- מכתב ר' דוד שוימער.pdf
- (2.37 MiB) הורד 489 פעמים
שומע כתב:נשאל הגרא"י סולוביציק כיצד הוא סומך על הרב בויאר ולא חושש בדאורייתא לדברי הרב יברוב, שהרי הוא עצמו לא מבין בעופות? וענה הרב סולוביציק: אמנם בעופות אינני מבין, אבל באנשים אני מבין.
גימפעל כתב: הגם שמסקנתו היא שמעיקר הדין הדבר מותר אך יש להחמיר וגם זה כל זמן שממשיכים בבדיקת ה'שוק' אם יש בזה לבנונית מהדלקת.
י. אברהם כתב:גימפעל כתב: הגם שמסקנתו היא שמעיקר הדין הדבר מותר אך יש להחמיר וגם זה כל זמן שממשיכים בבדיקת ה'שוק' אם יש בזה לבנונית מהדלקת.
הרב מורגנשטרן כתב:
אלא שיש מקום להדר ולהחמיר (למי שדרכו להמנע מכל דבר שיש בו חשש אף אם מותר עפ"י ההלכה) ולחוש לדעת הש"ך שיש לבדוק כל מקום צוה"ג עד חצי העצם עכ"ל.
כמו כן תיבת מהדלקת היא הוספה, ואינה מדברי הרב, שהרי הרופאים נחלקו אם זה דלקת אם לא, כמו שהביא שם.
גימפעל כתב:חוברת 'בירור דברים'
בענין ריעותא שנמצא בעופות שתחת השגחת "ביד"ץ העדה"ח" מחמת זריקות שניתנים בשוק, חולק בבתי כנסיות בירושלים עש"ק פקודי.
חובב_ספרים כתב:גימפעל כתב:חוברת 'בירור דברים'
בענין ריעותא שנמצא בעופות שתחת השגחת "ביד"ץ העדה"ח" מחמת זריקות שניתנים בשוק, חולק בבתי כנסיות בירושלים עש"ק פקודי.
תודה, אבל כנראה כל הקונטרס הוי מה שהם הורידו מאשכול זה ואשכול המקביל.
גימפעל כתב:הודעה משמו של האדמו"ר מאמשינוב כפי שהתפרסמה בכל בתי הכנסת שלחסידי אמשינוב, (היכן נעלם זה שציטט משמו כשהיה נח לו ?)
פעלעד כתב:גימפעל כתב:הודעה משמו של האדמו"ר מאמשינוב כפי שהתפרסמה בכל בתי הכנסת שלחסידי אמשינוב, (היכן נעלם זה שציטט משמו כשהיה נח לו ?)
כדאי לדעת, שיש שאלות שהרבי מאמשינוב נכנס לפרטי פרטים ומברר בעצמו ביסודיות.
בסוגיא זו הוא סמך על בניו וחתניו אותם שלח לברר, ושבוע שעבר בנו וחתנו נפגשו עם ר' דוד שווימער (אפילו נשאלתי אם אני רוצה לבוא איתם), הם שמעו את דברי ר' דוד שווימר והחזירו את דבריו לרבי ועל סמך זה הוא פירסם את ההוראה,
כך שזה לא מוסיף כלום זה שפורסם בשם הרבי, כי זה פשוט הסתמכות על ר' דוד שוימער, ומחמת הספק שיש בזה הוא נוטה להחמיר כדברי המחמירים.
גימפעל כתב:פעלעד כתב:גימפעל כתב:הודעה משמו של האדמו"ר מאמשינוב כפי שהתפרסמה בכל בתי הכנסת שלחסידי אמשינוב, (היכן נעלם זה שציטט משמו כשהיה נח לו ?)
כדאי לדעת, שיש שאלות שהרבי מאמשינוב נכנס לפרטי פרטים ומברר בעצמו ביסודיות.
בסוגיא זו הוא סמך על בניו וחתניו אותם שלח לברר, ושבוע שעבר בנו וחתנו נפגשו עם ר' דוד שווימער (אפילו נשאלתי אם אני רוצה לבוא איתם), הם שמעו את דברי ר' דוד שווימר והחזירו את דבריו לרבי ועל סמך זה הוא פירסם את ההוראה,
כך שזה לא מוסיף כלום זה שפורסם בשם הרבי, כי זה פשוט הסתמכות על ר' דוד שוימער, ומחמת הספק שיש בזה הוא נוטה להחמיר כדברי המחמירים.
פששש...
בגלל שלא התהלך עם החלוק הלבן בבית השחיטה, והשחקן גלבר לא הצליח להציג לו את הקרקס, לכן זה לא נקרא בירור יסודי ?
רק ה'הבהרת דברים' וה'להסיר לזות שפתים' שהתפרסמו בחוצות העיר לפני שישבו ודנו על כך, כן היה אחרי בירורים יסודיים ?
פלתי כתב:פעלעד אתה מוציא שם רע לאמשינובער.
פעלעד כתב:פלתי כתב:פעלעד אתה מוציא שם רע לאמשינובער.
ח"ו, אני אומר דברים פשוטים ביותר, אין לו זמן להכניס עצמו לסוגיא אדורך און אדורך כפי שהוא עושה כאשר הוא נכנס לעומק, ומצד שני בני קהילתו מחכים להוראה ממנו, אז הוא שולח שליחים לברר והוא סומך על השליחים.
אבל למעשה זה לא 'פסק' שיצא ממנו, זוהי הוראה פרטית לבני קהילתו, (ואגב הרבה אמשינובער'ס כועסים שזה יוצא לרחוב מעין פסק כאילו הוא פסק כאן פסק הלכתי...), וכלפי כל מי שהוא לא אמשינובער, אז זה לא יותר מבירור שכמה אברכים חשובים ערכו.
פלתי כתב:הוא שולח שליחים לברר, והם מביאים בפניו את הנתונים שראו, והוא בעצמו מכריע. מדוע אתה חושב שההכרעה נעשית גם כן על ידי שליחים?
פעלעד כתב:פלתי כתב:הוא שולח שליחים לברר, והם מביאים בפניו את הנתונים שראו, והוא בעצמו מכריע. מדוע אתה חושב שההכרעה נעשית גם כן על ידי שליחים?
נו באמת... יש לך רב ששומע דעת רב פלוני ודעת רב אלמוני, ומחליט לחשוש ולקבל את דעת רב פלוני, בלי שהוא בעצמו יברר וילבן את כל צדדי הסוגיא מרישא ועד גמירא,
לעומתו, יש רב שלא מחכה לשמוע דיעות של אחרים, הוא נכנס לסוגיא ולומד הכל לבד, אח"כ הולך לברר איך הכל עובד וכו', לזה צריך הרבה מאד זמן, מצרך שכידוע באמשינוב לא נמצא בשופי... לכן הרבי עשה כאן כמו הדוגמא הראשונה ולא השניה, וזה לא נקרא פסק שלו.
פעלעד כתב:פלתי כתב:הוא שולח שליחים לברר, והם מביאים בפניו את הנתונים שראו, והוא בעצמו מכריע. מדוע אתה חושב שההכרעה נעשית גם כן על ידי שליחים?
נו באמת... יש לך רב ששומע דעת רב פלוני ודעת רב אלמוני, ומחליט לחשוש ולקבל את דעת רב פלוני, בלי שהוא בעצמו יברר וילבן את כל צדדי הסוגיא מרישא ועד גמירא,
לעומתו, יש רב שלא מחכה לשמוע דיעות של אחרים, הוא נכנס לסוגיא ולומד הכל לבד, אח"כ הולך לברר איך הכל עובד וכו', לזה צריך הרבה מאד זמן, מצרך שכידוע באמשינוב לא נמצא בשופי... לכן הרבי עשה כאן כמו הדוגמא הראשונה ולא השניה, וזה לא נקרא פסק שלו.
דברים כהויתן כתב:פעלעד כתב:פלתי כתב:הוא שולח שליחים לברר, והם מביאים בפניו את הנתונים שראו, והוא בעצמו מכריע. מדוע אתה חושב שההכרעה נעשית גם כן על ידי שליחים?
נו באמת... יש לך רב ששומע דעת רב פלוני ודעת רב אלמוני, ומחליט לחשוש ולקבל את דעת רב פלוני, בלי שהוא בעצמו יברר וילבן את כל צדדי הסוגיא מרישא ועד גמירא,
לעומתו, יש רב שלא מחכה לשמוע דיעות של אחרים, הוא נכנס לסוגיא ולומד הכל לבד, אח"כ הולך לברר איך הכל עובד וכו', לזה צריך הרבה מאד זמן, מצרך שכידוע באמשינוב לא נמצא בשופי... לכן הרבי עשה כאן כמו הדוגמא הראשונה ולא השניה, וזה לא נקרא פסק שלו.
אני מסתובב קצת בין חסידי אמשינוב והתיאור שהבאת רחוק מהמציאות, אלא האדמו"ר שליט"א עסק בסוגיא במשך שבועיים שהוא שלח את בנו לכל הרבנים שעסקו בענין והוא ביקר גם במשחטה ואחרי שהרבי שלח דרכו לחקור שוב ושוב הוא הוציא את הכרעתו.
פעלעד כתב:אכן בגלל שאני מסתובב בין חסידי אמשינוב מבוגרים יותר ולא בין האברכצ'יקים הצעירים, האם יש מחלוקת בין הצעירים לזקנים באמשינוב מהי דעת האדמו"ר ? הרי אפשר לשאלו.
אני יודע את מה שכתבתי, תחושת בטן.
וקחו לכם ראיה מכך שהוראת הרבי מתחילת הפרשה השתנה בערך 4 פעמים. זה ראיה שהוא מברר ביסודיות ואינו מחמיר רק מחמת הספק.
ואני מכיר אישית כמה חסידים מיושבים שכואבים מאד שמתפרסמת הוראת הרבי ברחוב כאילו הוא פוסק בהלכה. ולכן מה ?
מבחינתי זוהי מציאות, ועל מציאות אין מה להתווכח. מה הכוונה במשפט זה ? שמחינתך תחושות בטן או רצונות נהפכות למציאות.
בן הרב כתב:מענין לענין באותו ענין.
יש לדון אי מעתה יש על כל העופות שנשחטו בהכשר הבד"ץ דין של בהמה שהורה בה חכם.
ושורש הספק אי דין בהמה שהורה בה חכם הוא דווקא היכא שנשאל על בהמה זו, או אף היכא שנשאל על ספק שהתעורר בהרבה ממין זה, וצ"ע.
פעלעד כתב:בן הרב כתב:מענין לענין באותו ענין.
יש לדון אי מעתה יש על כל העופות שנשחטו בהכשר הבד"ץ דין של בהמה שהורה בה חכם.
ושורש הספק אי דין בהמה שהורה בה חכם הוא דווקא היכא שנשאל על בהמה זו, או אף היכא שנשאל על ספק שהתעורר בהרבה ממין זה, וצ"ע.
כאן זה לא שאלה שהורה בה חכם, אלא ספק אם הורה בה חכם, כי לשיטת העדה אין כאן שאלה ואין כאן הוראה, רק לפי הצד השני זו שאלה,
אז בספק אם היה שאלה שהורה בה חכם א"צ להחמיר...
שומע ומשמיע כתב:ובכל מקרה הרי כל הכשר סובר שיש בעיה עם ההכשר השני איפה שהוא עושה את הזריקה.
פעלעד כתב:בן הרב כתב:מענין לענין באותו ענין.
יש לדון אי מעתה יש על כל העופות שנשחטו בהכשר הבד"ץ דין של בהמה שהורה בה חכם.
ושורש הספק אי דין בהמה שהורה בה חכם הוא דווקא היכא שנשאל על בהמה זו, או אף היכא שנשאל על ספק שהתעורר בהרבה ממין זה, וצ"ע.
כאן זה לא שאלה שהורה בה חכם, אלא ספק אם הורה בה חכם, כי לשיטת העדה אין כאן שאלה ואין כאן הוראה, רק לפי הצד השני זו שאלה,
אז בספק אם היה שאלה שהורה בה חכם א"צ להחמיר...
מחולת המחנים כתב:מכתב הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א.
לעומקו של דבר כתב:בנוגע לאמשינוב, אני לא מבין למה לפרסם הוראות סבוכות כאלו ולא פשוט להמליץ לאכול משחיטה אחרת וחסל
או שעדיין סובר ששחיטת העדה הכי מהודרת?
מחולת המחנים כתב:
גימפעל כתב:מחולת המחנים כתב:
האנונימיות של הכותב והאנונימיות של ה'רב החשוב' מטילים ריעותא בכל המכתב, וכדין עדות שאי אתה יכול להזימה.
גימפעל כתב:
מחולת המחנים כתב:גימפעל כתב:מחולת המחנים כתב:
האנונימיות של הכותב והאנונימיות של ה'רב החשוב' מטילים ריעותא בכל המכתב, וכדין עדות שאי אתה יכול להזימה.
מעניין רק שכאן לא עלתה על דעתך טענה זו..
viewtopic.php?p=267012#p267012גימפעל כתב:
גימפעל כתב:אחרי שבועיים שמתבדר שמעתתא בבי מדרשא הועלתה טענה חדשה ע"י ר"נ פרנקל וכעת גם ר"מ שטרנובך הצטרף אליה, שאחרי מליחה משתנים הגידים,
האם בדקו בכשרויות אחרות שלא מזריקים החומר לשוק, אלא למקום אחר, האם גם שם משתנים הגידים אחרי מליחה ?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 340 אורחים