איש_ספר כתב:http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=1130&p=14930&hilit=%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8#p14930
חכם באשי כתב:איש ספר נתכוון לכמה הודעות קודם לכן, ראה: viewtopic.php?f=7&t=1130&p=14930&hilit=%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8#p6869
ובהודעות שלאחר מכן.
חכם באשי כתב:למיטב ידיעתי וזכרוני, רי"א מודינא לא השמיט קטעים מתוך הספר, אלא כתב שכל הספר הוא זיוף באחד מבני דורו "ואני ידעתי את האיש ושיחו" (משהו בלשון הזה).
חשוב לעיין במאמרו של י' דן.
חכם באשי כתב:הספר נדפס במהדורה מדעית ע"י דן, הנזכר, בהוצאת ביאליק (ספריית דורות). אך לא נראה לי שהוא הוסיף קטעים מכת"י.
אדג כתב:אין כל כך פלא שהביא סדר הדורות את ספר הישר, שהרי מביא הוא רבות את שלשלת הקבלה, ואם על ספר הישר זעק הארי, הרי על שלשלת הקבלה ישאגו כל חיות היער...
היא שיחתי כתב:בהנחה שספר זה מוסמך (נראה לי שדנו אם זה ספר בני יעקב שדיבר עליו הרמב"ן אם נסמוך עליו)
חכם באשי כתב:חנבין,
עיין בבקשה במאמריו של דן (חלקם נדפסו ב'סיני', ומצויים באוצר) ותפתור מקצת שאלותיך.
לא זכור לי אם דן רשם מ"מ במהדורתו, ואפילו אם הוא רשם, הוא די עם הארץ (עם קבלות!) מכדי לסמוך עליו.
את דברי צינברג - לא ראיתי.
צינברג העתיק משום מה: הזיות וכזבים.הרי זה כספר הישר שהדפיסו שלא מדעתי ודעת חכמים פה וינציא זה כעשרים שנה הגם שהסירותי ממנו הזיות וכתובים שזהו ספר הישר שהוזכר בתורה ועדיין יש אומרים שנמצא אחר החרבן ומי יעצור בעד הבודים מליבם כרצונם ואפס עצור ועזוב בעמנו ומשגיח על כל המדפיסים כל העולה על דעתם"
היא שיחתי כתב:אחת מהמליצות החביבות עלי בענין יום הולדת לקוחה מספר הישר
ידוע שיום הולדת מקורו בתורה רק מרשעים דהיינו פרעה
אולם יעוי' בספר הישר שפירש
שכל מלכי מצרים נקראו פרעה וכמבואר מפרעה של אברהם עד פרעה של משה והלאה לפרעה בנ"ך
ויום הולדת את פרעה היינו שנולד לו בן שנקרא אף הוא בשם פרעה
ואזל הלך לו מקור ליום הולדת מן התורה
איש_ספר כתב:אכן כך כותב ריא"ם:הרי זה כספר הישר שהדפיסו שלא מדעתי ודעת חכמים פה וינציא זה כעשרים שנה הגם שהסירותי ממנו הזיות וכתובים שזהו ספר הישר שהוזכר בתורה ועדיין יש אומרים שנמצא אחר החרבן ומי יעצור בעד הבודים מליבם כרצונם ואפס עצור ועזוב בעמנו ומשגיח על כל המדפיסים כל העולה על דעתם"
חכם באשי כתב:איש ספר,
תודה על הציטוט,
אבל ממנו עולה, שריא"ם לא השמיט מהמעשיות שבגוף הספר אלא רק את התיאור הדמיוני (או חלקו?) שספר זה הוא-הוא 'ספר הישר' הנזכר בתורה.
תיאור זה מופיע עתה במהדורות הנפוצות בראש הספר, וכדומני שנרשם עליו שהוא נוסף מדפוס שני ואילך (אם כי יש טוענים שהדפוס הראשון כלל לא היה קיים...)
ישבב הסופר כתב:אם הגר"ח קנייבסקי שליט"א כתב מראי מקומות לספר הישר, יוצא שלדעתו אין הספר דעה בפנ"ע, ועכ"פ סיפור קדמות מספר שמסופר בהתחלה ודאי אין הוא מקבל. [אחרת אין ענין לכתוב מראי מקומות על ספר שהוא בעצמו חשוב כמקור קדום.] ולא בא אלא להראות באיזה מקורות השתמש מחבר הספר, בעת שחיברו. הלא כן?
חכם באשי כתב:אך מה נעשה שר"ח קנייבסקי עצמו מציין לספר הישר כמו לחיבור חז"לי, לדוגמא, בהערותיו לפירוש הרוקח על התורה ולפירוש רבינו אפרים בר' שמשון.
חכם באשי כתב:זה עתה העלה על הכתב (פרופ') ר' מאיר בר אילן את הרצאתו 'לפתרון חידתו של ספר הישר', ושם חידושים רבים בנוגע לחיבור זה.
חכם באשי כתב:על עניינים שהובאו בפירושים הנ"ל בשם 'מדרש' הוא מציין לספר הישר, אז מהי כוונתו? שספר הישר הוא מדרש חז"לי.
לייטנר כתב:בכמה כ"י הוא משתמש כעדי נוסח?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 732 אורחים