ברים כתב:אחד ההיתרים הבולטים שנלחם עליו כארי היה פתיחת פקקי הברגה של מתכת מבקבוקים.
זכורני כד הוינא טליא והגרי''י היה בא לביתנו כל אימת שנערך ''שלום זכר'' במשפחה''.
תמיד תמיד הוא היה האורח הראשון! והיינו ממהרים בסעודה כי ''עוד רגע הרב מגיע''.
כשהגיע היה נוטל לידיו בקבוק ופותחו, ואח''כ היה מבקש להביא לפניו את הארגז עם בקבוקי השתיה ופותח את כולם.
אוצר החכמה כתב:זה חידוש בשבילי. איפה חזר בו?
גימפעל כתב:אוצר החכמה כתב:זה חידוש בשבילי. איפה חזר בו?
חזר בו מהנוהג הנ"ל.
לעומקו של דבר כתב:והקלאסי הוא שאמר שהבחירות אסורים משום חרם דרבינו גרשון (שטמר, מראשי העדה החרדית).
אם כי כמדומני שיש ממנו נאומים מנומקים, בפרט על כניסה לקואליציה.
לעומקו של דבר כתב:גימפעל כתב:אוצר החכמה כתב:זה חידוש בשבילי. איפה חזר בו?
חזר בו מהנוהג הנ"ל.
כלומר אבל לא מהפסק.
שומר-הגחלת כתב:סיפר לי מאן דהו - אברך כולל בוגר ישיבה ליטאית - שהיה נוהג לשאול אותו בדרך כלל שאלות בענינים שונים, לפני הבחירות שאל אותו לדעתו האם הוא צריך לבחור? ענה לו: תעשה מה שראשי הישיבה שלך אומרים...
בן ירושלים כתב:אחותו (שהיתה "גברא רבה" בעצמה )
לעומקו של דבר כתב:כל הסיפור עם השטרסבורגער רב (חמיו של יבל"ח האדמו"ר רמ"מ מויז'ניץ) יכול להיות מצוץ מאיזו אצבע, לא כן?
יש לך מקור מדוייק?
לולי דמיסתפינא כתב:המגיד ר' מנשה רייזמן הוא לא נכד של הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק רייזמן מעולם.
לעומקו של דבר כתב:בן ירושלים כתב:אחותו (שהיתה "גברא רבה" בעצמה )
הנשואה ל?
נשר כתב:התיר לעשן ביו"ט.
בן ירושלים כתב:נשר כתב:התיר לעשן ביו"ט.
ובזה אחיו ר' שלמה חלק בכל תוקף וטען שאין זה שוה לכל נפש. לפעמים כששאלוהו על הלכות מסוימות אמר לשואל אם אתה מעשן ביו"ט (ומתגלח במכונת גילוח) אז ודאי שמותר לך שהרי על איסורים מפורשים אינך מקפיד
נשר כתב:מעניין מי הם הנחשבים לתלמידיו בעניני מראות ובכלל.
לעומקו של דבר כתב:והקלאסי הוא שאמר שהבחירות אסורים משום חרם דרבינו גרשון (שטמר, מראשי העדה החרדית).
אם כי כמדומני שיש ממנו נאומים מנומקים, בפרט על כניסה לקואליציה.
בן ירושלים כתב:ידוע הסיפור שלקראת בחירתו של הרב זולטי לרבנות ירושלים , הבד"ץ ארגן עצרת מחאה גדולה נגד הכתרת רב לעיר. הגרי"י סבר שזה טוב שהרבנות תבחר רב בקנה מידה של הרב זולטי. כמובן הוא נאלץ מתוקף תפקידו להגיע לעצרת, וביקש לדבר אחרון. אחרי כל הנאומים המתישים הוא נעמד ואמר שכל מה שהיה לומר כבר נאמר ע"י קודמיו, וכולם יודעים את גודל האיסור וממילא אין לו מה להוסיף, ומי ששומע לנו ישמע ומי שלא שומע בלאו הכי לא ישמע ובשביל מה לדבר? והתישב.
הנהלת העדה רתחה מכעס. באותו שבוע הביאו את הרב הורביץ משטרסבורג לכהן כחבר הבד"ץ בבחינת "שוט" מעל ראשו שתמיד יהיה אפשר לקדם אחרים ולמנוע מהרב פישר להיות ראב"ד. הרגשתי, שמאז הוא יישר יותר קו לפחות כלפי חוץ
נשר כתב:אחד אני מכיר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 729 אורחים