הבל הבלים כתב:שמעתי פעם סיפור על הגה"ק משינאווא בעל הדברי יחזקאל זי"ע
שבצעירותו למד בחברותא אם אחד מקרוביו שגם היה בנש"ק מזרע היחס ושניהם היו מופלגים מאד בתורה
אמר הדברי יחזקאל לחברותא, שמכמה טעמים עדיף להיות רב יותר מאשר רבי (אדמו"ר)
ואחד מהטעמים היה שלהיות רב יש גבול דהיינו שלומד כל המקצועות שרב צריך לידע ואח"כ הולך להיות רב באיזה עיר
משא"כ להיות רבי והיינו להיות מושלם בעבודת ה' ויראתו, הלוא אין לזה איזה שיעור, והאיך יוכל לידע שכבר ראוי לאיצטלא זו
זקן ששכח כתב:שמעתי סיפור על ר' אריה לוין שהעיד בפני ה'בית ישראל' שחתנו הינו ירא שמים. הגיב הב"י: את מידת יר"ש שיש לאדם יודע הבוחן לבות, ואפס קצהו גם אשתו...
לכשיבקע כתב:שמעתי על סופר סת''ם ששגה בדין וכתב את פרשיות ר''ת לפי הסדר, ולא השאיר ריק את 'והיה אם שמוע' וכתב את 'שמע' כדבעי למיהוי, והודיע לכל מי שקנה ממנו ר''ת בעבר שתפיליו דר''ת פסולות משום שלכ''ס, והיינו יר''ש לפענ''ד שהרי אף אם לא היה מגלה להם לא הוו בכלל קרקפתא דלא מנח.
חיס כתב:למעשה סופר סת"ם צריך להיות יר"ש איך מודדים זאת?
כדכד כתב:אבל מה נעשה עם כל הסופרים שלא טעו - איך נדע שהם יראי שמים?
גימפעל כתב:חיס כתב:למעשה סופר סת"ם צריך להיות יר"ש איך מודדים זאת?
אני מקווה שלא הולכים לפתוח מערכת כשרות על ירא"ש שיחלקו תעודות וכו'
אמר רבי חמא בר פפא: כל אדם שיש עליו חן - בידוע שהוא ירא שמים, שנאמר חסד ה' מעולם ועד עולם על יראיו.
לכשיבקע כתב:שמעתי על סופר סת''ם ששגה בדין וכתב את פרשיות ר''ת לפי הסדר, ולא השאיר ריק את 'והיה אם שמוע' וכתב את 'שמע' כדבעי למיהוי, והודיע לכל מי שקנה ממנו ר''ת בעבר שתפיליו דר''ת פסולות משום שלכ''ס, והיינו יר''ש לפענ''ד שהרי אף אם לא היה מגלה להם לא הוו בכלל קרקפתא דלא מנח.
באמונתו כתב:סוכה מט, ב:אמר רבי חמא בר פפא: כל אדם שיש עליו חן - בידוע שהוא ירא שמים, שנאמר חסד ה' מעולם ועד עולם על יראיו.
לכשיבקע כתב:כדכד כתב:אבל מה נעשה עם כל הסופרים שלא טעו - איך נדע שהם יראי שמים?
סופר ש'לא טועה', מעמיד בפניי משום מה בסימן שאלה את יראת שמימיו.
כדכד כתב:לכשיבקע כתב:כדכד כתב:אבל מה נעשה עם כל הסופרים שלא טעו - איך נדע שהם יראי שמים?
סופר ש'לא טועה', מעמיד בפניי משום מה בסימן שאלה את יראת שמימיו.
משום מה?
חיס כתב:באמונתו כתב:סוכה מט, ב:אמר רבי חמא בר פפא: כל אדם שיש עליו חן - בידוע שהוא ירא שמים, שנאמר חסד ה' מעולם ועד עולם על יראיו.
איך נדע מי שיש עליו ח"ן ? מה הסימנים לחן ?
הוא היה אומר, כל שרוח הבריות נוחה הימנו - רוח המקום נוחה הימנו, וכל שאין רוח הבריות נוחה הימנו - אין רוח המקום נוחה הימנו.
לכשיבקע כתב:כדכד כתב:לכשיבקע כתב:כדכד כתב:אבל מה נעשה עם כל הסופרים שלא טעו - איך נדע שהם יראי שמים?
סופר ש'לא טועה', מעמיד בפניי משום מה בסימן שאלה את יראת שמימיו.
משום מה?
לענ''ד אי''ז בגדר האפשרי, ויש לחוש אולי 'מטייח' טעויות. כמדומני שכבר נתפרסמו כמה מקרים כאלו.
באמונתו כתב:חיס כתב:באמונתו כתב:סוכה מט, ב:אמר רבי חמא בר פפא: כל אדם שיש עליו חן - בידוע שהוא ירא שמים, שנאמר חסד ה' מעולם ועד עולם על יראיו.
איך נדע מי שיש עליו ח"ן ? מה הסימנים לחן ?
משנת אבות ג, י:הוא היה אומר, כל שרוח הבריות נוחה הימנו - רוח המקום נוחה הימנו, וכל שאין רוח הבריות נוחה הימנו - אין רוח המקום נוחה הימנו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 96 אורחים