פלגינן כתב:אולי בשעה"ד יש להסתמך על הגרי"ז שהיה ברור לו שקוורטין הרהר תשובה בשעה שביצע את 'טיהר רבי ישמעאל'...
פלגינן כתב:אולי בשעה"ד יש להסתמך על הגרי"ז שהיה ברור לו שקוורטין הרהר תשובה בשעה שביצע את 'טיהר רבי ישמעאל'...
סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...
עמקן כתב:פלגינן כתב:אולי בשעה"ד יש להסתמך על הגרי"ז שהיה ברור לו שקוורטין הרהר תשובה בשעה שביצע את 'טיהר רבי ישמעאל'...
אני שמעתי זה בשם המנחת אלעזר. לא ראיתי שום מקור מוסמך לשמועתי, אבל דומני שאין זה מסגנון הגרי"ז.
צבי וחמיד כתב:סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...
בשביל להרגיש איזה שטיקל נעשה בתשובה צריך להיות הגר''א קוטלר, ולא להיות סגי נהור...
סגי נהור כתב:צבי וחמיד כתב:סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...
בשביל להרגיש איזה שטיקל נעשה בתשובה צריך להיות הגר''א קוטלר, ולא להיות סגי נהור...
מספרים את זה על כל מיני, כפי שראית כאן באשכול. ומסתברא מילתא שהסיפור נולד כתוצאה מהדיסוננס שמרגיש השומע, שמצד אחד מתרגש ומתעורר ומצד שני יודע את מקור הניגון, ומזה נוצר הצורך לספר שהמלחין הרהר תשובה בלבו והכל בא על מקומו בשלום.
צבי וחמיד כתב:אעפ''י שדבריך נכונים, ורגש התשובה העולה בלב השומע מבקש שכך היה גם אצל המחבר, אך במחילה, הסיפור היה והיה, ועם הגר''א קוטלר. לא מפי השמועה..
סגי נהור כתב:צבי וחמיד כתב:סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...
בשביל להרגיש איזה שטיקל נעשה בתשובה צריך להיות הגר''א קוטלר, ולא להיות סגי נהור...
מספרים את זה על כל מיני, כפי שראית כאן באשכול. ומסתברא מילתא שהסיפור נולד כתוצאה מהדיסוננס שמרגיש השומע, שמצד אחד מתרגש ומתעורר ומצד שני יודע את מקור הניגון, ומזה נוצר הצורך לספר שהמלחין הרהר תשובה בלבו והכל בא על מקומו בשלום.
צבי וחמיד כתב:אני הק' זכיתי לעבור לפני התיבה בק''ק נכבדה, ויש מן הציבור שתובעים נוסח קטעי חזנות ביניהם גם חזנים שמרחקם משמתומ''צ היה כעוצמת קולם.
האם ראוי בעת רעוא דרעוין לעמוד ולהתחנן בנוסח של עוברי עבירה יפה ככל שיהיה? ומה עוד כשכל הציבור יודעים מאיזו בטן היתה זאת?
בק''ק דידי נחלקו הדעות, ואנכי עצות אשית בנפשי כדת מה לעשות בכל שנה ושנה מחדש.,
שיר ורננים כתב:סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...
ה"ברח דודי " ( גאולה לשבת חוהמ:פ)שלו משולב ממש בוטיהר
סגי נהור כתב:שיר ורננים כתב:סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...
ה"ברח דודי " ( גאולה לשבת חוהמ:פ)שלו משולב ממש בוטיהר
מה שנכון נכון. בכלל אינני יודע מה מעורר לתשובה בטיהר ר' ישמעאל יותר מקטעים אחרים מלבד שאנשים נוהגים להתרגש ולהזדעזע ממוות ודם וכיו"ב (עד שדומה שמטעם זה מצאה את מקומה קינת אלה אזכרה במוסף יוה"כ). ולדידי היה מתקבל יותר אילו טענו שהרהר תשובה בשעה שחיבר את ה"ריבונו של עולם" שלו, שבו מבקש ומתחנן כבן המתחטא לפני קונו "להגות בתורתך ולקיים את מצוותיה", ומבקש שכל טוב "להבין ולהשכיל עמקי סודותיה"...
אבל מכיר אני שאם זולגת מעיני דמעה כשאני מאזין לקטע זה, מן הסתם הקב"ה אינו שומר דמעה זו בבית גנזיו.
צבי וחמיד כתב:אני הק' זכיתי לעבור לפני התיבה בק''ק נכבדה, ויש מן הציבור שתובעים נוסח קטעי חזנות ביניהם גם חזנים שמרחקם משמתומ''צ היה כעוצמת קולם.
האם ראוי בעת רעוא דרעוין לעמוד ולהתחנן בנוסח של עוברי עבירה יפה ככל שיהיה? ומה עוד כשכל הציבור יודעים מאיזו בטן היתה זאת?
בק''ק דידי נחלקו הדעות, ואנכי עצות אשית בנפשי כדת מה לעשות בכל שנה ושנה מחדש.,
שיר ורננים כתב:צבי וחמיד כתב:אני הק' זכיתי לעבור לפני התיבה בק''ק נכבדה, ויש מן הציבור שתובעים נוסח קטעי חזנות ביניהם גם חזנים שמרחקם משמתומ''צ היה כעוצמת קולם.
האם ראוי בעת רעוא דרעוין לעמוד ולהתחנן בנוסח של עוברי עבירה יפה ככל שיהיה? ומה עוד כשכל הציבור יודעים מאיזו בטן היתה זאת?
בק''ק דידי נחלקו הדעות, ואנכי עצות אשית בנפשי כדת מה לעשות בכל שנה ושנה מחדש.,
אני יודע שבנוסחו של רבינו הגרא"ל זצ"ל שילב הסלסול של "מבלעדי" כידוע למבינים ויודעי מדע.
ואף שיג ושיח היה לי עם יבלח"ט בנו הצדיק בזה העניין.
צבי וחמיד כתב:שיר ורננים כתב:צבי וחמיד כתב:אני הק' זכיתי לעבור לפני התיבה בק''ק נכבדה, ויש מן הציבור שתובעים נוסח קטעי חזנות ביניהם גם חזנים שמרחקם משמתומ''צ היה כעוצמת קולם.
האם ראוי בעת רעוא דרעוין לעמוד ולהתחנן בנוסח של עוברי עבירה יפה ככל שיהיה? ומה עוד כשכל הציבור יודעים מאיזו בטן היתה זאת?
בק''ק דידי נחלקו הדעות, ואנכי עצות אשית בנפשי כדת מה לעשות בכל שנה ושנה מחדש.,
אני יודע שבנוסחו של רבינו הגרא"ל זצ"ל שילב הסלסול של "מבלעדי" כידוע למבינים ויודעי מדע.
ואף שיג ושיח היה לי עם יבלח"ט בנו הצדיק בזה העניין.
נא פרט
גם זו לטובה כתב:אודה למי שיעלה את ה"ונתנה תוקף" המדובר. [לטעמי הוא אכן נפלא.]
שיר ורננים כתב:ר' אריה פינקל זצוק"ל היה משלב בנוסח התפילות ניואנסים דקים של קטעי חזנות .הוא היה מוזיקלי . ובקטע של "ועל ידי עבדיך" במילה "מבלעדי" היה מסלסל את הסלסול המפורסם של קוורטין. היה תענוג צרוף לשמוע את הביצוע עם הוורמקייט של ר' אריה זצוק"ל.
אני כבעל תפילה בונה את הנוסח הכללי על הפלטפורמה שלו. בזמנו הקלטתי את נוסח מוסף לר"ה מבנו יבלח"ט ר' בנימין וכמדו' שדיברנו על זה.
לעומקו של דבר כתב:שיר ורננים כתב:ר' אריה פינקל זצוק"ל היה משלב בנוסח התפילות ניואנסים דקים של קטעי חזנות .הוא היה מוזיקלי . ובקטע של "ועל ידי עבדיך" במילה "מבלעדי" היה מסלסל את הסלסול המפורסם של קוורטין. היה תענוג צרוף לשמוע את הביצוע עם הוורמקייט של ר' אריה זצוק"ל.
אני כבעל תפילה בונה את הנוסח הכללי על הפלטפורמה שלו. בזמנו הקלטתי את נוסח מוסף לר"ה מבנו יבלח"ט ר' בנימין וכמדו' שדיברנו על זה.
יש רבים המשלבים בועל ידי עבדיך קנייטשים מנוסח זה של קוורטין, או שעושים אפילו רובו.
שיר ורננים כתב:צבי וחמיד כתב:שיר ורננים כתב:צבי וחמיד כתב:אני הק' זכיתי לעבור לפני התיבה בק''ק נכבדה, ויש מן הציבור שתובעים נוסח קטעי חזנות ביניהם גם חזנים שמרחקם משמתומ''צ היה כעוצמת קולם.
האם ראוי בעת רעוא דרעוין לעמוד ולהתחנן בנוסח של עוברי עבירה יפה ככל שיהיה? ומה עוד כשכל הציבור יודעים מאיזו בטן היתה זאת?
בק''ק דידי נחלקו הדעות, ואנכי עצות אשית בנפשי כדת מה לעשות בכל שנה ושנה מחדש.,
אני יודע שבנוסחו של רבינו הגרא"ל זצ"ל שילב הסלסול של "מבלעדי" כידוע למבינים ויודעי מדע.
ואף שיג ושיח היה לי עם יבלח"ט בנו הצדיק בזה העניין.
נא פרט
ר' אריה פינקל זצוק"ל היה משלב בנוסח התפילות ניואנסים דקים של קטעי חזנות .הוא היה מוזיקלי . ובקטע של "ועל ידי עבדיך" במילה "מבלעדי" היה מסלסל את הסלסול המפורסם של קוורטין. היה תענוג צרוף לשמוע את הביצוע עם הוורמקייט של ר' אריה זצוק"ל.
אני כבעל תפילה בונה את הנוסח הכללי על הפלטפורמה שלו. בזמנו הקלטתי את נוסח מוסף לר"ה מבנו יבלח"ט ר' בנימין וכמדו' שדיברנו על זה.
חזן שלא ספג בילדותו את כל המדות הטובות של יראה וחסידות, חזן שלא ראה ולא שמע את הבעל תפילה הירא, שופך את ליבו לפני העמוד בימים הנוראים, בים של דמעות והשתפכות הנפש. חזן כזה אינו מרגיש באמת את התפקיד הרם שלו, הוא אינו מכיר לנוכח את ה"לפני מי הוא עומד".
גם זו לטובה כתב:אודה למי שיעלה את ה"ונתנה תוקף" המדובר. [לטעמי הוא אכן נפלא.]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים