על פי מה קבעת את הנוסח? הרוקח, מחזור ויטרי וכו'?
תוכי מדבר כתב:1. נוסח אשכנז נקי ללא כל (התקונים) [קלקולים] של רז"ה או יצחק סטונוב וכיוצא בהן.
יהודה בן יעקב כתב:תוכי מדבר כתב:1. נוסח אשכנז נקי ללא כל (התקונים) [קלקולים] של רז"ה או יצחק סטונוב וכיוצא בהן.
לענ"ד הדפסת סידור עם שינויים גדולים יהפוך את הסידור לסידור של חסידות מסויימת בנוסח אשכנז, כדוגמת סידור "אזור אליהו" שאינו שימושי ליהודי המצוי והרגיל אלא לחסידי "הגר"א מווילנא", שכידוע חסידותו [שהקימו שלא ברצונו] מאד התפשטה בדור האחרון.
כמובן שיהיו רבים שחולקים עלי, אך כפי שכבר שאלו כאן האם הנוסח הוא של הרוקח או מחזור ויטרי??
וכבר שמעתי א' מתפלל לפני העמוד בנוסח שאינו כפי נוסח אשכנז המצוי [על אף שמתכוין להצניע מעשיו, אך מתוך ההרגל טעה ולא קרא בתוך הסידור הרגיל המונח לפניו], וכששאלתיו מנין המקור לנוסח זה השיב לי שכן הוא בחזור ויטרי, אך כששאלתיו שהרי יש שם עוד הרבה שינויים והאם כל תפילתו הוא ע"פ מחזור ויטרי, השיב לי "זה מאד מסתדר לי הנוסח הזה". הוי אומר שהוא המאן דאמר והכל תלוי בשיקול דעתו הרמה.
וכבר ידוע שכן הוא מהלך מחשבותם של "חסידי הגר"א" למיניהם, אלא שתולים עצמם באילן גדול.
מעט דבש כתב:ואולי הגיע גם הזמן, לסדר את סליחות בה"ב ותעניות בצורה רצופה, בלי שיצטרך המתפלל לדלג הלוך ושוב? סה"כ מדובר בעוד כמה דפים לסידור.
אין כזה דבר סידור אופטימלי משום שאין דעות בנ"א שוות.תוכי מדבר כתב:שלום חברים!
אנחנו באמצע עריכת סידור תפלה [אשכנז] ורוצים בעזה"י שיהי' הסידור האופטמלי.
עמקן כתב:...הצורך לעבור לצד השני של הדף באמצע נפילת אפיים, קידוש או הושענות...
תוכי מדבר כתב:3. החזרת סימן הרפה מעל אות רפויה.
חוקרנוביץ כתב:סידור וילנא למשל נראה סידור מושקע, אם כי הפנוטים שם הרבה פעמים
קטנים ביותר.
תבא כתב:זהירות בבחירת הפונט.
לא לבחור פונט 'מיוחד', אלא מהפשוטים כמו פרנקריהל.
עמקן כתב:תבא כתב:זהירות בבחירת הפונט.
לא לבחור פונט 'מיוחד', אלא מהפשוטים כמו פרנקריהל.
לדעתי פרנקריהל אינו ראוי לספרי קודש בדיוק מאותו טעם שהציונים הקפידו להשתמש בו. ועי' בהאתר של הספרייה הלאומית גופן חדש ליהודי החדש רק באופן הפוך.
פלגינן כתב:בשטח צריך מה שנוח ובריא לעין, ולא עפ"י סיבות מיסטיות שאין להן כבר זכר.
אולי כבודו יאגוד ספרים בצורת מגילות ולא כקונטרסים, כי את השיטה הזו המציאו הערבים [מִצחף].
עמקן כתב:תבא כתב:זהירות בבחירת הפונט.
לא לבחור פונט 'מיוחד', אלא מהפשוטים כמו פרנקריהל.
לדעתי פרנקריהל אינו ראוי לספרי קודש בדיוק מאותו טעם שהציונים הקפידו להשתמש בו. ועי' בהאתר של הספרייה הלאומית גופן חדש ליהודי החדש רק באופן הפוך.
העיצוב של רפאל פרנק ובית יציקת האותיות ריהל זכה להצלחה בבתי הדפוס ברחבי העולם, ואומץ על ידי התנועה הציונית כאות עברית חדשה וחסרת היסטוריה.
תוכי מדבר כתב:9. חזרת הש"ץ כתפלת החזן בקול כמו בימים נוראים עם כוונת האמן בכל ברכה.
תוכי מדבר כתב:ממה שנאמר שם:העיצוב של רפאל פרנק ובית יציקת האותיות ריהל זכה להצלחה בבתי הדפוס ברחבי העולם, ואומץ על ידי התנועה הציונית כאות עברית חדשה וחסרת היסטוריה.
אוי ווי - פרינקריהל הוא פונט של הציונים!????
כל דבר שהם נוגעים בו הוא טמא ומטמא - מרשעים יצא רשע והיוצא מן הטמא הרי הוא טמא. ומאחרי שהוצאתי ספרים ומאמרים לעשרות בשימוש בפונט הזה אני ממש באבל. לא יודע מה לעשות עם עצמי.
גאון גדול (דוקא חסידי) אמר שאם הציונים יחקקו חוק להניח תפילין הוא יפסיק... (ידוע דברי הגר"א ז"ל) בביאורו על קישוט בית הכנסת בענפי אילו בשבועות) אני חושב שיש מצוה לא לפרסם את הלינק לספריה על פונט ידש שלפחות מוטב שיהיו שוגגין....
שבור ורצוץ מבשורה זו...
נ.ב. אני מתחיל לדאוג על עוד פונטים. איזה מהפונטים שלנו הם אכן יהודים אוטנטים ולא של מינים וכופרים?
הדפסה כפולה של כל שמונה עשרה, כמו במחזור?
תוכי מדבר כתב:הדפסה כפולה של כל שמונה עשרה, כמו במחזור?
כן עם כוונת האמנים ועוד כוונות פשטיות לחזרת הש"ץ...
תוכי מדבר כתב:
6. מקור כל תפלה ומי מתקנה ולמה היא נאמרת.
7. כוונת השמות.
8. פירושים קצרים על עיקר כוונות הפשטיות.
9. חזרת הש"ץ כתפלת החזן בקול כמו בימים נוראים עם כוונת האמן בכל ברכה.
10. הלכות נחוצות ע"פ דרך חיים והמשנה ברורה
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים