מרחביה כתב:ראה הסוד שרמז ראב"ע בבמדבר ה יח, ובמפרשיו, כגון צפנת פענח לריט"ע.
ר_חיים_הקטן כתב:אני כמעט בטוח שהיה על זה אשכול בעבר, יבאו החכמים עם הלינק...
חכם באשי כתב:בעל ספר הבתים היה מצוי במדרשו המקורי של ר"מ הדרשן (שרק חלקים מועטים ומעובדים שרדו ממנה), ומי יודע אם לא שיטה "חריגה" זו אינה נובעת משם, שהיודע יודע, שמדרשיו של ר"מ הדרשן מלאים בעניינים "חריגים"..
מרחביה כתב:ראה הסוד שרמז ראב"ע בבמדבר ה יח, ובמפרשיו, כגון צפנת פענח לריט"ע.
חכם באשי כתב:בעל ספר הבתים היה מצוי במדרשו המקורי של ר"מ הדרשן (שרק חלקים מועטים ומעובדים שרדו ממנה), ומי יודע אם לא שיטה "חריגה" זו אינה נובעת משם, שהיודע יודע, שמדרשיו של ר"מ הדרשן מלאים בעניינים "חריגים"..
עושה חדשות כתב:בן איזה תקופה הוא - מחבר ספר זה?
עושה חדשות כתב:אבל שמא אפשר להעמיס ולרמוז את הענין הנ"ל בד' הגמ' בסוטה ז: דאי' התם כדרך שמאיימין עליה שלא תשתה כך מאיימין עליה שתשתה אומרים לה בתי אם ברור לך הדבר שטהורה את עמדי על בורייך ושתי לפי שאין מים המרים דומין אלא לסם יבש שמונח על בשר חי אם יש שם מכה מחלחל ויורד אין שם מכה אינו מועיל כלום, והצורך בשכנוע, כמו גם ההסבר על סם יבש, אולי זה פתח לחידושו של ספר הבתים.
והגאון ר' חנניה יוסף אייזנבך שליט"א העיר הערה נפלאה בהא דבעי' שיהי' כלי חרס חדשה, וזה עפימש"כ הרמב"ן בענין המים המאררים (וכמובא לעיל) וז"ל: "אין בכל משפטי התורה דבר תלוי בנס זולתי הענין הזה שהוא פלא ונס קבוע שיעשה בישראל, בהיותם רובם עושים רצונו של מקום כי חפץ למען צדקו", וכ"ה במורה נבוכים ח"ג פ"ס עי"ש, והנה איתא במלכים ב (ב, כ - כ"א) "ויאמר קחו לי צלוחית חדשה ושימו שם מלח ויקחו אליו; ויצא אל מוצא המים גו' כה אמר ה' רפאתי למים אלה" וגו', וברלב"ג שם "והנה ריפא אלישע המים ההם על דרך המופת בהשליכו אל מוצא המים מלח מהמלח ששמו בצלוחית חדשה, ואחשוב שכבר בחר אלישע שתהיה הצלוחית חדשה כדי שלא יחשבו שיהיה מבושל בה דבר ימשך המלח כוחו, ויהיה לו רושם על דרך הרפואה בתיקון המים" וכו', ועד"ז כתב הרד"ק שם (ו, ו): "ונראה כי הניסים בדבר חדש יעשו, וכן צלוחית חדשה". לפי"ז י"ל שזהו הטעם שבהשקאת סוטה צ"ל כלי חרש חדשה כפשוטו, כדי שיוכר הנס והמופת שבמי סוטה, וכדברי הרמב"ם והרמב"ן הנ"ל. עכ"ד ודפח"ח
עושה חדשות כתב:אגב, האם יש בתלמוד ומדרשים תיעוד של מעשה בסוטה ששתתה ומתה בביהמ"ק?
אמרו מעשה בשתי אחיות שהיו דומות זו לזו והיתה האחת נשואה בעיר אחרת, בקש בעלה של אחת מהן לקנאת לה ולהשקותה מים המרים בירושלים, הלכה לאותה העיר שהיתה אחותה נשואה שם, אמרה לה אחותה מה ראית לבוא בכאן, אמרה לה בעלי רוצה להשקות אותי מים המרים, ואני טמאה. אמרה לה אחותה אני הולכת תחתיך ושותה, אמרה לה לכי ועשי כן. מה עשתה לבשה בגדי אחותה והלכה ושתתה מים המרים ונמצאה טהורה, חזרה לביתה יצאה אחותה שזנתה לקראתה, חבקו ונשקו זו לזו, כיון שנשקו זו לזו, הריחה במים המרים מיד מתה.
עושה חדשות כתב:אגב, האם יש בתלמוד ומדרשים תיעוד של מעשה בסוטה ששתתה ומתה בביהמ"ק?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 231 אורחים