נוה הלבנון כתב:האם יש לך ידיעה שאכן יש כאלו מכתבים?
מקווה שאינך מסתמך על סיפורי העלונים שחזקתם כבלתי מדוייקים.
פעלעד כתב:נוה הלבנון כתב:האם יש לך ידיעה שאכן יש כאלו מכתבים?
מקווה שאינך מסתמך על סיפורי העלונים שחזקתם כבלתי מדוייקים.
קראתי על כך בעבר במשפחה, אולי אפילו היה שם צילומים מזה, לא זוכר,
וכן שמעתי מחסידי סאטמאר שיודעים שקיים כזה דבר.
פעלעד כתב:נוה הלבנון כתב:האם יש לך ידיעה שאכן יש כאלו מכתבים?
מקווה שאינך מסתמך על סיפורי העלונים שחזקתם כבלתי מדוייקים.
קראתי על כך בעבר במשפחה, אולי אפילו היה שם צילומים מזה, לא זוכר,
וכן שמעתי מחסידי סאטמאר שיודעים שקיים כזה דבר.
גימפעל כתב:עוד יוציאו ספר 'אעלה בתמר' - מתורת סאטמאר.
שבע כתב:ה''חסידות'' הליטאית - ''המצאת'' דורינו, דור עלוב - מעוררת בחילה...
פעלעד כתב:נוה הלבנון כתב:האם יש לך ידיעה שאכן יש כאלו מכתבים?
מקווה שאינך מסתמך על סיפורי העלונים שחזקתם כבלתי מדוייקים.
קראתי על כך בעבר במשפחה, אולי אפילו היה שם צילומים מזה, לא זוכר,
וכן שמעתי מחסידי סאטמאר שיודעים שקיים כזה דבר.
אום אני חומה כתב:פעלעד כתב:נוה הלבנון כתב:האם יש לך ידיעה שאכן יש כאלו מכתבים?
מקווה שאינך מסתמך על סיפורי העלונים שחזקתם כבלתי מדוייקים.
קראתי על כך בעבר במשפחה, אולי אפילו היה שם צילומים מזה, לא זוכר,
וכן שמעתי מחסידי סאטמאר שיודעים שקיים כזה דבר.
ישנה תמונה מפורסמת, אם אמצא - אעלה בעזה"י.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אני שמעתי שהרב מסאטמאר ראה עליו בר דעת, ושאל לו (דרכו היה לשאול כל ספקותיו אצל הרבה בני אדם ואח"כ להחליט, והיה אומר "עצות נעם איך פון איבעראל, אבער מחליט בין איך אליינס") האם כדאי לו ליסע לא"י. וביקש ממנו להסתכל בא"י האם יש מקום עבורו לעשות ולפעול וכו'.
כאשר הגיעהרב שטיינמאן לא"י, שלח לו שאין נראה לו שיהיה לו להרבי מסאטמאר מעמד גדול שם, ולא יצליח. הרבי מסאטמאר לא שעה לו, כידוע, והגיע לא"י. אמנם למעשה צדקו דברי הרב שטיינמאן, כאשר לא הצליח הרבי מסאטמאר בא"י ולא היה לו מעמד גדול כלל שם. אצל החסידים היה הרבי מבעלזא הרבה יותר 'רבי' ממנו, ואצל הת"ח היו שם הרבה יותר ממנו שכבר תפסו מקום. מעולם לא היה מורגל שיסתובבו אצלו כל היום אנשים בטלים שאין להם עבודה, והקנאות שלו היתה בדרך בנין זרם עצמאי, דבר שלא היה שייך ואינו שייך בא"י, כידוע לכל מעיין באמת.
באמעריקא יצאו כוחותיו לפועל, כאשר בנה זרם עצמאי לגמרי שאחרים מנסים לחקות, והגושפנקא הסאטמארית טבועה על כמעט כל החסידים כאן. על אף אשר היו ת"ח הרבה יותר גדולים ממנו באמעריקא, כולל הרב משה פיינשטיין והרב אהרן קוטלר, ואצל ההונגארים היו הרב יונתן שטייף ועוד, מ"מ כושר המנהיגות שלו הרימה אותו מעל גביהם בסוגיות שלו, וצדקו דברי הרב שטיינמאן.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:יש לו ספרים ותלמידים, שיעורים וקסטות, כך שמי שרוצה לדעת יכול לדעת די מהר רמת הת"ח שלו. וכאשר תלמידי חכמים אחרים שהוצרכו לפסק הלכה און תירוץ לשאלה בלימוד לא היו דופקים לו על הדלת, וכאשר דנים ת"ח בענין הלכה אין מעיינים ולא מביאים מתשובותיו, יש לדעת מי היו גדולי הת"ח באמעריקא בתקופתו.
הענין הזה ש'אי אפשר לדעת' הוא מהרדיפות של אנשי הכתים, שרוצים לכפות דעה על אחרים ללא הצורך להסביר אותו בהגיון.
וידועים הדברים של החזו"א 'על כל אחד יש רוב וחזקה שהוא ע"ה". דבר זה קיימת אצל אדמו"רים ראשי ישיבות ומנהיגים ציבוריים. חוץ ממה שאתה יודע שהוא ידע, אין לך שום סבה להאמין יותר.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:וידועים הדברים של החזו"א 'על כל אחד יש רוב וחזקה שהוא ע"ה".
יבנה כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:וידועים הדברים של החזו"א 'על כל אחד יש רוב וחזקה שהוא ע"ה".
מה מקור הדברים?
פעלעד כתב:רוב תלךמידי הבעש"ט מהבעש"ט ועד דורינו אנו היו גאוני עולם שידעו כל התורה כולה, אולם אצל רובם היתה שיטה להסתיר את הידיעות...
פעלעד כתב:יבנה כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:וידועים הדברים של החזו"א 'על כל אחד יש רוב וחזקה שהוא ע"ה".
מה מקור הדברים?
גם איך זה מתאים עם דרך היהדות וציווי התורה של בצדק תשפוט עמיתיך, שכל אדם בחזקת כשרות כל זמן שאין הוכחה אחרת, ולומר על אדם שהוא ע"ה זה היפך מחזקת כשרות... ובגדר לשוה"ר.
עמקן כתב:פעלעד כתב:רוב תלךמידי הבעש"ט מהבעש"ט ועד דורינו אנו היו גאוני עולם שידעו כל התורה כולה, אולם אצל רובם היתה שיטה להסתיר את הידיעות...
איני יכול לקבוע אם הם היו גדולים בתורה או לא מאחר שאין שום ידיעות על זה, לו יהיה משום שהם הסתירו הידיעות. אבל מענין לדעת איך כבודו יודע את זה.
פעלעד כתב:עמקן כתב:פעלעד כתב:רוב תלךמידי הבעש"ט מהבעש"ט ועד דורינו אנו היו גאוני עולם שידעו כל התורה כולה, אולם אצל רובם היתה שיטה להסתיר את הידיעות...
איני יכול לקבוע אם הם היו גדולים בתורה או לא מאחר שאין שום ידיעות על זה, לו יהיה משום שהם הסתירו הידיעות. אבל מענין לדעת איך כבודו יודע את זה.
כי כבודי וכבוד כל חסיד שיש יודע את המסורת מאבותיו שהכירו את אותם צדיקים וכך יש מהבעש"ט עד היום דור אחר דור בן אחר בן של צדיקים וקדושים שאצל רובם נמשכו שושלות מההתחלה עד היום של מאב לבן שסיפרו והעידו.
לא מספיק?
כל היהדות והתורה עומדת על מסורת מדור לדור.
פעלעד כתב:עמקן כתב:פעלעד כתב:רוב תלךמידי הבעש"ט מהבעש"ט ועד דורינו אנו היו גאוני עולם שידעו כל התורה כולה, אולם אצל רובם היתה שיטה להסתיר את הידיעות...
איני יכול לקבוע אם הם היו גדולים בתורה או לא מאחר שאין שום ידיעות על זה, לו יהיה משום שהם הסתירו הידיעות. אבל מענין לדעת איך כבודו יודע את זה.
כי כבודי וכבוד כל חסיד שיש יודע את המסורת מאבותיו שהכירו את אותם צדיקים וכך יש מהבעש"ט עד היום דור אחר דור בן אחר בן של צדיקים וקדושים שאצל רובם נמשכו שושלות מההתחלה עד היום של מאב לבן שסיפרו והעידו.
לא מספיק?
כל היהדות והתורה עומדת על מסורת מדור לדור.
עמקן כתב:סליחה, אבל נדמה לי שכבודו מנסה לשבור החבית ולשמור יינו. מצד אחד אומר דמה שלא יודעים על ידיעתם בתורה הוא משום שהם הסתירו את זה. וכששואלים א"כ איך ידעים מזה חוזר ואומר שאבותיו הכירו את זה. תחליט זה היה מוסתר או לא?
עמקן כתב:סליחה, אבל נדמה לי שכבודו מנסה לשבור החבית ולשמור יינו. מצד אחד אומר דמה שלא יודעים על ידיעתם בתורה הוא משום שהם הסתירו את זה. וכששואלים א"כ איך ידעים מזה חוזר ואומר שאבותיו הכירו את זה. תחליט זה היה מוסתר או לא?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אני שמעתי שהרב מסאטמאר ראה עליו בר דעת, ושאל לו (דרכו היה לשאול כל ספקותיו אצל הרבה בני אדם ואח"כ להחליט, והיה אומר "עצות נעם איך פון איבעראל, אבער מחליט בין איך אליינס") האם כדאי לו ליסע לא"י. וביקש ממנו להסתכל בא"י האם יש מקום עבורו לעשות ולפעול וכו'.
כאשר הגיעהרב שטיינמאן לא"י, שלח לו שאין נראה לו שיהיה לו להרבי מסאטמאר מעמד גדול שם, ולא יצליח. הרבי מסאטמאר לא שעה לו, כידוע, והגיע לא"י. אמנם למעשה צדקו דברי הרב שטיינמאן, כאשר לא הצליח הרבי מסאטמאר בא"י ולא היה לו מעמד גדול כלל שם. אצל החסידים היה הרבי מבעלזא הרבה יותר 'רבי' ממנו, ואצל הת"ח היו שם הרבה יותר ממנו שכבר תפסו מקום. מעולם לא היה מורגל שיסתובבו אצלו כל היום אנשים בטלים שאין להם עבודה, והקנאות שלו היתה בדרך בנין זרם עצמאי, דבר שלא היה שייך ואינו שייך בא"י, כידוע לכל מעיין באמת.
באמעריקא יצאו כוחותיו לפועל, כאשר בנה זרם עצמאי לגמרי שאחרים מנסים לחקות, והגושפנקא הסאטמארית טבועה על כמעט כל החסידים כאן. על אף אשר היו ת"ח הרבה יותר גדולים ממנו באמעריקא, כולל הרב משה פיינשטיין והרב אהרן קוטלר, ואצל ההונגארים היו הרב יונתן שטייף ועוד, מ"מ כושר המנהיגות שלו הרימה אותו מעל גביהם בסוגיות שלו, וצדקו דברי הרב שטיינמאן.
קו ירוק כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אני שמעתי שהרב מסאטמאר ראה עליו בר דעת, ושאל לו (דרכו היה לשאול כל ספקותיו אצל הרבה בני אדם ואח"כ להחליט, והיה אומר "עצות נעם איך פון איבעראל, אבער מחליט בין איך אליינס") האם כדאי לו ליסע לא"י. וביקש ממנו להסתכל בא"י האם יש מקום עבורו לעשות ולפעול וכו'.
כאשר הגיעהרב שטיינמאן לא"י, שלח לו שאין נראה לו שיהיה לו להרבי מסאטמאר מעמד גדול שם, ולא יצליח. הרבי מסאטמאר לא שעה לו, כידוע, והגיע לא"י. אמנם למעשה צדקו דברי הרב שטיינמאן, כאשר לא הצליח הרבי מסאטמאר בא"י ולא היה לו מעמד גדול כלל שם. אצל החסידים היה הרבי מבעלזא הרבה יותר 'רבי' ממנו, ואצל הת"ח היו שם הרבה יותר ממנו שכבר תפסו מקום. מעולם לא היה מורגל שיסתובבו אצלו כל היום אנשים בטלים שאין להם עבודה, והקנאות שלו היתה בדרך בנין זרם עצמאי, דבר שלא היה שייך ואינו שייך בא"י, כידוע לכל מעיין באמת.
באמעריקא יצאו כוחותיו לפועל, כאשר בנה זרם עצמאי לגמרי שאחרים מנסים לחקות, והגושפנקא הסאטמארית טבועה על כמעט כל החסידים כאן. על אף אשר היו ת"ח הרבה יותר גדולים ממנו באמעריקא, כולל הרב משה פיינשטיין והרב אהרן קוטלר, ואצל ההונגארים היו הרב יונתן שטייף ועוד, מ"מ כושר המנהיגות שלו הרימה אותו מעל גביהם בסוגיות שלו, וצדקו דברי הרב שטיינמאן.
הרשה נא לי לפקפק בסיפור המוזר הזה.. ובפרשנות המעוותת שלו.
הגראי"ל שליט"א היה אז עול ימים כשרבי יואל היה מדרבנא דאומתיה.
תבין כמה עלוב הסיפור הזה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 368 אורחים