מעיין כתב:א"צ רמז רק עיון על אתר
ואעפ"כ אתן רמז
ונוקב שם י'
כוונתך לאסתר פרק ז פס' י?
מעיין כתב:א"צ רמז רק עיון על אתר
ואעפ"כ אתן רמז
ונוקב שם י'
מעיין כתב:בסביב ליריאיו לא התכוונתי לפסוקים הסמוכים
אלא לשלטי הגבורים שתלוי זיינם עליה
חכם באשי כתב:קול אומר קרא,
אכן קולך אומר קרא-קרא כעורב, אבל לפני שהינך שופך חמתך, עיין נא במה שמדובר כאן:
דראל הביא את תרגום השבעים כסייעתא לפרשנות של המלבי"ם, לא כעֵד נוסח אחר למקרא.
ולכך אף אני התכוונתי, באומרי שגדולי עולם הביאו את תרגום השבעים. הם הביאוהו כסיוע פרשני.
חכם באשי כתב:חנבין,
את תרגומו-פירושו של הירונימוס כמעט ולא הביאו חכמי ישראל המקובלים, למיטב ידיעתי (חוץ מכמה חכמים איטלקיים ש'ישבו על הגדר'; משהו כזה...),
כנראה בגלל היותו כומר (שונא ישראל) אשר גם עיוות את הפרשנות כדי להוכיח את 'צדקת' האמונה הנוצרית. והדברים עתיקים.
חנבין כתב:חכם באשי כתב:חנבין,
את תרגומו-פירושו של הירונימוס כמעט ולא הביאו חכמי ישראל המקובלים, למיטב ידיעתי (חוץ מכמה חכמים איטלקיים ש'ישבו על הגדר'; משהו כזה...),
כנראה בגלל היותו כומר (שונא ישראל) אשר גם עיוות את הפרשנות כדי להוכיח את 'צדקת' האמונה הנוצרית. והדברים עתיקים.
אציין שני ראשונים שרומזים להירונימוס, ציין לי אתה כנגד זה שניים שרומזים לשבעים, הרי לדבריך יש הרבה יותר איזכורים של השבעים מאשר להירונימוש, אזי אם לי יש שתיים שעולים כרגע בדעתי ומן הסתם יש הרבה יותר, לך צריך להיות לפחות שתיים:
אבן עזרא בראשית לז לה
ופה טעה המתרגם לתועים שתרגם שאולה גיהנם
רמב"ן בראשית מא מה
וכן עשו הנוצרים המעתיקים
גם בויכוח הרמב"ן מוזכר גירונימוש במפורש, אבל שם מפי הנוכחים בויכוח שהזכירו אותו לסיעתא לרמב"ן, ומטבע הדברים שיזכירו אותו, ולא אחשב אותו כאן כאילו הרמב"ן הזכירו בכתביו.
כעת אני שואל האם יש שתיים כנגד שתיים. ובאותה הזדמנות אשמח אם תראה היכן התיחסו לתרגום הנ"ל בכבוד.
תוספת מאוחרת: וכן בס' העקרים מאמר ג פכ"ה גם כן מוזכר גירונימו, אבל שם לצרכי פולמוס, לא בענין פרשני טהור.
ובכאן טעה גירונימו המעתיק לנוצרים שהעתיק "תמימה" - בלתי בעלת מום, ועשה כן כדי שלא ייוחס לתורת משה שהיא שלמה
מעיין כתב:לבקשת יאיר שלא לסטות האשכול
אחזור על שאלתי
להסב את האשכול על מכונומעיין כתב:עם מי התכונן המן להפגש בעת צליבתו?
מעיין כתב:א"צ רמז רק עיון על אתר
ואעפ"כ אתן רמז
ונוקב שם י'
יאיר כתב:מעיין כתב:בסביב ליריאיו לא התכוונתי לפסוקים הסמוכים
אלא לשלטי הגבורים שתלוי זיינם עליה
אתה מתכוון למפרשים?
שמע, זה לא הולך..
או שתתן עוד רמז או שתסביר את הרמז הקודם.
מעיין כתב:א"צ רמז רק עיון על אתר
ואעפ"כ אתן רמז
ונוקב שם י'
מעיין כתב:חנבין, אתה מתקרב
רק צריך לעיין, בהנלוים להמגילה
אם תחפש תמצא
א"צ לזה להרחיק לכת עד תרגום השבעים...
מעיין כתב:מתקרב, אבל א"א לי לפרש בהדי'
מפני יראת הצענזור...
מעיין כתב:אם אין מבינים רמז - עיין בתרגום שני
חנבין כתב:מעיין כתב:אם אין מבינים רמז - עיין בתרגום שני
מה זה אכסנדריה?
כך היה כינוי של העיר אלכסנדריה אצל חלק מהמחברים ויש גירסאות דגרסי להדיא לאלכסנדריה
מה הקשר?
זה ברור והבנתי מיד כשראיתי דברי התרגום שני אבל מה זה אכסנדריהיאיר כתב:חנבין כתב:מעיין כתב:אם אין מבינים רמז - עיין בתרגום שני
מה זה אכסנדריה?
כך היה כינוי של העיר אלכסנדריה אצל חלק מהמחברים ויש גירסאות דגרסי להדיא לאלכסנדריה
מה הקשר?
בן פנדירא הוא יש"ו
יאיר כתב:יש"ו למד כשפים באלכסנדריה של מצרים. שבת קד: (ושם נקרא בן סטדא ועיי"ש תוס').
מעיין כתב:למתמיהים הרי המן הי' זמן רב לפני ישו
אף שיש דברים בגו
ואציין ברצו"ה
מ"מ לענ"ד הוא ליצונתא דעבודה זרה שכותבי התרגום הליצו משתיהם יחד...
מעיין כתב:אבל שקר!!
ודי למבין עיין בקובץ עץ חיים שיצא לאור לאחרונה... ויש הרבה בלבולים בתולדתו ובענין אי תרי יש"ו הוו
יאיר כתב:מעיין כתב:למתמיהים הרי המן הי' זמן רב לפני ישו
אף שיש דברים בגו
ואציין ברצו"ה
מ"מ לענ"ד הוא ליצונתא דעבודה זרה שכותבי התרגום הליצו משתיהם יחד...
אכן זו היתה הסיבה שלא חשבתי שהכיוון הזה נכון..(איך פגשו אם היה אחריו..).
יאיר כתב:תזכורת: מי הם מחמד (מ"ם בפתח חי"ת בשוא), קלמנה, קנונתו והויה?
מעיין כתב:היכי תמצא, אכילה אחת יחייב לברך אחריו עשרים ברכות?
אומרים הבדלה בחונן הדעת, ואם טעה ולא הבדיל משלים תפלתו ואינו חוזר, מפני שצריך להבדיל על הכוס. ואם טעם קודם שהבדיל על הכוס צריך לחזור ולהבדיל בתפלה. (שו"ע או"ח סי' רצד סעיף א)
חנבין כתב:מעיין כתב:היכי תמצא, אכילה אחת יחייב לברך אחריו עשרים ברכות?אומרים הבדלה בחונן הדעת, ואם טעה ולא הבדיל משלים תפלתו ואינו חוזר, מפני שצריך להבדיל על הכוס. ואם טעם קודם שהבדיל על הכוס צריך לחזור ולהבדיל בתפלה. (שו"ע או"ח סי' רצד סעיף א)
מכאן שמי שלא הבדיל לא בתפילה ולא על הכוס ואכל משהו נתחייב בברכה אחרונה על מה שאכל, ועוד י"ט ברכות של תפילת שמ"ע כולל ולמלשינים.
יש למצא אפילו יותר, אילו אכל לחם, נתחייב בד' ברכות של ברכה"מ כולל הטוב והמטיב ועוד י"ט ברכות שמו"ע, ס"ה כ"ג ברכות.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 523 אורחים