קיבלתי בהודעה פרטית:סידור רש"י סי' תיז -
וראיתי כתוב מפני מה אין אומרים מזמור לתודה בשבת. לפי שעל קרבן תודה היו אומרים אותו הלוים במקדש, ועל ידי זה תיקנו משה רבינו, דהוא ממזמורים הנאמרים על ידי משה, דכל מזמורים שבספר תהלים הכתובים אחר תפילה למשה איש האלהים ולא נזכר בהם שדוד אמרן תדע דמשה אמרן, ואף מזמור זה על קרבן תודה תיקנו, ונראה הדבר שעל כן לא הרבה בו יותר מד' פסוקים, כנגד ארבע מיני לחמי תודה, ואם תאמר חמשה הן, פסוק ראשון אינו אלא דברי סופר, ומעבדו את ה' (ביראה) [בשמחה] מתחיל המזמור, והואיל על קרבן תודה ניתקן, וקרבן תודה אינו דוחה שבת, מדלגין אותו בשבת, דלא לימא קרבן תודה דוחה שבת
עוד יש לציין:
מגילה כא: תני רב שימי אין פוחתין מעשרה פסוקין בבית הכנסת וידבר עולה מן המנין, ופירש"י: וידבר עולה מן המנין - וידבר ה' אל משה לאמר, אף על פי שאין ללמוד ממנו כלום.