אנא עבדא כתב:כהן גדול שהוא נזיר - הרי מצד כהן גדול היה צריך לגלח שערו כל יום, ומצד נזירות היה חייב לגדל פרע, הא כיצד ?
פלתי כתב:אנא עבדא כתב:כהן גדול שהוא נזיר - הרי מצד כהן גדול היה צריך לגלח שערו כל יום, ומצד נזירות היה חייב לגדל פרע, הא כיצד ?
יהיה בנבצרות 30 יום.
עזריאל ברגר כתב:א. כה"ג לא חייב להתגלח כל יום, אלא הוא בד"כ מתגלח כל שבוע.
צביב כתב:עזריאל ברגר כתב:א. כה"ג לא חייב להתגלח כל יום, אלא הוא בד"כ מתגלח כל שבוע.
ובנזיר ה. רבי יוסי אומר מגלח מערב שבת לערב שבת וכו'
(ואולי זו כוונת הרב ''עזריאל ברגר'')
עזריאל ברגר כתב:א. כה"ג לא חייב להתגלח כל יום, אלא הוא בד"כ מתגלח כל שבוע.
ב. הרמב"ם כותב שכהן העובד חייב מדין תורה להתגלח פעם בל׳ יום, משום הלאו ד"ראשו לא יפרע" שחייב עליו אם בא למקדש לאחר ל׳ יום מהתספורת האחרונה.
ג. איפה מצאנו שמותר לכה"ג לנדור בנזיר?
ד. לפענ"ד כהן שנזר - בין הדיוט ובין גדול - אסור להתגלח, דלא אתי לאו ודחי ל"ת ועשה, ומיום השלושים ועד שיתגלח בפועל - לא יעבוד במקדש, ולא ייכנס למקום שאין נכנסים פרועי ראש.
ה. את"ל שכך הוא הדין - אז יוצא שהוא מביא קרבן ואיננו ראוי לעבוד בקרבנו, כמחוסרי כיפורים.
החתן סופר כתב:עזריאל ברגר כתב:א. כה"ג לא חייב להתגלח כל יום, אלא הוא בד"כ מתגלח כל שבוע.
ב. הרמב"ם כותב שכהן העובד חייב מדין תורה להתגלח פעם בל׳ יום, משום הלאו ד"ראשו לא יפרע" שחייב עליו אם בא למקדש לאחר ל׳ יום מהתספורת האחרונה.
ג. איפה מצאנו שמותר לכה"ג לנדור בנזיר?
ד. לפענ"ד כהן שנזר - בין הדיוט ובין גדול - אסור להתגלח, דלא אתי לאו ודחי ל"ת ועשה, ומיום השלושים ועד שיתגלח בפועל - לא יעבוד במקדש, ולא ייכנס למקום שאין נכנסים פרועי ראש.
ה. את"ל שכך הוא הדין - אז יוצא שהוא מביא קרבן ואיננו ראוי לעבוד בקרבנו, כמחוסרי כיפורים.
רש״י בפירושו לברייתא ״ולאחותו מה תלמוד לומר? רש״י פירש כגון שהיה כה״ג ונזיר, יכול יטמא יכו׳
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 435 אורחים