קובץ אסופת מאמרים בהלכה ולקחי דעת בענייני בין הזמנים
קובץ שני, קיץ התשע"ו.
הוצאת ארגון הנוער דרכי חינוך/ ישיבות בין הזמנים.
מ.ל. כתב:זה חומר שכבר נדפס בשלהי דקייטא, או דברים חדשים?
ש. ספראי כתב:(הועדה הרוחנית דיתד פסלה בשעתו את המאמר על הצילןם, בטענה שא"א להחמיר על הציבור דבר שכולם מקילים בו, דפחמע"ד...
פלגינן כתב:ש. ספראי כתב:(הועדה הרוחנית דיתד פסלה בשעתו את המאמר על הצילןם, בטענה שא"א להחמיר על הציבור דבר שכולם מקילים בו, דפחמע"ד...
האם בטוח שלא פסלוהו בגלל איזה שו"ת שצוטט שם?!..
עקביה כתב:בקובץ מובאים דברי הרשב"ם (ב"ב צא.) שאסור לצאת מא"י לחו"ל לפי שמפקיע עצמו ממצוות התלויות בארץ [הרשב"ם כותב רק: אין יוצאין כו' - שמפקיע עצמו מן המצות. אבל מסתבר שכוונתו למצוות התלויות בא"י, כפי שכתבו ראשונים ואחרונים אחרים].
נראה שהרב המחבר שליט"א הבין שכוונת הרשב"ם היא לאכילת פירות א"י שהופרשו מהם תרו"מ. אך לא הבנתי מה לזה ולקיום מצוות התלויות בארץ.
לכאורה הכוונה היא לאדם שיש לו קרקע בא"י והוא מקיים בה את המצוות, עשה ולא תעשה. לאדם עירוני בימינו בד"כ לא יוצא לקיים מצוות אלו.
ש. ספראי כתב:פלגינן כתב:ש. ספראי כתב:(הועדה הרוחנית דיתד פסלה בשעתו את המאמר על הצילןם, בטענה שא"א להחמיר על הציבור דבר שכולם מקילים בו, דפחמע"ד...
האם בטוח שלא פסלוהו בגלל איזה שו"ת שצוטט שם?!..
אתה מבין לבד שלא שלחתי את אותו קטע השו"ת ליתד נאמן...
אגב, מאמר ביתד הוא מקסימום 900 /950 מילה. כך שבמק"א המאמרים דשם באים באריכות יתר, מעבר למס' המילים הנ"ל.
אגב, ג"א פירסם בספרו קטע ממני, בענין איסה"נ בספירת מלאי ברשת מזון בפסח. ולא הבנתי מה ראה לפרגן לי בזאת הפעם, כאשר בפעמים אחרות פירסם את דברי בעילום שמי. עד שראיתי שציטטתי שם קטע אחד מאותו מחבר שו"ת, והבנתי שהג"א רצה שהאשמה תיפול עלי...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 338 אורחים