מעט צרי כתב:לשון יחיד = בוך
לשון רבים= ביכער
ובלשון הקטנה וחיבוב:
יחיד= ביכל
רבים= ביכלעך.
וזה פשוט לדוברי אידיש, כך שדברי רח"ל צ"ע.
אתנחתא כתב: ויש לברר גם מתי התואר משכיל הגיע לידי שימוש האם כבר התחיל בימי מנדלזאהן
אתנחתא כתב: ויש לברר גם מתי התואר משכיל הגיע לידי שימוש האם כבר התחיל בימי מנדלזאהן
מעיין כתב:אתנחתא כתב: ויש לברר גם מתי התואר משכיל הגיע לידי שימוש האם כבר התחיל בימי מנדלזאהן
לציון בעלמא, בתשו' היחידה למנדלסון בשאילת יעב"ץ נתכנה בשם 'משכיל [כמובן לא לגנאי - ואולי ניבא ולא ידע מה ניבא].
---
דרך אגב ר' משה מינץ אב"ד אובן ישן משתמש למליצה, להרב הידוע מאראד אח"ר א'הרן ח'ארינר ר'אבינער (נדפס בחת"ס ח"ו סי' צג)
אשכול הכופ"ר, וד"ל עיי"ש
נוטר הכרמים כתב:מענין לענין, אמש שוחחתי עם ת"ח מובהק שליט"א שמשמש כר"מ בכמה ישיבות על דבר הפליאה שהלוחם הגדול הגאון ריעב"ץ כותב אל מנדלסאן בכבוד גדול, יציבא בארעא וכו'. והשיב, כי קנאת ידיעת התנ"ך ודקדוק לשון הקודש וכיו"ב היא משכה את לבו אחר רמ"ד, וכנראה בספריו שקובל הרבה על האשכנזים שלא עשו תושיה בזה.מחכה לחוו"ד. לא להתקפות.
מותיב ומפרק כתב:למגיבים שכתבו שאין לזה שום ערך. פשוט איננו נכון! אכן יש להם ערך, אף שרובם ככולם נדפסו אותם המאמרים שיש בהם, אך בהחלט יש להם שווי, והרבה מהם נמכרו במכירות פומביות למיניהן, השווי תלוי בגודל הביכל, מאיזה תקופה, ואם הכותב מזוהה. שויו נע בין אלף לכמה אלפים בודדים של דולרים.
מעט צרי כתב:לשון יחיד = בוך
לשון רבים= ביכער
ובלשון הקטנה וחיבוב:
יחיד= ביכל
רבים= ביכלעך.
וזה פשוט לדוברי אידיש, כך שדברי רח"ל צ"ע.
מעט צרי כתב:אלא מה אעשה ובבית הורי קראו לספרי חול "ביכלעך", ואינו לשון חיבה אלא לשון זלזול. ושמא לשון מרמרוש לחוד ולשון רוסיא לחוד ונהר נהר ופשטיה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 289 אורחים