הצדיק כתב:להרב קוזליק שני חתנים חשובים :
1. הגה"צ ר' משה טייטלבוים שליט"א דומ"צ חסידי סאטמאר (ברח' יונה) בירושלים
2. הגה"צ רבי מאיר שלום רבינוביץ האדמו"ר מקאלשין שליט"א
(אחיהם של האדמו"ר מ"משכנות הרועים" והאדמו"ר מפאריסוב שליט"א מירושלים)
י.ש. ב כתב:אצטט לך ממה שכתוב היום ב"המודיע": בקרב עדת חסידי באיאן, היה רבי יעקב דמות מופת של חסיד שהתבטל אל כ"ק אד"ש בביטול גמור. היה מגיע אל השולחן הטהור ועומד באימה ויראה, בהתבטלות מוחלטת. לעולם אינו מוכן לשבת ליד השולחן ומקפיד להשאר בעמידה, כשכולו התקשרות ודביקות ואינו מסיר עיניו מאדמו"ר שליט"א וכו' וכו'..
זה נשמע משהו יותר מלהחזיק קשר
ישבב הסופר כתב:היה חתנו של רבי שלמה אטיק?
מי חכם ויבן זאת:בר ששת כתב:ר"י היה מרבה לספר על הרבה צדיקים שהסתופף בצילם. בין השאר שמעתי מפיו סיפור מעשה על ביקורו של הפרנקפורטר בביתם. ואולי עוד חזון.
איש חסיד כתב:מי חכם ויבן זאת:בר ששת כתב:ר"י היה מרבה לספר על הרבה צדיקים שהסתופף בצילם. בין השאר שמעתי מפיו סיפור מעשה על ביקורו של הפרנקפורטר בביתם. ואולי עוד חזון.
הפרנקפורטר מסטולין נפטר בתרפ"ב ור"י קוזליק נולד בתרפ"ד אז איך בדיוק שייך ששמעת ממנו סיפור על כך שהסתופף בצילו?, בהתאם למידת המהימנות הזאת אני מתיחס ג"כ לשאר דבריך בענין השייכות החסידית...
כנראה צ"ל שכל תגובתך היתה בשביל ההמשך [שכבר ב"ה נמחק ע"י ההנהלה] ולכן לא דקדקת בתחילת דבריך
יוד קרת כתב:אשכול שלם שעוסק בויכוח אוילי מאין כמותו,
ואפילו עובדא אחת קטנה מר' יענקל ז"ל, ל"מ כאן.
אבי ישועה כתב:אפתח דוקא בזוגתו - מחברתו של הגה"ח עליה השלום [בתו של הר"ש אטיק ז"ל]
שמעתי מנכדה שליט"א שמעולם לא סעדה סעודת שבת עם ר' יענקל, אלא ישבה ספונה במטבח, לא מבעיא ברוב הזמנים שסעדו אורחים על שולחנם, אלא אפי' כשאכל לבדו זכו לשתי שולחנות.
לייטנר כתב:אבי ישועה כתב:אפתח דוקא בזוגתו - מחברתו של הגה"ח עליה השלום [בתו של הר"ש אטיק ז"ל]
שמעתי מנכדה שליט"א שמעולם לא סעדה סעודת שבת עם ר' יענקל, אלא ישבה ספונה במטבח, לא מבעיא ברוב הזמנים שסעדו אורחים על שולחנם, אלא אפי' כשאכל לבדו זכו לשתי שולחנות.
ב"י אבהע"ז סי' ע (תחילת ד"ה וחייב במזונותיה).
ברקים רב כתב:אדברה נא קימעא מאשר ראתה עיני בגודל התמדתו ויגיעתו בתורה: בשנותיו המאוחרות היתה קומתו שפופה כל כך עד שלא יכל לראות נכחו, וכמה יקר היה המראה לחזות בו כאשר הוא לומד בגמ' גדולה, ובכל פעם כשמגיע לראשו של עמוד הגמ', מתאמץ בכל כוחו ונעמד מלוא קומתו כדי שיוכל לקרוא את שורות הגמ' העליונות שלא היה יכול לראותם בישיבה ע"ג הספסל, ושוב היה מתיישב וממשיך בדברי הגמ', עד שחזר לדברי רש"י שבראש העמוד ושוב נעמד מלוא קומתו, וכן בתוס'...
ישעיהו לוריא כתב:היום בהמודיע כתבה, מסה ספרותית-חסידית נהדרת ומעוררת געגוע לאותו צדיק ענוותן שהתהלך בצידי דרכים. משולי השוליים..
מאת הרב יעקב שלמה לוי. ספרא רבה וצייר אומן.
אבי ישועה כתב:אפתח דוקא בזוגתו - מחברתו של הגה"ח עליה השלום [בתו של הר"ש אטיק ז"ל]
שמעתי מנכדה שליט"א שבאו פעם לד"ת אצל הטשעבינער רב זצ"ל אודות שר' יענקל עבד אז במשרדי החינוך העצמאי, וזוגתו טענה שלא יאה לו לעבוד במשרד שבחדר הסמוך יושבים נשים, ופסק הטשעבינער רב זצ"ל שכל עוד שלא ימצא עבודה אחרת יכול להמשיך שם. ואז נטלה זוגתו על עצמה עול הבית בכדי שר' יענקל לא יצטרך לעבוד שם, ובהמשך המציאה לר' יענקל פרנסתו בביתו מטוויית ציציות.
עוד שמעתי מהנ"ל שמעולם לא סעדה סעודת שבת עם ר' יענקל, אלא ישבה ספונה במטבח, לא מבעיא ברוב הזמנים שסעדו אורחים על שולחנם, אלא אפי' כשאכל לבדו זכו לשתי שולחנות.
בר ששת כתב:ועוד מעשיה קטנה שהתרחשה בשבועות האחרונים לפני פטירתו, תגיד את יושרו וטובו, ותלמד באגב על דעתו שנשמרה בצלילות מיטבית. היה זה באחת הסעודה-שלישית האחרונות שערך בביתו. (היתה זו התכנסות ששרדה מימים קדמוניים, ועוד זכיתי לראות בה את ידידו רבי משה קליקשטיין זצ"ל ועוד, שרבי אלעזר ביין היה יושב בראשה. דברי החסידות והיראה קולחים היו שם והאוזן לא חדלה לשבוע. בשנים האחרונות ישובים שם שיבדלחט"א גדולי חסידי גור, בני הדור השני, רי"מ שפרנוביץ, הגר"י קליקשטיין, ר"ט אייזן, ר"ק ביין, ר"מ יוד ועוד טובים (ואולי גם רבינו איש-חסיד, וכל שאר מכריו של ר"י מהפורום דכאן) מי יתן ולא תיפסק ההתכנסות שרבים מבני הנוער מצאו בה גשר לעולם שהיה).
באותה שבוע של התכנסות - בסביבות תקופת טבת אם אינני טועה - חל היארצייט של אביו רבי יוסל. בסוף הסעודה כאשר נשאלו 'למי נאה לברך', אמר בנו שליט"א כי מן הדין שיברך ר"י שכן בשבוע זה חל היארצייט של אביו. רבי יעקב - שבשנים האחרונות מיעט לדבר, להוציא מקרים שצריכים היו לדאוג לאברך או בחור פלוני שהתבייש לקחת קוגעל או שאר טירדות שכאלו - התנער ואמר: 'דער טאטע וועט מעהר הנאה האב'ן אז איך וועל פירן מיט וותרנות' - תהיה יותר נייחא לאבי אם אוותר למישהו אחר. החלו איפוא החסידים מריבים מי לא יברך. שכן כולם חפצים לוותר. התפתח דיון מרתק ומחכים של חסידים. כשהציעו את בנו של ר"י, טען ר"י שאין זה וויתור מספיק, וכן הלאה על כל אחד ואחד. לבסוף ביקש ר"י לברר, מי בירך בשבוע הקודם. כשנענו לו, הסביר, הרי לו וודאי לא מגיע שכן רק בשבוע שעבר בירך. נוותר איפוא לו, יהיה זה וויתור אמיתי...
ישבב הסופר כתב:היה חתנו של רבי שלמה אטיק?
צצפ כתב:הכרתי היטב חסיד צדיק ונשגב זה.
מתפעל כתב:כל צאצאיו געררס עם כל הלבוש וכן ר' יענקל בעצמו.
מתפעל כתב:יש לו בן אחד , כמדומני שהוא הגדול, שהינו מתמיד עצום, ואיבד רח"ל מאור עיניו ולומד על פה והינו ברא כרעא דאבוה.
מתפעל כתב:בתחילת דבריו השווה בין גור לבויאן שהיה חסיד של שניהם בשווה,
בסוף מסתייג מזה שגור בכל זאת מנצחת בתחרות את בויאן.
ואוסיף כדמות ראיה לזה, כל צאצאיו געררס עם כל הלבוש וכן ר' יענקל בעצמו.
לעומקו של דבר כתב:מתפעל כתב:בתחילת דבריו השווה בין גור לבויאן שהיה חסיד של שניהם בשווה,
בסוף מסתייג מזה שגור בכל זאת מנצחת בתחרות את בויאן.
ואוסיף כדמות ראיה לזה, כל צאצאיו געררס עם כל הלבוש וכן ר' יענקל בעצמו.
הוא הוא, היה לי משונה לכתוב שטיקל תורה שלם שהוא חסיד שווה בשווה אצל שניהם, ואח"כ לכתוב 'הסתייגות' - "בעצם כל השטיקל תורה מופרך"...
זה היה נראה כמו ציטוט ממישהו והוספת הסתייגות.
ותול"מ
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 185 אורחים