ישא ברכה כתב: מה המטרה של הלילה החלק של האמונה ואזי ראוי להרבות בניסים ונפלאות שהיו, או שהמטרה זה החלק של הטובה שעשה לנו ה' שגאל את אבותינו ואותנו מעבדות לחירות ואזי ראוי יותר להאריך בעצם היציאה וכו'.
פשוט הוא שכפי השיעור של צרת השעבוד באיכות וכמות, כך גדלה טובת הישועה וההצלה.איש בער כתב:איני מוצא צד הגון למה לתאר פרטי השעבוד
איש בער כתב:אמרו חז"ל שכל המרבה לספר ביצי"מ הרי זה משובח, אך עדיין צריכים לדעת במה להאריך אם בניסי היציאה, או אולי בפרטי המכות - היינו נקמתינו במצרים, או בסבל שסבלו אבותינו בשנות השעבוד.
אולי שניתן לדייק ממה שאמרו ז"ל כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח, היינו להתמקד ביציאה גופא?
סגי נהור כתב:אחר בקשת מחילה, מי שעבורו סיפור ביציאת מצרים הוא לתאר איך כאב למצרים הגב במכת צפרדע, ואיך גרד להם האוזן במכת שחין - מחזקת שיעורי הגננת לא יצא...
סגי נהור כתב:אחר בקשת מחילה, מי שעבורו סיפור ביציאת מצרים הוא לתאר איך כאב למצרים הגב במכת צפרדע, ואיך גרד להם האוזן במכת שחין - מחזקת שיעורי הגננת לא יצא...
קו ירוק כתב:כ"א לפום חורפיה של המספר והשומע.
העיקר הוא ב' דברים
א. לידע הניסים שהק"ב עשה עמנו שזה מצוות האמונה בבוראינו כמו שהאריך הרמב"ן פר' בא.
ב. שהוציאנו ממצרים כדי שנהיה לו לעבדים ולפרסם אלוהותו בעולם. רמב"ן שם.
זה התכלית של ליל הסדר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים