גבול ים כתב:האם לא נדפס מכתב זה בהתמים ?
מצליח כתב:בס' גדול בישראל (גרוסמן) מביא מה שסיפר הה"ק רא"א מקרלין זי"ע באסיפה בירושלים לפני המלחמה השנית ממכתב הבעש"ט שנמצא ברשותו, ובו כבר כתב הבעש"ט בדיוק נפלא את אשר יקרא לאחב"י באחרית הימים בימי השואה, ובס' 'ר' זלמן [בריזל]' גם הוא מחסידי קרלין והיה ממשתתפי האסיפה סיפר כדברים האלה, וגלה יותר שכאשר חזר הה"ק מקרלין לפולין נסע ישר למעונו של הא"א מגור זי"ע שהוא החזיק במכתב הבעש"ט המקורי, והסמיך האדמו"ר מקרלין ההעתקה אשר בידו אל מכתב הארגינאלי לראות אם כל התיבות נעתקים בדייקניות אצלו וראה שכן הוא.
נפשי בשאלתי אם יודע א' איזה פיסת מידע מפי ספרים או בע"פ מזה המכתב מה זה והיכן הוא נא להעלותו.
אום אני חומה כתב:הרב צביב, לקחת את באשי ברצינות..
הביאור הלכה מדבר על שנת תתמ"ז, והוא בסי' תכז.
עתניאל בן קנז כתב:בעבר הלא רחוק, ראיתי מכתב מאחד החסידים, המתאר לחבירו את הנעשה בחצר בעלזא, וביניהם מספר על מכתב מופלא מהבעש"ט שהגיע לבעלזא מאת הרב מאפטא, ובו סודות נוראים על העתיד. והכניסיהו לאדמו"ר להביע את דעתו. ולמעשה לא היה שום תגובה. (המכתב לא בידי, וקשה לי כעת לחפש את המצאו)
רבותיי כתב:עתניאל בן קנז כתב:בעבר הלא רחוק, ראיתי מכתב מאחד החסידים, המתאר לחבירו את הנעשה בחצר בעלזא, וביניהם מספר על מכתב מופלא מהבעש"ט שהגיע לבעלזא מאת הרב מאפטא, ובו סודות נוראים על העתיד. והכניסיהו לאדמו"ר להביע את דעתו. ולמעשה לא היה שום תגובה. (המכתב לא בידי, וקשה לי כעת לחפש את המצאו)
ספר 'נצר משרשיו' להגה''ח ר' ישי הכט זצ''ל בסופו יש מכתבים מאחיו הבחור שהתגורר בבעלזא ועדכנו במתרחש בחצר, באחד המכתבים הוא מתייחס לשאלת הנמען בנוגע למכתב זה ואכן הרושם העולה מדבריו הוא כפי שכתבת.
גבול ים כתב:כפי שכתב גימפעל די לליצנות !
האם מישהוא סבור שהיה בידי הא"א מכתב בכת"י של הבע"ש בו הוא חוזה את אימי השואה, ולמרות זאת שיכל הא"א את מרבית עדתו ובני משפחתו ולא הזהירם מבעוד מועד על אשר יקרה באחרית הימים ?
הכתב התורני כתב:בשיעור ששמעתי מפי המגיד המפורסם רבי יוסף חיים גרינוואלד שליט"א הוא אמר: כידוע, שהבעש"ט ראה את חורבן השואה מראש... אם יש למישהו נגישות אליו הוא יכול לשאול אותו ובטוחני שהוא יוכל לספק מידע
גבול ים כתב:כפי שכתב גימפעל די לליצנות !
האם מישהוא סבור שהיה בידי הא"א מכתב בכת"י של הבע"ש בו הוא חוזה את אימי השואה, ולמרות זאת שיכל הא"א את מרבית עדתו ובני משפחתו ולא הזהירם מבעוד מועד על אשר יקרה באחרית הימים ?
זקן ששכח כתב:סבורני שהדיון ההתחלתי וההמשכי היה אמור להיות אודות אמינותו של גרוסמן, שאם אמין הוא יש לסמוך עליו, ואם לאו - אין צורך להתייחס למה שכתב.
חכם באשי כתב:מדוע אף אחד לא מתייחס למכתב על שנת ה'תתי"א? אף אחד לא שמע עליו? באמת?
גימפעל כתב:רבותיי כתב:עתניאל בן קנז כתב:בעבר הלא רחוק, ראיתי מכתב מאחד החסידים, המתאר לחבירו את הנעשה בחצר בעלזא, וביניהם מספר על מכתב מופלא מהבעש"ט שהגיע לבעלזא מאת הרב מאפטא, ובו סודות נוראים על העתיד. והכניסיהו לאדמו"ר להביע את דעתו. ולמעשה לא היה שום תגובה. (המכתב לא בידי, וקשה לי כעת לחפש את המצאו)
ספר 'נצר משרשיו' להגה''ח ר' ישי הכט זצ''ל בסופו יש מכתבים מאחיו הבחור שהתגורר בבעלזא ועדכנו במתרחש בחצר, באחד המכתבים הוא מתייחס לשאלת הנמען בנוגע למכתב זה ואכן הרושם העולה מדבריו הוא כפי שכתבת.
גלית את המקור לפי הקישור של קודמך, לפחות תן לו קרדיט.
שואב מים כתב:זקן ששכח כתב:סבורני שהדיון ההתחלתי וההמשכי היה אמור להיות אודות אמינותו של גרוסמן, שאם אמין הוא יש לסמוך עליו, ואם לאו - אין צורך להתייחס למה שכתב.
זקן ששכח, עם כל הכבוד מותר להתייחס ביתר כבוד והכנעה לאדם גדול זה.
רבותיי כתב:גימפעל כתב:רבותיי כתב:ספר 'נצר משרשיו' להגה''ח ר' ישי הכט זצ''ל בסופו יש מכתבים מאחיו הבחור שהתגורר בבעלזא ועדכנו במתרחש בחצר, באחד המכתבים הוא מתייחס לשאלת הנמען בנוגע למכתב זה ואכן הרושם העולה מדבריו הוא כפי שכתבת.
גלית את המקור לפי הקישור של קודמך, לפחות תן לו קרדיט.
אני חסום לאייולט.
שואב מים כתב:גבול ים כתב:כפי שכתב גימפעל די לליצנות !
האם מישהוא סבור שהיה בידי הא"א מכתב בכת"י של הבע"ש בו הוא חוזה את אימי השואה, ולמרות זאת שיכל הא"א את מרבית עדתו ובני משפחתו ולא הזהירם מבעוד מועד על אשר יקרה באחרית הימים ?
גבול ים כתב:שואב מים כתב:גבול ים כתב:כפי שכתב גימפעל די לליצנות !
האם מישהוא סבור שהיה בידי הא"א מכתב בכת"י של הבע"ש בו הוא חוזה את אימי השואה, ולמרות זאת שיכל הא"א את מרבית עדתו ובני משפחתו ולא הזהירם מבעוד מועד על אשר יקרה באחרית הימים ?
מבלי להיכנס לדיון האם היה מכתב כזה ביד הא"א. ידוע לכל, שהא"א עשה מאמץ עליון לעלות ולהעלות את משפחתו ובני עדתו לא"י עוד לפני השואה. בנוסף, טענתך מופרכת ע"י הרבי מקארלין בעצמו שנסע לפולין בתחילת המלחמה, למרות ידיעתו על העתיד להתרחש, וזאת בכדי לשהות עם צאן מרעיתו בימים הטרופים.
quote]
א. באילו שנים עשה הא"א את המאמץ ה"עליון" ?
ב. הסיפור אודות הקארלינער אינו פירכא אלא הוכחה נוספת שהסיפור בדוי.
מחולת המחנים כתב:נ.ב. זה זמן זמנים שהעירני ת"ח אחד שבסיפוריו של הגר"י גרוסמן נמצאים הרבה הפלגות והוא חושש לאמיתותם.
מצליח כתב:הכתב התורני כתב:בשיעור ששמעתי מפי המגיד המפורסם רבי יוסף חיים גרינוואלד שליט"א הוא אמר: כידוע, שהבעש"ט ראה את חורבן השואה מראש... אם יש למישהו נגישות אליו הוא יכול לשאול אותו ובטוחני שהוא יוכל לספק מידע
המגיד הזה מביא בהגדה שלו 'פרדס הצדיקים' אותו דבר בשם ר"י גרוסמן הנ"ל.
הוד_והדר כתב:גבול ים לך תברר בקרלין ותשמע שהוא דיבר קודם חזרתו שיודע שבאמת לא צריך לחזור אבל מה לעשות שהוא צריך להיות בעת כזאת עם צאן מרעיתו והחסידים בארה"ק ניסו למנוע, והדבר מפורסם
גבול ים כתב:הוד_והדר כתב:גבול ים לך תברר בקרלין ותשמע שהוא דיבר קודם חזרתו שיודע שבאמת לא צריך לחזור אבל מה לעשות שהוא צריך להיות בעת כזאת עם צאן מרעיתו והחסידים בארה"ק ניסו למנוע, והדבר מפורסם
ומדוע לא העלה מראש את צאן מרעיתו ?
איני רוצה לחזור לדרשת הרה"ק מבעלזא הידועה, אך איך לא עלה בלבו אפילו פקפוק לנוכח האגרת מהבע"ש שהיתה גם בידו ?
גימפעל כתב:מחולת המחנים כתב:נ.ב. זה זמן זמנים שהעירני ת"ח אחד שבסיפוריו של הגר"י גרוסמן נמצאים הרבה הפלגות והוא חושש לאמיתותם.
לו היה המספר רק הגר"י גרוסמן ניחא, אך הסיפור מובא בשם הרבה מחסידי קרלין.
רבותיי כתב:המעיין בציטוט המכתב בנצר משרשיו יראה, שאף לשיטת המכתב לא חזה הבעש''ט זי''ע את אימי השואה כפי שהתרחשו במציאות, אלא גזירת הריגה של אלף יהודים וגלות על השאר, וכן גזירה על השחיטה. כמובן שמחמת גזירות כאלו שהתרחשו עשרות פעמים בימי ישיבת ישראל באירופה אינם מהוים צידוק להוראה גורפת לעלי'ה לא''י.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 120 אורחים