בברכה המשולשת כתב:הגר"צ שכטר שליט"א כתב בספר ארץ הצבי (כמדומני שבסימן על יוחסין) בשם הגר"י קמנצקי זצ"ל שהנחה את ארגוני הקירוב באמריקה שאפילו אם יצליחו לשכנע יהודי לא לשאת גויה ימש"ו כבר יש בזה ערך
ולגי מי הוא "דתי" היו על זה מס' מאמרים בתחומים לפני כו"כ שנים (בשאלה הלכה למעשה)
ניים ושכיב כתב:פלאי פלאים.
עד שקראתי את האשכול, היה פשוט לי שהגדרה של דתי היא מי שמקבל עליו עול מלכות שמים ועול מצוות, ומה שהוא חוטא פה ושם, זה כי היצה''ר גובר עליו לצערו. אבל אם הוא פורק עול זהו הנקרא בלשון חז''ל משומד או מומר (תלוי בצנזור) ובלשוננו חילוני.
וכעת אני רואה שלדעת החברים אין הדברים פשוטים כלל ועיקר, או שבכלל לא הבנתי את נושא האשכול.
מי יאלפני בינה?
בברכה המשולשת כתב:הגר"צ שכטר שליט"א כתב בספר ארץ הצבי (כמדומני שבסימן על יוחסין) בשם הגר"י קמנצקי זצ"ל שהנחה את ארגוני הקירוב באמריקה שאפילו אם יצליחו לשכנע יהודי לא לשאת גויה ימש"ו כבר יש בזה ערך
ולגי מי הוא "דתי" היו על זה מס' מאמרים בתחומים לפני כו"כ שנים (בשאלה הלכה למעשה)
בברכה המשולשת כתב:למיטב כרוני התשובה של הג"ר אליהו שלזינגר המופיעה בתחומין שם פורסמה גם בשו"ת שלו.
ומן הסתם גם דברי הגר"ן גשטטנר בשו"ת שלו
אמסטרדם כתב:(לגבי סדר עדיפות: קראתי פעם שהגריש"א ז"ל השיב שיש להעדיף טהרת המשפחה על פני שמירת שבת [אף שהוא במיתת בי"ד וחמור ביותר] והראה הגרח"ק שליט"א מקור לזה בב"מ דכייף ליצריה)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 568 אורחים