה הזו דעותי' הליבריאליסטית יעמדו כקוץ נגד הרבה דברים בדת ובחינוך הילדים בנוגע לבתי ספר וסמכויות הרבנים והפרדה בין גברים ונשים וכדו'.
עמקן כתב:יש שמועה שגאון ר' שְׂרָיָה דבליצקי מורה לכל האמריקנים שעולים למעונו "לתמוך בגבר ולא באשה" ע"פ הזוהר אם יש אישה שולטת זה דינים מיתה ועוני.
אולי הרב אי"ס יכול לברר אם זה אמת.
פרי יהושע כתב:ונתנו ידידים כתב:שבילי דנהרדעא כתב:נשאל הגר"מ שטרנבוך שליט"א ראב"ד עיה"ק אם מותר לבחור באיש שדעותיו האישיות הוא מאד נוגד התורה הקדושה, וענה כי העיקר לראות מי טוב יותר ליהודים, וגבי דעותיו מה כבר אפשר לצפות מגוי.
וצ"ע קצת הרי בעינינו אנו רואים גויים מסורתיים שיש להם קנאות בעניינים אלו לא לפרוץ ר"ל,אז איך אפשר לבחור במי שיכול חלילה להביא אסון ר"ל שעל זה יכול לבוא אנדרלמוסיא שהורגת טובים ורעים (ויש אולי לומר דעם ישראל אינן בכלל דלמה יענשו בגלל עבירות של האוה"ע הרי אין עליהם דין ערבות ).
אבל בדרך כלל אינו טוב יותר ליהודים כי למשל האשה הזו דעותי' הליבריאליסטית יעמדו כקוץ נגד הרבה דברים בדת ובחינוך הילדים בנוגע לבתי ספר וסמכויות הרבנים והפרדה בין גברים ונשים וכדו'.
באיזה אופן אתה חושב כי היא יכולה להתערב בבי"ס היהודים, בארה"ב שיש הפרדת דת מהמדינה באופן מחולט, והלא כפי הידוע לי הטובים שבהם פרטיים, גם במגזר הכללי, וגם אצל היהודים.
ונתנו ידידים כתב:[ראשית גם בתי ספר פרטיים מקבלים הרבה כסף מהמדינה במישרין ובעקיפין ואני הייתי פעם בת"ת חרדי והי' מונח שלט דאצלינו אין הפרש בין מגזר ומין וכו' דהיינו שיש חיובים כלפי המדינה, שנית ההפרדה בין דת למדינה הוא כ"כ חזק שאסור כמעט להיות דתי בין בנוגע לעיקרי אמונה ובין בנוגע להפרדה בין גברים לנשים, וכל הדתיות צריך להיות פרטי מאד עד שכהיום יש לפעמים משפטים על הסמכות של האב לחנך את ילדיו להיות דתי, ולאחרונה הבעיות האלו הולכים וגדלים וגם הנוצרים להבדיל סובלים מזה, וטענה זו הוא אחד מהטענות הגדולות שהרפובלוקים טענו בפריימריס (והמטורף הזה איני יודע אם יש לו אותם דעות כמו שאר חברי הריפובלוקים), ועבדו הרבה שהנשיא לא יוכל למנות לבית משפט עליון אדם ליבריאלי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 212 אורחים