נאום הגבר כתב:שמועה שמעתי שיש מדלגים על הכתוב ב"נשמת": ש-ועת עניים אתה תשמע, צ-עקת הדל תקשיב ותושיע, שכאן רמוז בראשי התיבות ש"צ, ומחברו היה מתלמידיו.
ותמהתי, הרי קטע זה מובא גם בספרי רבותינו, ולא נראה שאחד מתלמידי ש"צ המציא את זה?
היכן והאם יש בכלל מקור לשמועה זו?
ישראל הר כסף כתב:אם אני לא טועה הרי שרוב המחיקות הם לא במדרשים אלא בפתיחות של איזנשטיין. כך שאין מה לבדוק אם בפרוייקט השו"ת מצונזר.
חכם באשי כתב:בפרוייקט השו"ת לא הכניסו כלל את המבואות של איזנשטיין, וכל המחיקות של הגרח"ק הם במבואותיו.
ישראל הר כסף כתב:לזה התכוונתי כשכתבתיישראל הר כסף כתב:אם אני לא טועה הרי שרוב המחיקות הם לא במדרשים אלא בפתיחות של איזנשטיין. כך שאין מה לבדוק אם בפרוייקט השו"ת מצונזר.
חכם באשי כתב:לגבי היותו מחבר 'נשמת', עי' מחזור ויטרי, עמ' 282, שמתנגד לכך בתוקף.
וחותם בנשמת כל חי. דנשמת כל חי היא ברכת השיר. ששנינו בערבי פסחים. ויש שאומרי' על אותו (כבל) [נבל] שמעון פטר חמור שהיא טעות של (דומה) [רומה] יסדו (עם אותו תחילה) [אותה תפילה]. ושאר תפילות כשהיה על הסלע. וחס ושלום שלא תהיה זאת בישר'. (ולכל האומות דיבר) [וכל האומר דבר] זה. כשיבנה בית המקדש (יביאו) [יביא] חטאת (שמצה) [שמנה]:
לאיזה צד אמורה להיות הוכחה בכך?אראל כתב:תפלת 'נשמת כל חי' וקטעים ממנו, כבר מוזכר בזוהר הק' ובתיקונים, בכמה מקומות!
איטשע כתב:ראה כאן https://kankanjournal.com/a0508/ (לקוראי אנגלית)
שיש בלבול בין שמעון כיפא ולשמעון הקלפוס.
הראשון היה לתמיד אותו האיש
והשני היה דודו של ישו הנוצרי, מחשובי עם ישראל, שנשלח ע״י חגמי ישראל להם לשבש מצותיהם, ובפשטות זה האחרון חיברו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 434 אורחים