תוכן כתב:הריפורמים כתנועה כוללת גישות רבות, ומהן...פנייה לצלוב בעת צרה
שכניה בן יחיאל כתב:החות יאיר מדבר על חומש שהודפס אז ע"י נוצרים עם פרושים רבים שכמעט כולם של חכמים יהודים.
ההוא גברא כתב:על מה היתה ההוראה לגנוז, צילום מצבת מישע עצמה או צילום הדברים הכתובים עליה באותיות של מדפיס?
לכאורה המצבה עצמה נכתבה על ידי גוי שמתכוון לבזות ואין בה קדושה. אבל כשיהודי מעתיק הוא מתכוון לשם.
ארי במסתרים כתב:בזכרוני, שבספר הנעשה ע"י דפוס יש בו פחות דין ס"ת שכתבו מין.
ארזי ביתר כתב:כעי"ז אירע לי. לביהכ"נ שאוצר הספרים שלו תחת ניהולי, הגיע סט 'זוהר' ע"פ בעל הסולם, שהרשע ברג ימ"ש נעץ בו ציפרניו הטמאות.
בהוראת רב ביהכ"נ [מגדולי הרבנים בדור] השלכתי את הספרים לפח!
סתם יהודי כתב:ארזי ביתר כתב:כעי"ז אירע לי. לביהכ"נ שאוצר הספרים שלו תחת ניהולי, הגיע סט 'זוהר' ע"פ בעל הסולם, שהרשע ברג ימ"ש נעץ בו ציפרניו הטמאות.
בהוראת רב ביהכ"נ [מגדולי הרבנים בדור] השלכתי את הספרים לפח!
אם כוונתך, אל צילום של המהדורה הרגילה הכשרה - אשר לתחילתו נוספה הקדמה של ברג, דהיינו באופן שכל הספר - חוץ מהקדמת ברג - הוא צילום מהדורת הזוהר הרגילה הכשרה, אז מהוראת רב ביהכ"נ שלך - שמעינן טובא: דלא רק ספר תורה שנכתב ע"י ברג - ישרף [או לפחות יושלך לפח] עם אזכרותיו, אלא אפילו צילום שצולם ע"י ברג מתוך יריעת ספר תורה כשרה [וה"ה מתוך מהדורת זוהר כשרה] - ישרף [או לפחות יושלך לפח] עם אזכרותיו [וכנודע שבזוהר יש הרבה אזכרות]. ולכאו' זה באמת חידוש גדול לומר כך גם על צילום שצולם מתוך מהדורה כשרה, דאנא הו"א דסגי - בתלישת כל מה שאינו צילום של מהדורת הזוהר הכשרה - כדי לקיים את מצוות ובערת הרע מקרבך, באופן שכל שאר הספר - שהוא צילום מתוך מהדורה כשרה - יוכל לשמש בקודש כשאר מהדורות הזוהר הכשרות. תדע, דאטו יש להשליך לפח צילום של יריעת ספר תורה כשר שצולמה ע"י חילוני (או ע"י אפיקורוס)?
וכמובן את כל זה אני שואל כתלמיד לפני רבו, לא להלכה ולא למעשה, אלא לעיון בעלמא.
ארזי ביתר כתב:סתם יהודי כתב:ארזי ביתר כתב:כעי"ז אירע לי. לביהכ"נ שאוצר הספרים שלו תחת ניהולי, הגיע סט 'זוהר' ע"פ בעל הסולם, שהרשע ברג ימ"ש נעץ בו ציפרניו הטמאות.
בהוראת רב ביהכ"נ [מגדולי הרבנים בדור] השלכתי את הספרים לפח!
אם כוונתך, אל צילום של המהדורה הרגילה הכשרה - אשר לתחילתו נוספה הקדמה של ברג, דהיינו באופן שכל הספר - חוץ מהקדמת ברג - הוא צילום מהדורת הזוהר הרגילה הכשרה, אז מהוראת רב ביהכ"נ שלך - שמעינן טובא: דלא רק ספר תורה שנכתב ע"י ברג - ישרף [או לפחות יושלך לפח] עם אזכרותיו, אלא אפילו צילום שצולם ע"י ברג מתוך יריעת ספר תורה כשרה [וה"ה מתוך מהדורת זוהר כשרה] - ישרף [או לפחות יושלך לפח] עם אזכרותיו [וכנודע שבזוהר יש הרבה אזכרות]. ולכאו' זה באמת חידוש גדול לומר כך גם על צילום שצולם מתוך מהדורה כשרה, דאנא הו"א דסגי - בתלישת כל מה שאינו צילום של מהדורת הזוהר הכשרה - כדי לקיים את מצוות ובערת הרע מקרבך, באופן שכל שאר הספר - שהוא צילום מתוך מהדורה כשרה - יוכל לשמש בקודש כשאר מהדורות הזוהר הכשרות. תדע, דאטו יש להשליך לפח צילום של יריעת ספר תורה כשר שצולמה ע"י חילוני (או ע"י אפיקורוס)?
וכמובן את כל זה אני שואל כתלמיד לפני רבו, לא להלכה ולא למעשה, אלא לעיון בעלמא.
כבודו הלך רחוק. אני מדבר על מהדורה, שאותו האיש, הוסיף עליה את הערותיו בשולי הדף.
נוה הלבנון כתב:שאלתי מורה הוראה מובהק ומפורסם אודות דף המכיל פסוקים מנביא, שנשלחו ע"י כת כלשהיא המאמינים באותו האיש ימח שמו וזכרו,
והורה לי לעטוף את הדפים ולהשליכם לגניזה.
שבע כתב:ומדוע לא לחשוש שיבואו נוברי-גניזה ויוציאו את התועבה חוצה?
איש גלילי כתב:נוה הלבנון כתב:שאלתי מורה הוראה מובהק ומפורסם אודות דף המכיל פסוקים מנביא, שנשלחו ע"י כת כלשהיא המאמינים באותו האיש ימח שמו וזכרו,
והורה לי לעטוף את הדפים ולהשליכם לגניזה.
פסק הלכה מוזר למדי, שכן לכאורה זהו ממש ספר שכתבו מין שעליו דברו בגמ' (בדרך כלל מין בגמ' הכונה לתלמידי יש"ו (חז"ל כבר שינו שמו לגנאי), ובגמ' שם זה גם מוכח לכאו' מתוך הסוגיא), וק"ו אם התירו בספר תורה ממש שיהא מותר בחוברת מודפסת, ומצוה גדולה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 294 אורחים