איש_ספר כתב:יש בענין זה "שיחה נאה" של השופט משה זילברג בספרו כך דרכו של תלמוד. כדאי מאד לראות את הדברים שם. בחינת שפת"י...
ירושלים כתב:תוס' שבת קנב ע"ב: ומה שהביא ראיה מעירובין יש דוחין דאף על פי שאין רגילות לעשות כסוי ארון מבעלי חיים, כמה דברים אשכחן דלא שכיחי ומיירי בהו הש"ס, להראות לנו הדין ודרוש וקבל שכר כדאמרינן בבהמה המקשה (חולין דף ע.) בלעתו חולדה והוציאתו והכניסתו והקיאתו ויצא מאליו מהו הדביק שני רחמים ויצא מזה ונכנס לזה מהו ואף על פי שזה לא יהיה לעולם, ועיין תוספות כתובות ד ע"ב וסנהדרין מז ע"ב
ועי' תוספות יבמות קב ע"ב: ומי איכא כי האי גוונא, וא"ת דבפ' בהמה המקשה (חולין ע. שם) שואל הש"ס בלעתו חולדה בבת אחת וכן הדביק ב' רחמים זה בזה ואם כן מאי קאמר הכא ומי איכא כהאי גוונא. ואר"י דודאי פשיטא ליה שיכול להיות אלא מיבעיא ליה ומי הויא חליצה כה"ג הלא אין דרך בני אדם לנעול בו ומשני דדרך הוא דחזיוה רבנן לרב יהודה כו'".
חד ברנש כתב:כאפשרות רחוקה-רחוקה הדבר אפשר.
ולפעמים חז"ל ביררו גם כאלו דברים, כמו דינו של קן שבראשו של אדם (וידוע לעגן של המשכילים על זה וכו')
אמסטרדם כתב:אולי משום דרוש וקבל שכר.
איש_ספר כתב:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים