שומר מצווה כתב:ויש שם הרבה יותר אבנים מתקופת בהמ"ק הראשון,
שומר מצווה כתב:צריך להבין מי עשה את הכותל למקום השראת השכינה - על פניו זה נראה כמו מסירת דיס אינפורמציה בשביל להשיג מטרה מסויימת. (אולי את מניעתם של היהודים לעלות להר הבית, נשמע די הגיוני בהתחשב בעובדה שבכל הדורות עלו להתפלל בהר ויש כאלה כנראה שרוצים שלא נעלה. ואני לא מדבר על אלה שמחשש שיכשלו בכרת הוציאו איסור על העליה להר ,כיוון שמניעיהם טהורים. אני מדבר על המדינה הציונית שלא רצתה וותיקן בישראל עפ"ל, והם שבילבלו את העניין עם דעות מוטות של ארכיאולוגים מטעם נגד המסורת הברורה שיש בעם ישראל וכתוצאה מזה בא ה"ספק כרת" על ההר, דבר המביא לידי גחוך, אך זה יכו להוות תירוץ טוב לאסור את זה על כולם. ואולי על הדרך נרוויח שלא יעלו אנשים שלא יודעים את ההלכה למקומות אסורים.) ההערכה היא שמתפללים שם כי זה הכי קרוב ונוח מכיוון הרובע היהודי. אם כל הכותל היה מקום השראת השכינה, כנראה לא היו נותנים לרפורמים "איזור מסויים" וצ"ל שמי שאישר להם את זה יודע האמת הנעלמת מהציבור. אני כותב כדי שהחכמים ידעו את האמת
וונדרבר כתב:אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק!
רוץ ללמוד היסטוריה יהודית!
שומר מצווה כתב: אני מדבר על המדינה הציונית שלא רצתה וותיקן בישראל עפ"ל, והם שבילבלו את העניין
שומר מצווה כתב:התחילו להתפלל שם לפני מאות שנים, ליתר דיוק כשמונה מאות שנה,
עט סופר כתב:מישהו מאד מגמתי מנסה להחדיר כאילו כל השנים התפללו על הר הבית, מה לעשות זה לא נכון
שומר מצווה כתב:עט סופר כתב:מישהו מאד מגמתי מנסה להחדיר כאילו כל השנים התפללו על הר הבית, מה לעשות זה לא נכון
זה לא נכון עובדתית.
עיין בשו"ת הרדב"ז ח"ב סי' תרצ"א שם כותב אין ספק כי האבן הזאת תחת הכיפה היא אבן השתיה, ולפי"ז הוא מחשב מכל כיוון כמה צריך להרחיק. וכתב עוד שנהגו כל העולם לעלות בעליות ולהכנס בפתחים.
מישהו כאן מעוות נתונים, זה לא אני...
קו ירוק כתב:הרב שומר מצווה
מסתמא לא נהירים לך כדבעי שערי הר הבית והעיר, ולכן הסתפקת בכך.
נעשה רגע סדר: 1. הכותל שעליו אמרו במקומות רבים בחז"ל שלא יחרב ושאין שכינה זזה ממנו - על כרחינו הוא קיים. 2. אין כותל קיים מלבד הכותל הנקרא כיום 'הכותל המערבי'.
(א"א לומר שהוא שקוע תחת הקרקע, כי הקרקע היא במפלס שער הכניסה להר העומד על עומדו (קשת ווילסון) מימי הבית).
3. כותל המערבי שלנו בודאי אינו כותל קודש הקדשים שהרי הוא ארוך מאוד. 4. בספר משכנות לאביר יעקב כותב ר' מאשיל גלבשטיין ששמע מפי הגריל"ד ז"ל שהמפקפק בקדושת הכותל המערבי דינו כאפיקורוס. ובודאי הוא התכוון לקדושת הכותל שלנו.
כל קושייתך היא שכתוב בחז"ל אודות כותל 'בית המקדש' שלא ייחרב. התשובה לכך, ש'מקדש' לפעמים הוא שם כולל להר הבית כמו יחזקאל מג כא 'ולקחת את הפר החטאת ושרפו במפקד הבית מחוץ למקדש'. ולפי הרמב"ם לשון חז"ל 'מקדש' כולל לפעמים גם את כל העיר ירושלים.
קו ירוק כתב:הרב שומר מצווה
מסתמא לא נהירים לך כדבעי שערי הר הבית והעיר, ולכן הסתפקת בכך.
נעשה רגע סדר: 1. הכותל שעליו אמרו במקומות רבים בחז"ל שלא יחרב ושאין שכינה זזה ממנו - על כרחינו הוא קיים. 2. אין כותל קיים מלבד הכותל הנקרא כיום 'הכותל המערבי'.
(א"א לומר שהוא שקוע תחת הקרקע, כי הקרקע היא במפלס שער הכניסה להר העומד על עומדו (קשת ווילסון) מימי הבית).
3. כותל המערבי שלנו בודאי אינו כותל קודש הקדשים שהרי הוא ארוך מאוד. 4. בספר משכנות לאביר יעקב כותב ר' מאשיל גלבשטיין ששמע מפי הגריל"ד ז"ל שהמפקפק בקדושת הכותל המערבי דינו כאפיקורוס. ובודאי הוא התכוון לקדושת הכותל שלנו.
כל קושייתך היא שכתוב בחז"ל אודות כותל 'בית המקדש' שלא ייחרב. התשובה לכך, ש'מקדש' לפעמים הוא שם כולל להר הבית כמו יחזקאל מג כא 'ולקחת את הפר החטאת ושרפו במפקד הבית מחוץ למקדש'. ולפי הרמב"ם לשון חז"ל 'מקדש' כולל לפעמים גם את כל העיר ירושלים.
שומר מצווה כתב:קו ירוק כתב:הרב שומר מצווה
מסתמא לא נהירים לך כדבעי שערי הר הבית והעיר, ולכן הסתפקת בכך.
נעשה רגע סדר: 1. הכותל שעליו אמרו במקומות רבים בחז"ל שלא יחרב ושאין שכינה זזה ממנו - על כרחינו הוא קיים. 2. אין כותל קיים מלבד הכותל הנקרא כיום 'הכותל המערבי'.
(א"א לומר שהוא שקוע תחת הקרקע, כי הקרקע היא במפלס שער הכניסה להר העומד על עומדו (קשת ווילסון) מימי הבית).
3. כותל המערבי שלנו בודאי אינו כותל קודש הקדשים שהרי הוא ארוך מאוד. 4. בספר משכנות לאביר יעקב כותב ר' מאשיל גלבשטיין ששמע מפי הגריל"ד ז"ל שהמפקפק בקדושת הכותל המערבי דינו כאפיקורוס. ובודאי הוא התכוון לקדושת הכותל שלנו.
כל קושייתך היא שכתוב בחז"ל אודות כותל 'בית המקדש' שלא ייחרב. התשובה לכך, ש'מקדש' לפעמים הוא שם כולל להר הבית כמו יחזקאל מג כא 'ולקחת את הפר החטאת ושרפו במפקד הבית מחוץ למקדש'. ולפי הרמב"ם לשון חז"ל 'מקדש' כולל לפעמים גם את כל העיר ירושלים.
1. אם חז"ל אמרו שקיים אינני מתווכח. 2. אינך יודע האם אין אחר 3. מסכים איתך 4.הוא אולי חשב כרבים מאיתנו שזהו הכותל המערבי, דבר שאיננו נכון ע"פ כל המובא למעלה שיש כותל מערבי שהוא בהר הבית. התי' שהכל נקרא מקדש היה מתקבל עלי אילו לא העידו הרבה מכחמי ישראל שהתפללו בהר ע"י כותל מערבי של המקדש שהוא ה"יחיד" שלא חרב.... בהצלחה לכולם אם השאלה המטרידה שהיתה ונותרה.
קו ירוק כתב:לא השבת לי על האמור בסוגר (וזו ראיה מספקת ליישב את תמיהתך), שלא יתכן כותל במערב ששקע ולא נראה לעינינו כיום, משום שמפלס ההר במערב כיום, זהה למפלס שהיה בזמן הבית (זאת ע"פ הגשר הרומי/הרודיאני הנקרא כיום קשת ווילסון - מעל אולם התפילה ב'כותל', העומד על עמדו וכל קשתותיו קיימים).
ונתנו ידידים כתב:קו ירוק כתב:לא השבת לי על האמור בסוגר (וזו ראיה מספקת ליישב את תמיהתך), שלא יתכן כותל במערב ששקע ולא נראה לעינינו כיום, משום שמפלס ההר במערב כיום, זהה למפלס שהיה בזמן הבית (זאת ע"פ הגשר הרומי/הרודיאני הנקרא כיום קשת ווילסון - מעל אולם התפילה ב'כותל', העומד על עמדו וכל קשתותיו קיימים).
ראיתך הוא רק אם ההנחה הוא שהוא טמון בהקרקע הוא משום שהקרקע הוגבהה אבל אם נאמר שהכתל שקע לתוך הקרקע או בטבע או בנס אין כאן ראי' (אם הבנתי אותך נכון)
ואין שאלתי להרהר על המקובל לנו ח"ו, ורק לבירור הטענות
בתבונה כתב: ואגב לגבי שמועות מהמהרי"ל דיסקין שמעתי בעצמי מאחד מגדולי חכמי ב"ב המפורסמים בשם המהרי"ל דיסקין שניתן הלכה למעשה להקריב קרבנות בזמן הזה, אלא רק מפני שיש סכנת נפשות מהערבים אף שיראו שאנו דורשים זאת, בנוסף הבנתי שהמהריל"ד אמר שאלו שהתנגדו להקרבה זה היה רק מטעם סכנת נפשות שיש בדבר זה, אלא שהציבור לא מקבל טעם זה ולכן מפני הצורך נאמרו טעמים "הלכתיים".
ותמה חכם זה בדברי המהריל"ד מה סבר לגבי חיסרון תכלת לבגדי כהונה.
בתבונה כתב: ואגב לגבי שמועות מהמהרי"ל דיסקין שמעתי בעצמי מאחד מגדולי חכמי ב"ב המפורסמים בשם המהרי"ל דיסקין שניתן הלכה למעשה להקריב קרבנות בזמן הזה, אלא רק מפני שיש סכנת נפשות מהערבים אף שיראו שאנו דורשים זאת, בנוסף הבנתי שהמהריל"ד אמר שאלו שהתנגדו להקרבה זה היה רק מטעם סכנת נפשות שיש בדבר זה, אלא שהציבור לא מקבל טעם זה ולכן מפני הצורך נאמרו טעמים "הלכתיים".
ותמה חכם זה בדברי המהריל"ד מה סבר לגבי חיסרון תכלת לבגדי כהונה.
בתבונה כתב:יש מקורות שמהם משתמע (היו שפירשו כך גם ברדב"ז) שהקיר המערבי של כיפת הסלע הוא קיר העזרה המערבי (או חלק ממנו). והערבים ציפו אותו בפסיפס משלהם, ובשירטוטים המקובלים המחחושבים על פי אמה של 52.5 אכן השירטוט מלכד את חומת העזרה עם קיר מערב של כיפת הסלע, גם במקורות ארכיאולוגים יש שיש שם עמודים צמודים מהצד הפנימי שמוערכים שמזמן המקדש.
ואגב לגבי שמועות מהמהרי"ל דיסקין שמעתי בעצמי מאחד מגדולי חכמי ב"ב המפורסמים בשם המהרי"ל דיסקין שניתן הלכה למעשה להקריב קרבנות בזמן הזה, אלא רק מפני שיש סכנת נפשות מהערבים אף שיראו שאנו דורשים זאת, בנוסף הבנתי שהמהריל"ד אמר שאלו שהתנגדו להקרבה זה היה רק מטעם סכנת נפשות שיש בדבר זה, אלא שהציבור לא מקבל טעם זה ולכן מפני הצורך נאמרו טעמים "הלכתיים".
ותמה חכם זה בדברי המהריל"ד מה סבר לגבי חיסרון תכלת לבגדי כהונה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 289 אורחים