מהרי"ל הל' יו"ט כתב:אמר ה"ר יעקב כ"ץ מנורטהויז"ן שראה כתוב בספר הגדולה שאין להתענות ביום טוב תענית חלום, דהא דמתענין בשבת גם כי כתיב גביה וקראת לשבת עונג (ישעיה נח, יג), נותנים בו טעם דהיינו עונג דידיה דמתבטל החלום בתעניתא. אכן ברגלים כת' שמחה ושמחת בחגך (דברים טז, יד), ואין שמחה אלא בבשר ויין, לכן אסור להתענות בהן.
יחוסי תנאים ואמוראים ערך רב יהושע בריה דרב אידי כתב:ונראה עוד אף על פי שכתוב בשבת וקראת לשבת עונג שמחה ממש אין כתובה בה. אבל כל המועדים כתיב בהו ושמחת בחגך. (הרי) [תדע שהרי] שבת עולה ואינה מפסקת אבל מועדים מפסיקין. הילכך נראה דאסור להתענות בכל המועדים אפילו בתענית חלום.
זעליג אבוחצירא כתב:יש ספר בשם משנת יעקב לרבי יעקב ווינפלד בעל דפוס אשכול
ואם חפץ אתה אוכל לעיין שם ולציין לך
כמו כן אם תוכל לציין מה שאתה מבקש במהרי"א הכהן
יבנה כתב:אסורי המלך ב' כרכים ע"י מרדכי יצחק אגסי, רשום בספרייה הלאומית.
http://www.jmall.co.il/%D7%90%D7%A1%D7% ... 7%99%D7%9D
וכאן עמ' 17 [56] http://www.machonyerushalayim.com/archi ... og_tb2.pdf
יעקב1 כתב:יבנה כתב:אסורי המלך ב' כרכים ע"י מרדכי יצחק אגסי, רשום בספרייה הלאומית.
http://www.jmall.co.il/%D7%90%D7%A1%D7% ... 7%99%D7%9D
וכאן עמ' 17 [56] http://www.machonyerushalayim.com/archi ... og_tb2.pdf
תודה, אני לא בטוח מאה אחוז שזה הקונטרס שראיתי (יתכן שזה היה אז היה קונטרס והיום כבר ספר) איך אפשר להשיג את המחבר, היכן הוא גר או אולי מס' טל' או מייל ?
יבנה כתב:יעקב1 כתב:יבנה כתב:אסורי המלך ב' כרכים ע"י מרדכי יצחק אגסי, רשום בספרייה הלאומית.
http://www.jmall.co.il/%D7%90%D7%A1%D7% ... 7%99%D7%9D
וכאן עמ' 17 [56] http://www.machonyerushalayim.com/archi ... og_tb2.pdf
תודה, אני לא בטוח מאה אחוז שזה הקונטרס שראיתי (יתכן שזה היה אז היה קונטרס והיום כבר ספר) איך אפשר להשיג את המחבר, היכן הוא גר או אולי מס' טל' או מייל ?
פרטי המחבר כאן http://www.whitepages.com/name/Mordecha ... NY/2jispxx.
הספר מופץ ע"י הוצאת המודיע, וגם ניתן להזמינו בלינק שצירפתי קודם של Jmall.
ושא_נס כתב:כתב ר' אברהם יפה בספרו משנת אברהם (זיטאמיר תרכ"ח) סימן כח אות א ס"ק ד דף סא ע"ב שכתב וז"ל: "ובנחלת אריאל כתב וז"ל: ולא כמצאתי כתוב שהנקודות רק על אותיות שק"ו... והעתיקו בתורת הבית".
ולא נראה כי כונתו לספר תורת הבית לר' אהרן מירלש, בערלין תקפ"ט, ושם לא מצאתי כן.
ספר תורת הבית נזכר עוד פעמים בספר משנת אברהם, וכנראה בכולם אין הכונה לבערלין תקפ"ט, אלא לספר אחר.
נודה מאד לכל עזרה
ירושלים כתב:בספר שלמי צבור, מהדורת אהבת שלום, עמ' רנז מביא מספר הבריאה סימן נג, וכן שם עמ' ער"ה מביא מספר הבריאה סימן נב.
מהו ספר זה?, מי מחברו?, האם נדפס?, בקצרה מי יכול להרחיב בפרטים אודות ספר זה. [מהציטוטים המובאים שם נראה לי כאילו הספר יצא מבית המדרש של בעל הרוקח ראה שם]. תודה מראש.
עושה חדשות כתב:מהרי"ל הל' יו"ט כתב:אמר ה"ר יעקב כ"ץ מנורטהויז"ן שראה כתוב בספר הגדולה שאין להתענות ביום טוב תענית חלום, דהא דמתענין בשבת גם כי כתיב גביה וקראת לשבת עונג (ישעיה נח, יג), נותנים בו טעם דהיינו עונג דידיה דמתבטל החלום בתעניתא. אכן ברגלים כת' שמחה ושמחת בחגך (דברים טז, יד), ואין שמחה אלא בבשר ויין, לכן אסור להתענות בהן.יחוסי תנאים ואמוראים ערך רב יהושע בריה דרב אידי כתב:ונראה עוד אף על פי שכתוב בשבת וקראת לשבת עונג שמחה ממש אין כתובה בה. אבל כל המועדים כתיב בהו ושמחת בחגך. (הרי) [תדע שהרי] שבת עולה ואינה מפסקת אבל מועדים מפסיקין. הילכך נראה דאסור להתענות בכל המועדים אפילו בתענית חלום.
מה מתכוין המהרי"ל "בספר הגדולה"?
(מהד' מכון י-ם אינה לפני, מישהו מתנדב לבדוק? -בסוף הל' יו"ט)
האם לבה"ג ושאילתות שכ' לחלק בין שבת/יו"ט - עונג/שמחה?
עושה חדשות כתב:אני חוזר על שאילתי:עושה חדשות כתב:מהרי"ל הל' יו"ט כתב:אמר ה"ר יעקב כ"ץ מנורטהויז"ן שראה כתוב בספר הגדולה שאין להתענות ביום טוב תענית חלום, דהא דמתענין בשבת גם כי כתיב גביה וקראת לשבת עונג (ישעיה נח, יג), נותנים בו טעם דהיינו עונג דידיה דמתבטל החלום בתעניתא. אכן ברגלים כת' שמחה ושמחת בחגך (דברים טז, יד), ואין שמחה אלא בבשר ויין, לכן אסור להתענות בהן.יחוסי תנאים ואמוראים ערך רב יהושע בריה דרב אידי כתב:ונראה עוד אף על פי שכתוב בשבת וקראת לשבת עונג שמחה ממש אין כתובה בה. אבל כל המועדים כתיב בהו ושמחת בחגך. (הרי) [תדע שהרי] שבת עולה ואינה מפסקת אבל מועדים מפסיקין. הילכך נראה דאסור להתענות בכל המועדים אפילו בתענית חלום.
מה מתכוין המהרי"ל "בספר הגדולה"?
(מהד' מכון י-ם אינה לפני, מישהו מתנדב לבדוק? -בסוף הל' יו"ט)
האם לבה"ג ושאילתות שכ' לחלק בין שבת/יו"ט - עונג/שמחה?
חד ברנש כתב:ירושלים כתב:בספר שלמי צבור, מהדורת אהבת שלום, עמ' רנז מביא מספר הבריאה סימן נג, וכן שם עמ' ער"ה מביא מספר הבריאה סימן נב.
מהו ספר זה?, מי מחברו?, האם נדפס?, בקצרה מי יכול להרחיב בפרטים אודות ספר זה. [מהציטוטים המובאים שם נראה לי כאילו הספר יצא מבית המדרש של בעל הרוקח ראה שם]. תודה מראש.
תוכל להביא כאן את הקטעים? אולי זה יסייע בזיהוי החיבור.
נהר שלום כתב:בספר שלמי ציבור מביא את המקור חכמה שמביא את ספר הבריאה. אולי יש לעיין בספר מקור חכמה, יש כמה ספרים בשם זה.
ירושלים כתב:בספר שלמי צבור, מהדורת אהבת שלום, עמ' רנז מביא מספר הבריאה סימן נג, וכן שם עמ' ער"ה מביא מספר הבריאה סימן נב.
מהו ספר זה?, מי מחברו?, האם נדפס?, בקצרה מי יכול להרחיב בפרטים אודות ספר זה. [מהציטוטים המובאים שם נראה לי כאילו הספר יצא מבית המדרש של בעל הרוקח ראה שם]. תודה מראש.
מה שנכון נכון כתב:לעומקו של דבר כתב:יש?
אולי עמוד התפלה?
http://www.lehmanns.co.uk/emvd-htplh-b-krkim.html
לעומקו של דבר כתב:יש?
י. אברהם כתב:בספר מופת הדור (לר"י קאמלהאר תרצ"ד) עמ' נח, מביא ספר תולדות בעש"ט, להגר"י לעווינשטיין.
מי יודע מהו ספר תולדות בעש"ט?
בקטלוג של הספר' הלאומית לא מצאתיו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 523 אורחים