שש ושמח כתב:שיעור י"ב וי"ג אינו שיעור דיני אלא חזקה מציאותית שאז מגיעים סימני גדלות לזכר ולנקבה, ולכן אין מקום לנידון.
דרך אגב, מכותרת האשכול התעוררתי להסתפק לפי"ד החת"ס (יו"ד שי"ז) שבבן נח לא נאמרו שיעורי גדלות הנ"ל אלא ממתי ששכלו שלם נחשב גדול, מה הדין לגבי עבד. ולכאו' גם בזה פשוט שהוא כישראל, ולא עיינתי.
צעיר_התלמידים כתב:ולפי הצד שנעשה בר חיובא בגיל יב א"כ אם נשתחרר חוזר לקטנותו או שחייב עדיין רק כאשה או שנהיה כדין איש גדול גם בגיל יב?
פלתי כתב:צעיר_התלמידים כתב:ולפי הצד שנעשה בר חיובא בגיל יב א"כ אם נשתחרר חוזר לקטנותו או שחייב עדיין רק כאשה או שנהיה כדין איש גדול גם בגיל יב?
אם יש צד שהוא כאשה א"כ יהיה פטור ממילה.
פלתי כתב:הכל מדובר בעבדותו. רק אומרים כאן שאולי משום שחייב במצוות כאשה, יהיה לו דין אשה גם לענין גיל החיוב. ועל זה אני תמה, דודאי אין דינו כאשה שא"כ גם היה פטור ממילה. (כוונתי לעבד שנולד אצל האדון).
צעיר_התלמידים כתב:ולפי הצד שנעשה בר חיובא בגיל יב א"כ אם נשתחרר חוזר לקטנותו או שחייב עדיין רק כאשה או שנהיה כדין איש גדול גם בגיל יב?
משתמשים הגולשים בפורום זה: גבול ים ו־ 370 אורחים