חיפושים כתב:מי זה הגרשי"ע? ואם אפשר מקור מפורט מה טוב.
אורי אגסי כתב:"אביגדור" הוא ספר סיפורים תולדות המהר"ם שיק, לא?
חיפושים כתב:כמה שדים נכנסו לתיבה, 2 או 7?
חיפושים כתב:בילדותי רווחה השמועה כי באיזהו מקום כתוב שלכל אדם יש אוצר מלים וכשיגמור אותן, יאלם פיו דום ולא יוסיף לדבר עוד עד יום מותו. האם יש לזה מקור?
כמה שדים נכנסו לתיבה, 2 או 7?
המלאכים שנדמו לאברהם כערביים, פשטו צורתם לבסוף ונראו לו כמלאכים?
זקן ששכח כתב:חיפושים כתב:כמה שדים נכנסו לתיבה, 2 או 7?
מאן יימר שנכנסו לתיבה?
ואף שהביא רש"י הדרשה 'אפילו השדים', לא נאמר דבר זה אלא בציווי, אבל בעת היכנסם אין כל רמז שנכנסו.
איש_ספר כתב:על אוצר המלים הקצוב לכל אדם, כתב לאחרונה הרב ישראל דנדרוביץ מאמר מקיף. כמדומה בקובץ עץ חיים באבוב.
יאיר כתב:2.מדוע השדים היו צריכים להכנס לתיבה?
3.לענין המלאכים - ל-מה נ"מ אם פשטו צורתם? (ודאי שידע אברהםלבסוף שהם מלאכים)..לפי פשוטו לא נראה שפשטו צורתם, שלא מצאנו שמוזכר דבר זה. (אא"כ מישהו ימצא..).
זלמניו כתב:חיפושים כתב:מי זה הגרשי"ע? ואם אפשר מקור מפורט מה טוב.
ב50 ש"ח תהיה לך תשובה ברורה, עיי"ש היטב...
אפרקסתא דעניא כתב:זלמניו כתב:חיפושים כתב:מי זה הגרשי"ע? ואם אפשר מקור מפורט מה טוב.
ב50 ש"ח תהיה לך תשובה ברורה, עיי"ש היטב...
טשאטשקעס?
זקן ששכח כתב:יאיר כתב:2.מדוע השדים היו צריכים להכנס לתיבה?
3.לענין המלאכים - ל-מה נ"מ אם פשטו צורתם? (ודאי שידע אברהםלבסוף שהם מלאכים)..לפי פשוטו לא נראה שפשטו צורתם, שלא מצאנו שמוזכר דבר זה. (אא"כ מישהו ימצא..).
אם אינני טועה יש גמרא [חגיגה?] שהשדים מתים כבני אדם.
יאיר כתב:זה אכן מוזכר שם אך הכוונה שם היא רק לומר שהם מתים כמו שגם בני אדם מתים ולא שהם מתים באותה צורה שבני אדם מתים..ואיך המבול היה מזיק להם אם הם "רוחניים"?..ובאמת שזה לא מובן שיש עוד מדרשים כגון שאדם בא על לילי' וכו' ולכאורה קשה להבין כיצד..אך בזה לכאורה לא קשה כלל דשדים יכולים להתהפך לכל צורה שרוצים ו"ללבוש" גוף גשמי..אך להבנתי עיקרם רוחני וכיצד היו ניזוקים מהמבול?
זקן ששכח כתב:יאיר כתב:זה אכן מוזכר שם אך הכוונה שם היא רק לומר שהם מתים כמו שגם בני אדם מתים ולא שהם מתים באותה צורה שבני אדם מתים..ואיך המבול היה מזיק להם אם הם "רוחניים"?..ובאמת שזה לא מובן שיש עוד מדרשים כגון שאדם בא על לילי' וכו' ולכאורה קשה להבין כיצד..אך בזה לכאורה לא קשה כלל דשדים יכולים להתהפך לכל צורה שרוצים ו"ללבוש" גוף גשמי..אך להבנתי עיקרם רוחני וכיצד היו ניזוקים מהמבול?
הייתי סבור שאינך זוכר הגמרא, אבל אם זכרת, מניין לך שהכוונה היא כפי שפרשת. וכי זה שהם פרים ורבים מה תבאר שאין זה כמו בני אדם? אלא מה הכוונה? בקיצור, לא הבנתי רצונך. ומה ששאלת אודות כך שדבר רוחני אינו ניזוק, אם תבאר לי את הצורך של דבר רוחני לאכילה ושתיה, פריה ורביה, או אז נשוב ונעיין.
יאיר כתב:זקן ששכח כתב:יאיר כתב:זה אכן מוזכר שם אך הכוונה שם היא רק לומר שהם מתים כמו שגם בני אדם מתים ולא שהם מתים באותה צורה שבני אדם מתים..ואיך המבול היה מזיק להם אם הם "רוחניים"?..ובאמת שזה לא מובן שיש עוד מדרשים כגון שאדם בא על לילי' וכו' ולכאורה קשה להבין כיצד..אך בזה לכאורה לא קשה כלל דשדים יכולים להתהפך לכל צורה שרוצים ו"ללבוש" גוף גשמי..אך להבנתי עיקרם רוחני וכיצד היו ניזוקים מהמבול?
הייתי סבור שאינך זוכר הגמרא, אבל אם זכרת, מניין לך שהכוונה היא כפי שפרשת. וכי זה שהם פרים ורבים מה תבאר שאין זה כמו בני אדם? אלא מה הכוונה? בקיצור, לא הבנתי רצונך. ומה ששאלת אודות כך שדבר רוחני אינו ניזוק, אם תבאר לי את הצורך של דבר רוחני לאכילה ושתיה, פריה ורביה, או אז נשוב ונעיין.
יתכן לבאר שהשדים חצי גשמיים וחצי רוחניים (כמו שנרמז בגמ' חגיגה) וכמו שלזכרוני מבואר בענין שנבראו בין השמשות וכו'..[כעין ה"צלם" באדם כמו שביאר "נפש החיים" בתחילת ספרו].
ואולי ע"י זה יתורצו השאלות שהם יכולים להנזק ופו"ר כבנ"א שהם ברוחניותם כבין המלאכים לבני אדם.
נוטר הכרמים כתב:בספר הנהגות צדיקים פרק ה, הנהגות ואזהרות מבעל בני יששכר מדינוב, אות כ:
לשמור א"ע מדברים בטלים, ונצטוינו מפי רבינו הקדוש שעובר בזה על לא תרצח.
איש_ספר כתב:על אוצר המלים הקצוב לכל אדם, כתב לאחרונה הרב ישראל דנדרוביץ מאמר מקיף. כמדומה בקובץ עץ חיים באבוב.
איש_ספר כתב:על אוצר המלים הקצוב לכל אדם, כתב לאחרונה הרב ישראל דנדרוביץ מאמר מקיף. כמדומה בקובץ עץ חיים באבוב.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 124 אורחים