הודעהעל ידי ברסלב » ו' יולי 20, 2012 11:09 am
אין טעם סתם להאריך בשמו"ע, סתם כך, לעמוד על מקום אחד מבלי לזוז, העניין הוא, שמזה דיבר הרב בברכה לעיל, הוא שהיות ועלינו לחשוב פירוש המלות או לפני מי אתה עומד כפי שפירש הגר"ח וכו' על כן זה לא יתכן לעשותו בעשר דקות, אבל פשוט שמרן הגר"ח קנייסקי שליט"א וכן הרע"א ז"ל שבכוחם לחשוב בדקה מה שאנו חושבים ומחשבנים שעה, ואולי חודש, פשוט שאין להם לעמוד שמו"ע יותר מדקה שתיים, וכל הדיון כאן להביא ראיה ממרן הגר"ח קנייבקי שליט"א ומהרע"א ז"ל נראה קצת מגוחך.
ואם כבר, אז מעשה שהיה, במוצאי יוהכ"פ ביקש מרן הגר"ח קנייבסקי לאחד מבני הבית להוציאו באיזה ברכה בברכת השחר, באומרו שהוא לא היה מספיק מרוכז בעת שאמר הברכה ההיא.
ואני שואל את חכמי ורבני הפורום, האם הם יודעים לאחר התפילה באיזה ברכה כיוונו?
בברכה ברסלב
--
ובלי חסידישע' מעשה א"א, אחד הדברים שהגאון רשכבה"ג מטשכנוב זי"ע התקרב לחסידות, היה, לאחר שפעם אחת הגיע אליו לבית הכנסת הרבי רבי בונם זי"ע והיה מתפלל שמו"ע כהרף עין ממש, הוא הגיע ללא טלית ותפילין, וביקש למישהו טלית ותפילין, ונעמד להתפלל שמו"ע כהריף עין ממש ויצא לדרכו, הגאון מטשכנוב זי"ע נבהל ביותר, והלך לסדר את הטלית ותפילין שהשאירם אחריו הרבי רבי בונם זי"ע, והנה כאשר ניגש לטלית, ראה שהוא רטוב כולו, וסיפר הגאון מטשכנוב זי"ע שלא היה שייך להרימו מרוב כובד זיעה שספג הטלית מתפילת שמו"ע של הרבי בונום זי"ע שהתפלל כהרף עין.
זכותו יגן עלינו.