נתן כתב:א. האם ענין שילוב אצבעות הידיים מובא בספרי הלכה ?
ב. אני למדתי את זה מאבי מורי שכמדומני למד כן מהגאון המשגיח ר' דן סגל שליטא (אולי אשאל אותו עוד פעם), והוא כידוע ליטאי, אלא שאין לדמות
ג. [color=#40BF00]אחרי קריאת כל האשכול הי' נראה לי שהג"ר ש"פ על אף גדלותו הגדולה בתורה הוא ירושלמי ותיק וזהו פשר כל קיצוניותו ואופן ביטויו וזלזולו בגדולים למי שמכיר דרכי הדיבור של הירושלמיים, ומסתמא הוא גם פשר גדלותו בתורה ובענוה המאפיין כל גדולי ירושלים, ואין אני ממעט מגדלותו ומכבודו ח"ו, אלא שאם צדקתי אז א"א ללמוד מדבריו הדרכה ממש כיון שאינו בדקדוק אלא דרך החיים.
[/color]
העירוני בפרטי שיש בסיפורים לפעמים משום זלזול בגדולים. אני מסכים עם דברי הרב "נתן" שזה סגנון ירושלמי והרבה מאד פעמים הדברים נאמרים בפשטות ובהבזק של רגע מבלי לדקדק הרבה. גם נכון שביטויי הזלזול בגדולים אינם מגאוה כי הוא מחשיב עצמו כעפר ואפר (פעם אחרי השיעור נגשתי לשאול אותו שאלת הבהרה על משהו שלא הבנתי, תוך כדי הדברים הוא חשבן מחדש את הדברים "אתה צודק, טעיתי בחשבון", אמר, "תביא את מה שכתבת ואראה לך מה למחוק", ואני בסך הכל רציתי רק להבין משהו..) לכן ברור שלא כל מילה היא "תורה מסיני" אבל היקף הסיפורים מלמד על אישיותו, מקוריותו וחיפוש האמת שבו.
תשובת המשקל-סיפור שאפשר ללמוד ממנו שאיפות מהם.
ידוע שהגאון ר' מיכל זילבר מסיים ש"ס כל שנה - שבע דפים ביום וכל שנה עם ראשון אחר. מסתובב סיפור איך זה התחיל. ר' מיכל החזיק עצמו לידען ובקיא גדול (מה שנכון). פעם נסעו חזרה מחתונה ר' שמואל אויערבאך, ר' שלמה ור' מיכל. התחילו לדבר בלימוד ועברו מהכא להתם, ור' מיכל הרגיש בשלב מסוים שהוא "מאבד" אותם. הדבר היכה בו בחזקה, ומאז קיבל על עצמו את קבלת השבע דפים ליום