לעומקו של דבר כתב:פעם מסר שיחה חריפה על האינטרנט (ברמות י-ם) ופרסמוה מאוד
נוטר הכרמים כתב: הוא שליח פשוט שעושה את רצון בוראו בכל רגע נתון, בריכוז מלא, בדריכות אפופת שלוה, ובהתמקדות במטרה העכשוית והרגעית - עשיתי ככל אשר צויתני.
לעומקו של דבר כתב:נוטר הכרמים כתב: הוא שליח פשוט שעושה את רצון בוראו בכל רגע נתון, בריכוז מלא, בדריכות אפופת שלוה, ובהתמקדות במטרה העכשוית והרגעית - עשיתי ככל אשר צויתני.
עמדת כאן על נקודה יסודית מאוד, לעבוד את ההווה לבדו, היא נקודה גדולה עד מאוד שאין מי שגדל בלעדיה.
מי שמעורר ע"ז רבות הוא הגרי"מ שכטר, ראיתי בס' לקט אמרים (ומן הסתם גם בשא"ס)
וכמו שמביא שם מאמר העולם שמה שאנשים עושים בדר"כ זה להרוס את ההווה עם חשבונות של עבר ושל עתיד, בשעה שאדרבא העבר אין, העתיד בידי הקב"ה, ורק ההווה בפינו בלבבינו ובכוחינו.
אברהם כתב:צריך להזכיר גם שמלבד המוני 'מקשיבים', המשתתפים בשיעורים ומעריצים מרחוק וכו', ישנם גם תלמידי חכמים בודדים הנחשבים ל'תלמידים מובהקים' שלו, שבונים את שיעוריהם בדרכו ומזכירים את שמו בסילודין וכו'.
אחד מהם, הוא הגאון רבי איתן יפה'ן שליט"א, ר"מ בישיבת חברון. והשני, הגאון רבי מיכאל קופמן שליט"א (חתן הגר"ש מרקוביץ שליט"א), בעל 'בית האוצר' וראש כולל 'חזון אברהם יצחק' (עלזאס).
מסתמא ישנם עוד כמה שאיני מכירם.
מעניין שהשניים הנ"ל ידועים כעילויים של ממש, מלאים בחשבונות וחידושים, עורכי מערכות וכו'. ואילו בשיעורי ר' אשר נראה כאילו עיקר חידושו בבהירות ובסדר הדברים. אך באמת תלמידיו המובהקים טוענים שב'כל משפט שלו' בשיעור מסתתר מאחוריו חשבונות שלמים, קושיות ופירכות, וכו' וכו'.
פרנקל תאומים כתב:א)היכן למד הג"ר אשר שליט"א בבחרותו בישיבה גדולה לפני שהגיע למיר?
חיים שמעון כתב:אברהם כתב:צריך להזכיר גם שמלבד המוני 'מקשיבים', המשתתפים בשיעורים ומעריצים מרחוק וכו', ישנם גם תלמידי חכמים בודדים הנחשבים ל'תלמידים מובהקים' שלו, שבונים את שיעוריהם בדרכו ומזכירים את שמו בסילודין וכו'.
אחד מהם, הוא הגאון רבי איתן יפה'ן שליט"א, ר"מ בישיבת חברון. והשני, הגאון רבי מיכאל קופמן שליט"א (חתן הגר"ש מרקוביץ שליט"א), בעל 'בית האוצר' וראש כולל 'חזון אברהם יצחק' (עלזאס).
מסתמא ישנם עוד כמה שאיני מכירם.
מעניין שהשניים הנ"ל ידועים כעילויים של ממש, מלאים בחשבונות וחידושים, עורכי מערכות וכו'. ואילו בשיעורי ר' אשר נראה כאילו עיקר חידושו בבהירות ובסדר הדברים. אך באמת תלמידיו המובהקים טוענים שב'כל משפט שלו' בשיעור מסתתר מאחוריו חשבונות שלמים, קושיות ופירכות, וכו' וכו'.
אין חלום בלא דברים בטלים
הראשון נכון משא"כ השני
אמנם זאת למודעי שישנם עשרות רבות ויותר של ת"ח מובהקים ומרביצי תורה שכל כולם ותורתם יצירת ר' אשר ואינם נוטים ממנו ימין ושמאל ואטו כי רוכלא וכו'
שיר ורננים כתב:אני מכיר את הכותב טוב. אברך הגר סמוך לפ"ת בן הגרי"ח שליט"א. היה נחשב בזמנו כבחור "המתמיד של הישיבה". מגיע עד היום כל בוקר מא' מעירו לישיבה.
לפי הידוע לי ר' אשר יודע מיהו וסומך עליו..
נקודה נוספת : השדכן שלו היה הג' ר' שלמה ניימן שליט"א רבה של רמות. שאמר ששמע מר' נחום זצ"ל שגם בתקופה של לפני השואה הוא היה נחשב בה' הידיעה.
נוטר הכרמים כתב:שיר ורננים כתב:אני מכיר את הכותב טוב. אברך הגר סמוך לפ"ת בן הגרי"ח שליט"א. היה נחשב בזמנו כבחור "המתמיד של הישיבה". מגיע עד היום כל בוקר מא' מעירו לישיבה.
לפי הידוע לי ר' אשר יודע מיהו וסומך עליו..
נקודה נוספת : השדכן שלו היה הג' ר' שלמה ניימן שליט"א רבה של רמות. שאמר ששמע מר' נחום זצ"ל שגם בתקופה של לפני השואה הוא היה נחשב בה' הידיעה.
אני מכיר את הכותב מצוין, וזה לא מי שאתה סבור.
כמדומה לי ש'שדכן' כאן היינו ניהול השידוך גרידא, כי השידוך עצמו היה זמן רב לפני התהוותו ו'זיל קרי בי רב'.
יענק'ל כתב:צולניק כתב:שמעתי שבתחילת דרכו בהרבצת תורה בישיבת מיר לא השכילו בהנהלת הישיבה לצרפו רשמית לצוות הישיבה ולא שילמו לו משכורת, לאחר זמן כשהונחו לפתחו הצעות ממקומות אחרים החליטו בהנהלת הישיבה לצרפו לצוות כאחד מן המנין.
יש היודע בזה פרטים?
זה כמובן להד"ם ומי שמכיר יודע שא"צ אפילו להסביר
באופן כללי מיעטו מאד בישיבת מיר במשרות רשמיות
עם התרחבות הישיבה וחזונו הגדול של הגרנ"צ מונה הגר"א כמינוי רשמי
הבינה והברכה כתב:יענק'ל כתב:צולניק כתב:שמעתי שבתחילת דרכו בהרבצת תורה בישיבת מיר לא השכילו בהנהלת הישיבה לצרפו רשמית לצוות הישיבה ולא שילמו לו משכורת, לאחר זמן כשהונחו לפתחו הצעות ממקומות אחרים החליטו בהנהלת הישיבה לצרפו לצוות כאחד מן המנין.
יש היודע בזה פרטים?
זה כמובן להד"ם ומי שמכיר יודע שא"צ אפילו להסביר
באופן כללי מיעטו מאד בישיבת מיר במשרות רשמיות
עם התרחבות הישיבה וחזונו הגדול של הגרנ"צ מונה הגר"א כמינוי רשמי
אתה לא צודק, זה היה והיה, אבל ביקשו שלא להאריך ע"כ...
הבינה והברכה כתב:אני למדתי אצל אחד מתלמידיו הראשונים - הדור הראשון של תלמידיו שהם כבר מגידי שיעור בעצמם, והוא סיפר לי הרבה מהחוויות שהיו אז, בעת התייסדות השיעור, מה כן, עם תלמידיו הראשונים הוא שמר ושומר עדיין קשר אישי [הוא בא לשמחותיהם וכו'] מה שלא שייך כיום כמובן.
מעניין הדבר שכמעט והוא לא הולך לדרוש דרשות במקומות אחרים, חוץ מכמה שיעורים לאחרונה שהוא מוסר בחוה"מ מידי שנה, אני מכיר אחד כזה בביהמ"ד חניכי הישיבות ברח' זכרון יעקב.
שמעתי פעם שהוא לא היה הולך לדרוש כלל עד שהגרח"ק שליט"א הורה לו לדרוש נגד פגעי הטכנולוגיה, עוד משהו שמע שמועה זו, ומקורה ?
הבינה והברכה כתב:יענק'ל כתב:צולניק כתב:שמעתי שבתחילת דרכו בהרבצת תורה בישיבת מיר לא השכילו בהנהלת הישיבה לצרפו רשמית לצוות הישיבה ולא שילמו לו משכורת, לאחר זמן כשהונחו לפתחו הצעות ממקומות אחרים החליטו בהנהלת הישיבה לצרפו לצוות כאחד מן המנין.
יש היודע בזה פרטים?
זה כמובן להד"ם ומי שמכיר יודע שא"צ אפילו להסביר
באופן כללי מיעטו מאד בישיבת מיר במשרות רשמיות
עם התרחבות הישיבה וחזונו הגדול של הגרנ"צ מונה הגר"א כמינוי רשמי
אתה לא צודק, זה היה והיה, אבל ביקשו שלא להאריך ע"כ...
אני למדתי אצל אחד מתלמידיו הראשונים - הדור הראשון של תלמידיו שהם כבר מגידי שיעור בעצמם, והוא סיפר לי הרבה מהחוויות שהיו אז, בעת התייסדות השיעור, מה כן, עם תלמידיו הראשונים הוא שמר ושומר עדיין קשר אישי [הוא בא לשמחותיהם וכו'] מה שלא שייך כיום כמובן.
מעניין הדבר שכמעט והוא לא הולך לדרוש דרשות במקומות אחרים, חוץ מכמה שיעורים לאחרונה שהוא מוסר בחוה"מ מידי שנה, אני מכיר אחד כזה בביהמ"ד חניכי הישיבות ברח' זכרון יעקב.
שמעתי פעם שהוא לא היה הולך לדרוש כלל עד שהגרח"ק שליט"א הורה לו לדרוש נגד פגעי הטכנולוגיה, עוד משהו שמע שמועה זו, ומקורה ?
הבינה והברכה כתב:יענק'ל כתב:צולניק כתב:שמעתי שבתחילת דרכו בהרבצת תורה בישיבת מיר לא השכילו בהנהלת הישיבה לצרפו רשמית לצוות הישיבה ולא שילמו לו משכורת, לאחר זמן כשהונחו לפתחו הצעות ממקומות אחרים החליטו בהנהלת הישיבה לצרפו לצוות כאחד מן המנין.
יש היודע בזה פרטים?
זה כמובן להד"ם ומי שמכיר יודע שא"צ אפילו להסביר
באופן כללי מיעטו מאד בישיבת מיר במשרות רשמיות
עם התרחבות הישיבה וחזונו הגדול של הגרנ"צ מונה הגר"א כמינוי רשמי
אתה לא צודק, זה היה והיה, אבל ביקשו שלא להאריך ע"כ...
אני למדתי אצל אחד מתלמידיו הראשונים - הדור הראשון של תלמידיו שהם כבר מגידי שיעור בעצמם, והוא סיפר לי הרבה מהחוויות שהיו אז, בעת התייסדות השיעור, מה כן, עם תלמידיו הראשונים הוא שמר ושומר עדיין קשר אישי [הוא בא לשמחותיהם וכו'] מה שלא שייך כיום כמובן.
מעניין הדבר שכמעט והוא לא הולך לדרוש דרשות במקומות אחרים, חוץ מכמה שיעורים לאחרונה שהוא מוסר בחוה"מ מידי שנה, אני מכיר אחד כזה בביהמ"ד חניכי הישיבות ברח' זכרון יעקב.
שמעתי פעם שהוא לא היה הולך לדרוש כלל עד שהגרח"ק שליט"א הורה לו לדרוש נגד פגעי הטכנולוגיה, עוד משהו שמע שמועה זו, ומקורה ?
שיר ורננים כתב:מקורה בר"א שליט"א עצמו שאמר בפתח דבריו בביהמ"ד משכן שרגא רמות א' בימי ניסן לפני כ-5 שנים בערך שהוא בא בשליחות שר התורה שליט"א. אני נוכחתי ושמעתי בעצמי.
וגם זכיתי לשוחח עמו אישית על כך ברכבי עת זכיתי להיות מרכבה לשכינה. ולבקשתו שלא אטרח נומיתי לו שאני מחוייב הכרת טוב על שיחתו זו. ונענע לי בראשו
שיבר כתב:שהסיבה לגדלותו מכח שמירת עיניים בצעירותו, מובא בספריו של רש"ד פרידמן (בעל 'שדה צופים) בכ"מ. שהקצבה שהיה מקבל בבחרותו מהישיבה לא היה משתמש בה לקניית ספרים אלא לנסיעה במוניות מפני שמירת עיניים. כמו"כ בספר 'שנות חיים' תולדות הגר"ח ברים זצ"ל מסופר שאמר עליו (לא מצויין שמו, אבל ברור שהכוונה עליו) בגלל טהרתו ולפי ההגדרה שם "שלא הלך מעולם ברח' יפו".
שיבר כתב:שהסיבה לגדלותו מכח שמירת עיניים בצעירותו, מובא בספריו של רש"ד פרידמן (בעל 'שדה צופים) בכ"מ. שהקצבה שהיה מקבל בבחרותו מהישיבה לא היה משתמש בה לקניית ספרים אלא לנסיעה במוניות מפני שמירת עיניים. כמו"כ בספר 'שנות חיים' תולדות הגר"ח ברים זצ"ל מסופר שאמר עליו (לא מצויין שמו, אבל ברור שהכוונה עליו) בגלל טהרתו ולפי ההגדרה שם "שלא הלך מעולם ברח' יפו".
גימפעל כתב:שיבר כתב:שהסיבה לגדלותו מכח שמירת עיניים בצעירותו, מובא בספריו של רש"ד פרידמן (בעל 'שדה צופים) בכ"מ. שהקצבה שהיה מקבל בבחרותו מהישיבה לא היה משתמש בה לקניית ספרים אלא לנסיעה במוניות מפני שמירת עיניים. כמו"כ בספר 'שנות חיים' תולדות הגר"ח ברים זצ"ל מסופר שאמר עליו (לא מצויין שמו, אבל ברור שהכוונה עליו) בגלל טהרתו ולפי ההגדרה שם "שלא הלך מעולם ברח' יפו".
מסופר גם שבתקופה שבין האירוסין לחתונה עזב את ישיבת מיר וחזר ללמוד בפונוביז', עקב זה שכלתו הסתובבה בבניין הישיבה.
שיבר כתב:לפשר השינוי נם לי מאן דהו, שהוא נובע מקידום במעמדו מטעם מטעם הנהלת הישיבה שהגיע רק אז עקב מקומו הצדדי בענף המשפחתי, חתן של חתן של חתן של הגרא"י פינקל.
וונדרבר כתב:שיבר כתב:לפשר השינוי נם לי מאן דהו, שהוא נובע מקידום במעמדו מטעם מטעם הנהלת הישיבה שהגיע רק אז עקב מקומו הצדדי בענף המשפחתי, חתן של חתן של חתן של הגרא"י פינקל.
שמעתי הסבר הרבה יותר ענייני, (ואולי גם יותר אמיתי), שהדבר נובע משיטת הלימוד של הג"ר אשר שליט"א השונה באופן מהותי משיטת הלימוד של הג"ר בייניש פינקל זצ"ל, (שהיה חתנו של הג"ר שמואל גריינימן, ומקורב, גם בלימוד, לדודו מרן החזון איש), וכנראה בימים ההם כשהישיבה היתה יחסית קטנה ומצומצמת, לא רצה ר' בייניש שיהיה הכרה "רשמית" כאילו שזה "הדרך" הלימוד של הישיבה.
ואח"כ כשהישיבה גדלה לממדים עצומים, והכילה ציבור מגוון מאוד, עם תוכניות לימוד שונות לכל קבוצה, הסיבה נעלמה.
גימפעל כתב:וונדרבר כתב:שיבר כתב:לפשר השינוי נם לי מאן דהו, שהוא נובע מקידום במעמדו מטעם מטעם הנהלת הישיבה שהגיע רק אז עקב מקומו הצדדי בענף המשפחתי, חתן של חתן של חתן של הגרא"י פינקל.
שמעתי הסבר הרבה יותר ענייני, (ואולי גם יותר אמיתי), שהדבר נובע משיטת הלימוד של הג"ר אשר שליט"א השונה באופן מהותי משיטת הלימוד של הג"ר בייניש פינקל זצ"ל, (שהיה חתנו של הג"ר שמואל גריינימן, ומקורב, גם בלימוד, לדודו מרן החזון איש), וכנראה בימים ההם כשהישיבה היתה יחסית קטנה ומצומצמת, לא רצה ר' בייניש שיהיה הכרה "רשמית" כאילו שזה "הדרך" הלימוד של הישיבה.
ואח"כ כשהישיבה גדלה לממדים עצומים, והכילה ציבור מגוון מאוד, עם תוכניות לימוד שונות לכל קבוצה, הסיבה נעלמה.
זה לא יכול להיות פרשנות על החליפה שהלביש בין תש"ס לתשס"א, מכיון שר' בייניש נפטר כעשור לפני כן.
אברהם כתב:אגב 'תקפו כהן',
זכורני שאמר בתחילת סוגיית 'תקפו כהן', שצריך להשקיע בסוגיא זו כל כך, עד שבני הבית יידעו שעכשיו זהו זמן מיוחד - הבעל לומד 'תקפו כהן' בשבועות אלו...
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 278 אורחים