מה הדין לעניין הרחקות איש ואשתו המבוארים בסי' תרט"ו, כאשר אשתו הדליקה נרות וקבלה עליה יום כיפור, אמנם הבעל טרם קבל על עצמו את קדושת היום.
ישמיעו החכמים ונוסיף לקח.
אוצר החכמה כתב:גם באבילות דידה מוזהרים על תשה"מ.
בן הרב כתב:לא ידעתי אמאי הרחיק נדוד ליוה"כ, ולא הסתפק בכל עונת הוסת שחל בשבת.
נוה הלבנון כתב:ודאי אין כאן נידון על תשה"מ, אלא על הרחקות בלבד.
דעת הט"ז ועוד, דביום שרי בנגיעה וא"כ אין איסור בעצם אלא הוא רק משום חשש והרחקה, וא"כ שמא בתוספת יו"כ קיל טפי. ושמא אי איכא איסורא רק לחד גיסא קיל טפי. ושמא לזמן מועט ומקרה רחוק לא חששו.
עכ"פ לדעת הלבוש (הביאו בפמ"ג) דאיסור נגיעה הוא רק משום הרהור וקרי לכאו' יהיה שרי, ועכ"פ אם הוא רק מצד קרי ודאי יהיה שרי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 145 אורחים