הודעהעל ידי שמש » ב' מרץ 28, 2016 2:57 pm
תלוי אי אמרינן 'אגב חורפיה משויא לשבח'. כלומר, הטעם החלבי הבלוע במחבת אינו בן יומו ולפיכך הוא נותן טעם לפגם ואינו הופך את הפלפלים לחלביים. אלא אם נאמר שמחמת חריפות הפלפלים הם משביחים את הטעם הפגום שבמחבת ומחזירים אותו להיות נותן טעם לשבח שהופך אותם לחלביים ואז צריך שיהיה בתבשיל הסופי שישים כנגד הפלפלים כדי להתיר את העוף.
לדעת הרבה פוסקים (ע' יביע אומר ח' או"ח מ"ג ה' ועוד) לדעת מרן הש"ע אין אומרים דחורפיה משויא לשבח (או שאומרים כן רק בחילתית המוזכרת בגמ' או דווקא כשהתבשל בכלי של איסור כמ"ש בסימן ק"ג ולא בכלי חלבי\בשרי דהוא נ"ט בר נ"ט דהיתירא) וכל חומרת דבר חריף היא רק כשהכלי (הסכין\המדוכה\הקדרה) הוא בן יומו אבל כשאינו בן יומו נחשב כנטל"פ ואינו אוסר כמבואר ביו"ד סימן צ"ו. ולדעת הרמ"א (בהגה בסי' צו ס"ג) חוששים שמא חורפיה משויא לשבח וחשיב כנותן טעם לשבח והפלפלים נעשו חלביים ואין לבשלם עם עוף ובדיעבד צריך שישים כנגדם כדי להתיר את העוף.