תולעת ספרים07 כתב:ידוע ומפורסם הקינה אלי ציון ועריה וכו'. והנה מופיע שם עלי זבחי תמידיה ופדיוני בכוריה. וכבר כתבו להביא מה שהקשה מרן רבינו הגרי"ז ז"ל מהו ופדיוני בכוריה שהרי לא מצינו שפדיון הבן התבטל אחר החורבן ואמר מרן הגרי"ז ז"ל לתרץ שהכוונה בזה שהתבטלו הכהנים אשר נלקחו תמורת הבכורים לעבודת הקרבנות וכבר ראיתי כמה מקומות שפירשו כן. ובאמת שלא הבנתי שהרי אם נתבטלו הכהנים ואין לנו כהן מיוחס בגלל החורבן ממילא אין לנו גם פדיון הבן כהלכה וכדברי היעב"ץ שצריך כהן מיוחס מה גם שכבר כתבנו להביא שמרן הגרי"ז ז"ל אכן נקט כדעת היעב"ץ וצ"ב. מי בעל דברים.
נוטר הכרמים כתב: [בקינות קול ברמה מובא פי' זה בשם מרן הקה"י, וכמדומה שיש בזה בספרי מו"ר הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל באיזהו מקומן.
אוצר החכמה כתב:הכוונה שהתבטלה עבודת הכהנים שהיא תחת עבודת הבכורים
-----------------------
ועתה בא לידי צרור מכתבים מהגאון רז"ר בענגיס זצ"ל ושם כותב
[וזכה הרב תולעת לכוון לסוף דבריו!] חפשתי באוצר אם הביאו שמועה זו, ומצאתי לגרמי"ל זק"ש בספר מילי דמרדכי (וצריך חיפוש מהיכן נלקט), שמביא שמועה זו בשם הגראי"ה קוק (ועוד מצאתי למי שהעתיקו והשמיט שמו של הרב קוק) ובדאי רחוק ששנים יכוונו לאותה שמועה. לא בדקתי עדיין בקונטרס של הרב כנרתי על הקשרים שבין שני האישים, אולי עמד ע"ז.וע"ד מ"ש המקונן פדיוני בכורי' - הנה כבר נשמע בין החיים מש"א [=מה שאמרתי] להגיה תחת זה ועל יוני ביכוריה והכונה היא על מ"ש בבכורים פ"ג מ"ה, הגוזולות שע"ג הסלים היו עולות ע"ש. ואולי י"ל ג"כ כונה על פדיון הבכורים שבזה"ז אינו אלא כמו ספק כמ"ש בשאילת יעב"ץ ח"א סי' קנ"ה מובא בפ"ת יור"ד סי' ש"ה ס"ק י"ב וכאשר נזכה ונחיה ונראה בענין בית המקדש וביאת הגואל בעזה"ש בב"א בכהנים ודאים וכו' אכי"ר