חנבין כתב:איזה דבר המוזכר במגילת אסתר, הביאו אותו מן.... העיר קרקוב (קרקוי, קראקא) שבגליציה?
אפשר ליתן איזה רמז?
חנבין כתב:איזה דבר המוזכר במגילת אסתר, הביאו אותו מן.... העיר קרקוב (קרקוי, קראקא) שבגליציה?
יאיר כתב:
מה שם אם שמשון, אשת פוטיפרע, אשת יחזקאל הנביא ותאומות קין והבל?
כותב כתב:חנבין כתב:איזה דבר המוזכר במגילת אסתר, הביאו אותו מן.... העיר קרקוב (קרקוי, קראקא) שבגליציה?
אפשר ליתן איזה רמז?
ישבב הסופר כתב:צללפונית אם שמשון
יאיר כתב:
היכן מצאנו בתנ"ך פס' ששם-עצם זכר מתואר בו בפועל נקבה ושם-עצם נקבה מתואר בו בפועל זכר? (לא באיוב).
יאיר כתב:מי הם ...., זליכה.......?
יאיר כתב:עוטר ישראל כתב:אביעה חידות - המשך!
היכן כתוב בתורה:
1. המלך?
2. אחד אני והוא איש?
3. אמר לו משה?
מה לגבי זה?..
אין לך רמז?
אלון גורן כתב:יאיר כתב:עוטר ישראל כתב:אביעה חידות - המשך!
היכן כתוב בתורה:
1. המלך?
2. אחד אני והוא איש?
3. אמר לו משה?
מה לגבי זה?..
אין לך רמז?
1. המלך תמלך עלינו אם משול תמשול בנו
2. ונחלמה חלום בלילה אחד אני והוא איש כפתרון חלומו חלמנו
3. ???
חנבין כתב:כותב כתב:חנבין כתב:איזה דבר המוזכר במגילת אסתר, הביאו אותו מן.... העיר קרקוב (קרקוי, קראקא) שבגליציה?
אפשר ליתן איזה רמז?
רמז: כך דעת אליהו התשבי
חנבין כתב:נפלא מעיין לא האמנתי שמישהו יגיע לזה, וכעת שמישהו יסביר היטב דברי הפרמ"ג הנ"ל באגרות, לא הכל מובן.
לשאלת הבאשי, באמת לא נראה שהיתה אז עיר כזו, וכנראה זו כונת הפרמ"ג שרחוק הוא, שמאד לא מסתבר לומר כך, (גם המתורגמן כתב "אולי").
אבל מה עם יתר דברי הפרמ"ג הלא מובנים?
גוראריה כתב:חנבין כתב:נפלא מעיין לא האמנתי שמישהו יגיע לזה, וכעת שמישהו יסביר היטב דברי הפרמ"ג הנ"ל באגרות, לא הכל מובן.
לשאלת הבאשי, באמת לא נראה שהיתה אז עיר כזו, וכנראה זו כונת הפרמ"ג שרחוק הוא, שמאד לא מסתבר לומר כך, (גם המתורגמן כתב "אולי").
אבל מה עם יתר דברי הפרמ"ג הלא מובנים?
למה לא נאמר כפשוטו שהכוונה ל'קיר מואב' המכונה בתרגומים 'כרכא דמואב' [די מואבישער קראקא...], וכמדומה שעד היום כך שמה?!
מעיין כתב:יאיר כתב:"ובני, ארם--עוץ וחול, וגתר ומש" (בראשית י כג).
לידיעה בעלמא!
בדברי הימים כתוב ומשך ובמלבי"ם שם ד'מש' היא קיצור השם מ'משך'
ועיי' שם ברד"ק כעין זה
מעיין כתב:מה לתבן את הבר
חנבין כתב:מעיין כתב:מה לתבן את הבר
אכן, באמת בפורום זה לא אמורים להזכר ספרים אלו.
חכם באשי כתב:חנבין כתב:מעיין כתב:מה לתבן את הבר
אכן, באמת בפורום זה לא אמורים להזכר ספרים אלו.
לא חסרים גדולי עולם שהתייחסו לתרגום השבעים בכבוד (אך לגבי נוסח השומרונים,איני יודע)
חכם באשי כתב:לא חסרים גדולי עולם שהתייחסו לתרגום השבעים בכבוד (אך לגבי נוסח השומרונים,איני יודע)
מעיין כתב:עם מי התכונן המן להפגש בעת צליבתו?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 368 אורחים