הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ג' יולי 26, 2016 3:21 pm
הרב קו ירוק,
אני חוזר ומדגיש שספציפית במה שנוגע לב"ג התרשמתי כדבריך. אעפ"כ, צריך לדעת שלא כל מה שסופר חרדי(וכמובן ק"ו לא כל מה שסופר חילוני)כזה או אחר, כתב, זו 'הסטוריה', ויש להפעיל הרבה חוש ביקורת, כי לפעמים מדובר בהסטוריוגרפיה...
ר' משה שיינפלד היה איש יר"ש ובעל זכויות רבות, אבל הוא היה פובלציסט, ומצחיק להביא את דבריו כראיה ברורה, כשם שאין מקום להביא ראיות כאלה ממאמרי פובלציסטים חרדים בני זמנינו(אולי תצטט איזה מאמר מערכת ביתד או בהמודיע שתוקף את נתניהו בעניני דת, מהתקופות בהם לחצים קואליציוניים אילצו אותו לזרום עם גחמותיו של לפיד?). ולפיכך, אני כופר בהנחה ש"כל אחד מכיר את החומר ההסטורי", מהיכן מכירים? מסיפורי הרעבע בחיידר? מהעיתון? או מספרים כנ"ל שהם קנו את תוכנם כתורה למשה מסיני?
אגב, ד"ר גרינבוים אכן היה רשע אמיתי ומעלליו במשרד העליה ועוד, יזכרו לו לדראון עולם,
והעובדה שיש לו צאצאים יראים ושלמים היא אכן פלא נשגב,מה אנו צריכים להסיק מכך?
גם אם אדע על פלוני שהוא רשע וכו', עדיין צ"ע אם נכון לקללו 'ימח שמו' וכיו"ב. הגע בעצמך: אם היה ב"ג או כל כיו"ב, מת בלא בנים על פניה של אשתו, היית מתירה לשוק בלי חליצה או ייבום, או שמא היית מקיים בהם מש"כ 'ולא ימחה שמו בישראל'?
הרב חיים ושלום,
שביק וכו', פירושו כשההיתר והאיסור שווים בהנאתם, ואעפ"כ בוחר באיסור כדי להכעיס לקונו, ומאן יימר לך דהכי הוי עובדא בההוא גברא? וממילא גם מש"כ על ב"נ אינו, דמאן יימר לך שאם היו לפניו שתי חתיכות שוות בטעמן אחת שומן והשניה חלב, שלא היה לוקח את השומן?
יתירה מזאת, מה יתן לך ומה יוסיף לך שב"נ לומד תנ"ך? וכי זה אומר שהוא יודע שהתנ"ך קדוש? שהתורה מן השמים? שיש בורא והתורה היא רצונו מאיתנו?
אין ספק שלדברי החזו"א, ב"נ הוא תינוק שנשבה. הלא הוא גדל במשפחה ובחברה חילונית לגמרי.
תענה לי בכנות, אם היית נולד ח"ו בבית חילוני, ומקבל כל ימיך חינוך חילוני, ברי לך שהיית מגלה את האור ושב בתשובה, או שמא מרבית הסיכויים שלא...וכי איזו עדיפות יש לך כלפי שמיא, בזה שזכית להוולד בבית חרדי? על "נקודת הבחירה" של הרב דסלר שמעת?
כלומר, 'תינוק שנשבה' יתכן אפי' שישבוק היתירא מפני איסורא, ועדיין מכלל תינוק שנשבה לא יצא, מפני שהמציאות שבתוכה גדל הביאה אותו לכך שאינו יודע כלל שתורה מן השמים, ובעיניו התורה היא ח"ו סוג של אוסף סיפורי עם וכדו', וממילא אינו רואה טעם להעדיף את ההיתר גם אם טעמו שווה, ולא כדי להכעיס לקונו, כ"א מפני שאינו חושב כלל שקונו ציווהו על כך.
עוד שאלה קטנה להרב קו ירוק, מדוע כתבת לעיל כתגובה למתפלמסים איתך, "מה הגרי"ז היה אומר על כך? מה ר' ישראל אלי' ויינטרוב היה או על כך" וכו'
מדוע לא שאלת "מה ר' איסר זלמן היה או' על כך? מה ר' שלמה זלמן היה או' על כך"?
ממ"נ, אם ברי לך ולכולם, שהיו או' כהנ"ל, אם כן מדוע לא נקטת אותם כדוגמא. ואם אי"ז ברי, א"כ יש מקום גם לחולקים עליך להתגדר בו...