ש.ספראי כתב:ואגב, ישנם כללים לחרוזים
לא כל הרוצים ליטול את השם, מעיזים...
כמו אלו, למשל?
בא לי ממכם להקיא
אדפיס קונטרס, לזעזע, להוקיע.
אויה, איך שכחתם את פיל בעל שנהב
ומה עם תרנגול הבר, קצוץ הזנב
והדיונון אחוז הרעב
ורגע, מה עם התכלת של הכלבלב?
ש.ספראי כתב:ואגב, ישנם כללים לחרוזים
לא כל הרוצים ליטול את השם, מעיזים...
בא לי ממכם להקיא
אדפיס קונטרס, לזעזע, להוקיע.
אויה, איך שכחתם את פיל בעל שנהב
ומה עם תרנגול הבר, קצוץ הזנב
והדיונון אחוז הרעב
ורגע, מה עם התכלת של הכלבלב?
אריך כתב:[quote="ש. ספראיb][/quote]
אפרקסתא דעניא כתב:וואו, אתה הזוי ברמות. תגובות ילדותיות ואינפנטיליות. אינני יודע למה אני עונה לך, אבל בשביל ציבור הקוראים אציין את הגאונים הגדולים ר' שריה דבליצקי, ר' משה מרדכי פרבשטיין, ר' יוחנן סופר זצ"ל מערלוי, ר' משה מרדכי קארפ, ר' זלמן נחמיה גולדברג, ועוד רבים וטובים, שקוטנם עבה ממותניך.
ש. ספראי כתב:תתחילו סוף סוף להביא את שמותיהם של מורי הצדק שכולנו שואלים שאלות בכל חלקי התורה ונשענים על פסקיהם.
ש. ספראי כתב: משום מה אלו רבנים שתמיד מחדשים חידושים מרנינים, בלשון המעטה, ופסקיהם אינם מופיעים במשנ"ב דרשו או במשנ"ב החדש אור המזרח של מכון ירושלים...
איש_ספר כתב:הרב הפוניבזאי, תמה אני עליך שאתה מביא לכאן את דעתו של ר' ישראל בעלסקי, הן אמת שהוא נודע בחכמתו הרבה בכל חלקי התורה, אבל מה יתן ומה יוסיף אחרי שהוא לא נזכר במ"ב של דרשו? (ומסתמא גם לא במ"ב של אור המזרח!!!)
גם הגר"ש דבליצקי לא רלוונטי כי כמדומה שגם הוא כמעט לא נזכר במ"ב של דרשו!!!
יש לי רק שאלה, מי שנזכר במ"ב של כסא רחמים עם הערות איש מצליח, שווה?
ש. ספראי כתב:הנושא גם לא התברר כהלכה בקרב הלומדים הנורמטיביים, אלו שמבררים כל נושא הלכתי באשר הוא, בד' חלקי שו"ע.
לא היה כולל רציני ונורמטיבי, של קבוצה רצינית, שישב על הנושא במשך חודש בצורה רצינית, ולא משנה מה הסיבות לכך (לענ"ד אחת הסיבות הוא שקשה לשבת על נושא של 'מה כן/ לא התכוונו'. גם רבים שהחלו לעסוק בכך ברצינות, פרשו בשלב מסוים, ואלו שלא ליבנו את הנושא, כמו שהם מלבנים כל נושא אחר- דעתם פחות חשובה).
ש. ספראי כתב:ב. הנושא גם לא התברר כהלכה בקרב הלומדים הנורמטיביים, אלו שמבררים כל נושא הלכתי באשר הוא, בד' חלקי שו"ע.
לא היה כולל רציני ונורמטיבי, של קבוצה רצינית, שישב על הנושא במשך חודש בצורה רצינית, ולא משנה מה הסיבות לכך (לענ"ד אחת הסיבות הוא שקשה לשבת על נושא של 'מה כן/ לא התכוונו'. גם רבים שהחלו לעסוק בכך ברצינות, פרשו בשלב מסוים, ואלו שלא ליבנו את הנושא, כמו שהם מלבנים כל נושא אחר- דעתם פחות חשובה).
ש. ספראי בשם ת"ח כתב:בפרט מרגיז אותי הצהרתם שהם ורק הם עיינו בזה כראוי, ואם מישהו לא קיבל דעתם זה רק ראיה שהוא לא עיין בזה כראוי כי אילו היה מעיין כראוי היה מגיע למסקנתם.
ש. ספראי כתב:אריך כתב:מנהג טיעונים זולים-בזים
להסתתר מאחורי חרוזים
יציגו מצוה נוראה כהידורים דקים
חמדת ישראל ימירו בפיהוקים
לפחות תן כבוד לדיון
חכמים ממך שקעו בו בעיון
טענתך כי כל גדולי הדורות מיאנו או זלזלו
רק מראה שעל שערי הענין רגליך לא דרכו
כל מי שעלעל בחוברת אחת או קונטרסון
יודע שהזיהוי התאפשר רק בזמן האחרון...
דוקא צללתי במי התכלת העכורים
ראיתי צל הרים, כהרים
ואף פרסמתי בנושא מספר מאמרים
והבנתי מדוע בדורינו מצחקקים כל גדולי המורים .
-להאשימני באי בדיקת הנושא, זה מעט מוזר,
לא מתאים, לא ראוי, דבר זר.
ואגב, ישנם כללים לחרוזים
לא כל הרוצים ליטול את השם, מעיזים...
אוהב ציון כתב:...
ג. האם יכול הכותב הנכבד להביא מורה הוראה אחד מאלו שאנו נשמעים לו שציחקק על הנושא? הרי אף מרן הגרי"ש כתב שלא נכנס לכך, ויבלח"א מרן הגר"ח שבזמנו שלל מכל וכל, היום כבר אומר שמי שיצא לו כי הוא זה חייב הוא מדינא (הובאה ההקלטה בידאו כאן כמה פעמים).
אריך כתב:טענתך כי כל גדולי הדורות מיאנו או זלזלו
רק מראה שעל שערי הענין רגליך לא דרכו
כל מי שעלעל בחוברת אחת או קונטרסון
יודע שהזיהוי התאפשר רק בזמן האחרון...
צולניק כתב:במחילה, גדולי כל הדורות במאה ועשרים השנים האחרונות לא נתנו ליבם לענין התכלת לא [רק] מפני שהיה להם ספק בפרט זה או אחר, אלא מפני שהעיסוק כולו לא היה נראה להם. מעתה ברור שיש לצרף את דעות כל רבותינו למקשה אחת ולפיה הנושא לא זוקק דיון.
ברור שהראיה הנ"ל אינה אלא 'סימן' ולא 'סיבה', וכלומדים אנו יכולים וצריכים לעסוק בסיבה, אך לזכור שיש בענין 'סימן מובהק' שלא לחשוש לזה.
אריך כתב:ממש לא נכון. פוק חזי כמה מגדולי הדור דאז שנזקקו להתייחס לגילוי הרדזינר בשעתו. יש תשובה בישועות מלכו, ויש התייחסות של הבית הלוי, ועוד ועוד. וכל זה אפילו ביחס לזיהוי של הדיונון אשר אינו בר השוואה כלל לזיהוי של חלזון הארגמון.
קו ירוק כתב:בקשתי כבר מחו"ר הפורום מי יכול להביא מכתבו של הג"ר שמואל נדל שליט"א בצדדו שקשה לדחות את טועני התכלת, ונראה שיש בדבריהם צדק.
ולא היה מי שמצאו, מלבד להפנותיני לספר שלם, שנה עשירית...
צולניק כתב:אריך כתב:ממש לא נכון. פוק חזי כמה מגדולי הדור דאז שנזקקו להתייחס לגילוי הרדזינר בשעתו. יש תשובה בישועות מלכו, ויש התייחסות של הבית הלוי, ועוד ועוד. וכל זה אפילו ביחס לזיהוי של הדיונון אשר אינו בר השוואה כלל לזיהוי של חלזון הארגמון.
ההתייחסות של הבית הלוי היא שבלי מסורת אין אפשרות לזהות את התכלת. טענה זו שייכת בכל סוגי התכלת שמצאו כבר ושימצאו בעתיד.
הבית הלוי כתב:
אחרי אשר כבוד מעלתו יברר זאת, היינו היה בזה דבר הנשכח והוא מצאה, אז נהיה מחוייבים לשמוע אליו וללבשו
מנין כתב:אוהב ציון כתב:...
ג. האם יכול הכותב הנכבד להביא מורה הוראה אחד מאלו שאנו נשמעים לו שציחקק על הנושא? הרי אף מרן הגרי"ש כתב שלא נכנס לכך, ויבלח"א מרן הגר"ח שבזמנו שלל מכל וכל, היום כבר אומר שמי שיצא לו כי הוא זה חייב הוא מדינא (הובאה ההקלטה בידאו כאן כמה פעמים).
אני מצטרף לדברים: האם יש 'תשובה' או מכתב או פסק בעל פה מאחד מאותם המצוטטים בדירשו שאומר שהוא בירר את הנושא והתברר לו השלילה???
ניים ושכיב כתב:הגר''מ שטרנבוך (ואל תשאל אותי איפה הוא מצוטט בדרשו) בהסכמה לאחד הקונטרסים נגד האק''ק שנמכר בשבוע העבר בדוכני הספרים של י. בלוי.
אני לא זוכר את השם של הקונטרס, אבל אתם שנהירין לכו שבילי דתכלתא כשבילי דנהרדעא ודאי תמצאוהו על נקלה.
אוצר החכמה כתב:לעצם העניין. מה תשובת תומכי האק"ק על השאלה שהועלתה. איך לא רמוז בחז"ל שארגמן ותכלת שניהם מאותו חילזון?
ש. ספראי כתב:אריך כתב:[quote="ש. ספראיb][/quote]
לא אדע מה יותר גרוע,
בורות, או שינוי בדבר ידוע
דימית לגייס לצידך חכמי כל הדורות
כנראה השירה מכניסה ל'אורות'
חרתה לי רוח הפיהוק והזלזול
חכמי לב ויראים ישים כנהלול
רוב כבוד לך שצללת במים כפי כוחך
ונעשה לך כה פשוט בחיוך וביטחה
וכמובן תואם בדיוק לדעת מרן - מורך...
לא כל מה שהוא כותב, מותר לך...[/quote][/quote]
נכון, שמעתי את מורי ורבי בענין, אך מלבד זאת לא ראיתי שום גדול, משום חוג, עדה ופלג, הלובש חלזונות.
לא גייסתי את חכמי הדורות משנת תרפפ"ו, אלא את גדולי הדור משנת תשע"ו.
תראה לי חלזון אחד צבוע בטליתו של אחד מחברי מועצות גדולי התורה/חכמי התורה/ מרביצי התורה/הפלג הירושלמי/הפלג הצפוני/אדמורי"ם/בד"צ העדה החרדית/בד"צ בעלזא/בד"צ שארית ישראל/ בד"צ מסורת/ בד"צ מאנצעסטר /בד"צ נוה שלום/אהבת שלום וכו' וכו'.
נכון, ישנם כמה רבנים שמוכנים לא לפהק בענין ואומרים שאולי ואולי והן ולאו ורפיא בידיה. אך משום מה אלו רבנים שתמיד מחדשים חידושים מרנינים, בלשון המעטה, ופסקיהם אינם מופיעים במשנ"ב דרשו או במשנ"ב החדש אור המזרח של מכון ירושלים...[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
מנין כתב:אוצר החכמה כתב:לעצם העניין. מה תשובת תומכי האק"ק על השאלה שהועלתה. איך לא רמוז בחז"ל שארגמן ותכלת שניהם מאותו חילזון?
כי תכלת וארגמן הם לא מאותו חילזון.
לעצם העניין. מה תשובת תומכי האק"ק על השאלה שהועלתה. איך לא רמוז בחז"ל שארגמן ותכלת שניהם מאותו חילזון?
אפרקסתא דעניא כתב:בדיוק הוספתי את הפרטים - מהארגמון חד הקוצים ומחילזון נוסף במשפחה - ארגמנית אדומת פה - הפיקו ארגמן, ומהארגמון קהה הקוצים הפיקו תכלת.
אם כי ייתכן שבצלאל הפיק ארגמן מתולעת כל שהיא ולא מהחילזון. למיטב זכרוני כרגע לא נאמר בחז"ל שמקור הארגמן חייב להיות חילזון.
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים