בברכה המשולשת כתב:אין שום חיוב לעשות מכירת חמץ
משולש כתב:בברכה המשולשת כתב:אין שום חיוב לעשות מכירת חמץ
ומה עם כל הדברים המכילים אלכוהול (שחלקם חמץ) ויש עוד כל מיני מוצרים שכדאי למכור.
בברכה המשולשת כתב:ייש"כ. אמנם, המהרי"ל מדבר על מתנה גמורה ולא על מכירת חמץ הנהוגה
משולש כתב:עוד סיבה למכור אדם שלא מצליח לבדוק ולנקות את כל מחסניו ארונותיו וחדריו, אז במקום זה הוא מוכר אותם וכך אינו צריך לבדוק.
בברכה המשולשת כתב:משולש כתב:עוד סיבה למכור אדם שלא מצליח לבדוק ולנקות את כל מחסניו ארונותיו וחדריו, אז במקום זה הוא מוכר אותם וכך אינו צריך לבדוק.
בשביל זה את ביטול חמץ
בברכה המשולשת כתב:לא לזה התכוונתי
כוונתי היתה שצריך לבדוק וגם לבטל, ואז אין שום בעיה ואין צורך שום מכירה.
אני הבנתי שכת"ר דבר בתחילה על מי שחושש שלמרות שבדק היטב אולי נשארו איזה פירורים וכה"ג, ועל זה כתבתי שלא צריך בשביל זה למכור כי בדיוק בשביל זה עושים ביטול אחרי הדיקה והביעור
צביב כתב:שמעתי ממור חמי שליט''א
שהגר''א החמיר גם שלא לסמוך על התרי עיסקא לענין ריבית
ולכן מי שסומך על היתר עיסקא אין לו ענין שלא לסמוך על מכירת חמץ
צביב כתב:שמעתי ממור חמי שליט''א
שהגר''א החמיר גם שלא לסמוך על התרי עיסקא לענין ריבית
ולכן מי שסומך על היתר עיסקא אין לו ענין שלא לסמוך על מכירת חמץ
גימפעל כתב:מה יותר פשוט מלבדוק במידע לאלרגיים אם מכיל גלוטן.
חיים ושלו' כתב:גימפעל כתב:מה יותר פשוט מלבדוק במידע לאלרגיים אם מכיל גלוטן.
שמעתי מרב חשוב אחד העוסק בתחומי הכשרות שעל אף שכרשום על מוצר עלול להכיל גלוטן אינו מוכיח שזה חמץ, רק שהחברות רושמים לרווחא דמילתא, אבל על כל אחד לברר על כל מוצר ואם בהרכיבים אין שום פריט שמכיל חמץ מותר לקיימו בפסח.
בברכה המשולשת כתב:חיים ושלו' כתב:גימפעל כתב:מה יותר פשוט מלבדוק במידע לאלרגיים אם מכיל גלוטן.
שמעתי מרב חשוב אחד העוסק בתחומי הכשרות שעל אף שכרשום על מוצר עלול להכיל גלוטן אינו מוכיח שזה חמץ, רק שהחברות רושמים לרווחא דמילתא, אבל על כל אחד לברר על כל מוצר ואם בהרכיבים אין שום פריט שמכיל חמץ מותר לקיימו בפסח.
זה לא בגלל רווחא דמילתא, אלא שלא כל גלוטן הוא חמץ (גם מצה מכילה גלוטן, כידוע)
היא שיחתי כתב:צביב כתב:שמעתי ממור חמי שליט''א
שהגר''א החמיר גם שלא לסמוך על התרי עיסקא לענין ריבית
ולכן מי שסומך על היתר עיסקא אין לו ענין שלא לסמוך על מכירת חמץ
לכאורה אין עניין זה לזה, הסומך על היתר עיסקה ומכירת חמץ יכול לדבריך גם לסמוך על היתר מכירה בשביעית?
כל נושא הוא לעצמו עם חסרונותיו הוא
בריבית הבעיה העיקרית היא שאין כל כך משמעות לצורת העסק, אלא יסוד האיסור הוא במה שבסופו של דבר אתה מרוויח ממון בלא צד הפסד
בשביעית הבעיה היא שאין הארץ שובתת
ובמכירת חמץ יש את הבעיה המרכזית שקיימת גם בכל המכירות האחרות, שבסך הכל אין כאן כוונה רצינית כמכירה רגילה, ובפרט שאין מסירת מפתח
שמש כתב:א. ספק אם האלכוהול ממקור חמץ.
ב. את"ל שממקור חמץ הרי הוא פגום מאכילת כלב.
ג. ואת"ל שאינו פגום כ"כ מ"מ אינו מאכל כל אדם ודינו כדין ה'תריאקה' המבואר בש"ע סימן תמב ס"ד שאסור לאכלו (מדין אחשביה) אך אין איסור לקיימו בפסח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים