איש_ספר כתב:ר' מאיר יונה היה בעל יסורים גדול.
כידוע רא"י צוקר שקד על בעל העיטור שנים הרבה. כמדומה שכבר הביאו פה שהוא נזכר גם בעבודתו של גלצנר.
תולעת-ספרים כתב:ואני שמעתי בענין זה כדלהלן, שלאחר שנפגע בתאונה ושכב בלי הכרה זמן מה, דיבר דודו (גיסו של חותנו הג"ר ברוך רוזנברג) הגאון ר' חיים קרייזווירטה זצ"ל גאב"ד אנטווערפן, עם הרה"ק רבי יענקלע מפשעווארסק זצ"ל וביקש להזכירו וכו', כששמע הרבי שהוא עסק בכתיבת פירוש על ספר העיטור, אמר שיפסיק מיד עם כתיבת הפירוש. וכאשר אמרו לו שהוא שוכב בלי הכרה, אמר שילחשו לו באוזן להפסיק עם הפירוש, וכך עשו וב"ה לאט לאט שב לאיתנו. לאחר מכן הודה הרב קרייזווירטה זצ"ל לרבי על ה"מופת", אמר הרבי לרב, אין זה מופת בכלל הרי מפורש כן בחיד"א והראה את דברי השם הגדולים הנ"ל, שכל מי שכתב פירוש על דבריהם, או שהפירוש נאבדבסופו של דבר או שהמחבר שבק חל"ח, עיי"ש.
אשמח אם מישהו יודע עוד בענין זה.
רב"ד נר"ו, אז מה צריך להבין עכשיו, מי צדק בין השניים אחרי שעברו כל העיקולי ופשורי האלו, ורא"י עדיין אינו עמנו כבתחילה וחיבורו עדיין בגיליונות ספרו?... הראש ה'יקה' שלי קשה לו עם זה, אבל שמע מה שפיך מדבר!! וצ"ע.
עיננו הוראות שהסטייפלער לא נסוג מעמדתו גם אחרי התאונה, ולמה נגיד שאחרי אירוע חמור יותר הוא היה חוזר בו? (יש סיפור כיו"ב עם ר' משה שיינפלד שבסוף ימיו סבל מאד ושפך לבו לסטייפלער שמא הוא סובל בגין כתיבתו החריפה כנגד כמה אנשים, וזה השיבו כי ממצוה לא מפסידים. צריך לחפש אחרי הדברים, שמופיעים בהרחבה ובהטעמה יותר אצל הגרמ"מ)
אכן מעולם קשה לי, איפה הקו המפריד בין עניינים כאלה וכיו"ב (למשל גאונים שמשכו ידיהם מכתיבת תשובה כשהדיו נשפך) לבין איסור ניחוש. ואולי ניחוש זה דוקא כשהמאורע הוא חיצוני כמו חתול שחור העובר לפניו? ואיך נדון תאונת דרכים?
צע"ג
איש_ספר כתב:יש סיפור כיו"ב עם ר' משה שיינפלד שבסוף ימיו סבל מאד ושפך לבו לסטייפלער שמא הוא סובל בגין כתיבתו החריפה כנגד כמה אנשים, וזה השיבו כי ממצוה לא מפסידים. צריך לחפש אחרי הדברים, שמופיעים בהרחבה ובהטעמה יותר אצל הגרמ"מ.
סעדיה כתב:איש_ספר כתב:יש סיפור כיו"ב עם ר' משה שיינפלד שבסוף ימיו סבל מאד ושפך לבו לסטייפלער שמא הוא סובל בגין כתיבתו החריפה כנגד כמה אנשים, וזה השיבו כי ממצוה לא מפסידים. צריך לחפש אחרי הדברים, שמופיעים בהרחבה ובהטעמה יותר אצל הגרמ"מ.
משמר הלוי ברכות סי' ל'
חד ברנש כתב:סתם כך,
יש איזה הסבר מדוע יש קפידא כזו על 'ספר העיטור' וספרים דומים?
עדיאל ברויאר כתב:צריך מישהו אמיץ שמוכן לעשות גזירה שווה מההסכמה של הרב עובדיה לרבינו ירוחם מהדורת חזן...
החיבור נחקר ע"י מרדכי גלצר בדוקטורט שלו. כדאי לבדוק אם הוא או אחרים שמוכרים לו מכינים מהדורה.
משה גרוס כתב:לצערנו ד"ר גלצר נפטר לפני כשנתיים, והיה ידוע כת"ח בעל ייסורים
חד ברנש כתב:עבודתו על העיטור היא מופתית שמעטים כמותה!
חד ברנש כתב:משה גרוס כתב:לצערנו ד"ר גלצר נפטר לפני כשנתיים, והיה ידוע כת"ח בעל ייסורים
לא ידעתי. ברוך דיין האמת.
עבודתו על העיטור היא מופתית שמעטים כמותה!
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: ישבב הסופר ו־ 380 אורחים