אלון גורן כתב:נראה לי שיש כאן טעות גדולה.
לא נראהכלל שיש הפרש בין תימא באל"ף לתימה בה"א.
.
בר אוריין תנינא כתב:אלון גורן כתב:נראה לי שיש כאן טעות גדולה.
לא נראהכלל שיש הפרש בין תימא באל"ף לתימה בה"א.
.
בשביל לקבוע שהדבר טעות ועוד גדולה(!), עליך לנסות לפרוך את הדבר, ולא להסתפק בנראה לי, עם כל הכבוד לסברות כריסך. האם כבודו עבר על לפחות כמה מן התימא שנכתבו באלף להוכיח שאין הדבר נכון ???
איש_ספר כתב:בזכרוני שכ"ה גם בכנה"ג באיזה מקום אבדוק
חנבין כתב:ובספר עצמו אינני יודע באיזה כרך של ספר הענק שוכנים הכללים.
תוך כדי דיבור כתב:יש עוד גאון בדורנו ופרוייקט השו"ת שמו, ותערוך חיפוש קל ותראה שאין שום עקביות בתוס' שכשאינם מתרצים את הקושיה משתמשים דווקא בלשון זו, או אחרת, אלא כאמור לא דקדקו בזה כלל (חפש למשל "תימא" ובהפרש כמה מילים "י"ל" [עם קידומות דקדוקיות] ותמצא מייד עשרות מקומות שמקשים בתימא ומתרצים. וכאמור, כשמדובר במספר כל כך גדול, אי אפשר לתלות זאת רק במעתיקים ומדפיסים). כך שאפילו יימצא כתוב כך באיזה ספר, אנן סהדי דאין בזה ממש. וכבר המליצו קמאי על החושבים שכל דבר נעשה נכון אם הוא כתוב בספר.
חנבין כתב:אלון:
עד שנמצא את המקור הראשון של כלל זה, איננו יכולים לומר מאומה, כי אולי שם יש הסבר/הוכחה לענין, ואנו סתם מתפלפלים.
במה שכתבת שקשה לסמוך על גי' הספרים, בזה אני מסכים אתך, אך האם נאמר שלכן אי אפשר להחיל את הכלל הזה? גם בין רבא לרבה יש הרבה חילופי גירסאות הנוגעים להלכה ובכל זאת, לא מתעלמים מן ההבדל.
מתפעל כתב:זה שתיובתא בגמרא חזק יותר מקשיא, כן כתוב בכללי הש"ס?
מתפעל כתב:יישר כח
אתה כותב שש"כ, כוונתך לשבת של מי?
מתפעל כתב:שמעתי שאם כתוב בתוספות 'תימה', עם ה"א בסוף, זה אומר שהקושיא יותר חזקה מאשר לשון תימא באל"ף.
ובכלל לשון תימה יותר חזק מלשונות אחרות כמו וקשה או וא"ת.
האם יש למקור לזה? האם בכללי הש"ס יש גם כללים ללשון תוספות?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 346 אורחים