הירשערס כתב:בחדא מחתא אתה גם מתלוצץ מדברי חז"ל - - - שקבעו לנו איך צריך להתנהג ביחס לצדיקי אמת.
לא מדובר כאן על הצדיק אלא על הזהירות שלנו אליו. אבל מה שלא מבינים לבד כנראה שלא יעזרו גם הסברים.
לא הבנתי מילה.
הירשערס כתב:בחדא מחתא אתה גם מתלוצץ מדברי חז"ל - - - שקבעו לנו איך צריך להתנהג ביחס לצדיקי אמת.
לא מדובר כאן על הצדיק אלא על הזהירות שלנו אליו. אבל מה שלא מבינים לבד כנראה שלא יעזרו גם הסברים.
פלתי כתב:מתפעל כתב:"שאף לד' המג"א, רק אינו בקי שלא חייבו אותו להתפלל הכל הוא שיכול להתפלל איזה ברכות, אבל היודע להתפלל ומחויב להתפלל, אם חיסר ברכה אחת, כל ברכותיו לבטלה".
החסיד כאן שייך לקטגוריה הראשונה שלא חייבו אותו להתפלל בגוונא שבודאי לא יכול לכוון.
עיוות. הרי שנינו אפילו המלך שואל בשלומו ונחש כרוך על עקבו. וכי אימת רבו גדולה יותר ממלך ישראל?
מאיפה הגיע הפסק שמי שבאמצע התפילה אירע דבר הטורדו מן התפילה ולא יכול לכוין יפסיק מתפילתו? (אני מדבר על הפסקה גמורה, לא לרמוז לתינוק שישתוק וכדומה).מתפעל כתב:פלתי כתב:מתפעל כתב:"שאף לד' המג"א, רק אינו בקי שלא חייבו אותו להתפלל הכל הוא שיכול להתפלל איזה ברכות, אבל היודע להתפלל ומחויב להתפלל, אם חיסר ברכה אחת, כל ברכותיו לבטלה".
החסיד כאן שייך לקטגוריה הראשונה שלא חייבו אותו להתפלל בגוונא שבודאי לא יכול לכוון.
עיוות. הרי שנינו אפילו המלך שואל בשלומו ונחש כרוך על עקבו. וכי אימת רבו גדולה יותר ממלך ישראל?
אכן, מי שבאמת חש שאינו מסוגל לכוון ולהמשיך תפילתו, יפסיק כך גם למלך.
איפה העיוות?
בא נראה אותך מכוון בתפילה אילו היה בא אליך מרן הרב שך זצ"ל , נניח שלא שם לב שאתה עומד שמונה עשרה, ושואל אותך שאלה וממתין לתשובה.
היית מצליח להתעלם ממנו ולהמשיך בתפילה?
מתפעל כתב:פלתי כתב:מתפעל כתב:"שאף לד' המג"א, רק אינו בקי שלא חייבו אותו להתפלל הכל הוא שיכול להתפלל איזה ברכות, אבל היודע להתפלל ומחויב להתפלל, אם חיסר ברכה אחת, כל ברכותיו לבטלה".
החסיד כאן שייך לקטגוריה הראשונה שלא חייבו אותו להתפלל בגוונא שבודאי לא יכול לכוון.
עיוות. הרי שנינו אפילו המלך שואל בשלומו ונחש כרוך על עקבו. וכי אימת רבו גדולה יותר ממלך ישראל?
אכן, מי שבאמת חש שאינו מסוגל לכוון ולהמשיך תפילתו, יפסיק כך גם למלך.
איפה העיוות?
בא נראה אותך מכוון בתפילה אילו היה בא אליך מרן הרב שך זצ"ל , נניח שלא שם לב שאתה עומד שמונה עשרה, ושואל אותך שאלה וממתין לתשובה.
היית מצליח להnתעלם ממנו ולהמשיך בתפילה?
הירשערס כתב:אני לא חושב שאתה מצטט כאן חידושים שלא נודעו בהודעות הקודמים. מלבד שאולי אתה מתכוון לרמז שאתה יותר ידען או גאון או ירא"ש מהדברי חיים?
כך שמי שנוהג כך יש לו על מי לסמוך, ואם אתה רוצה שלא לסמוך ולנהוג אחרת מצא לך רב בדרגתו של הדברי חיים שיורה לך אחרת, ואז תוכל לנהוג אחרת. (אם לא שאתה עצמך בעיניך מבין ויודע את הפוסקים טוב ממנו).
מתפעל כתב:חשבונות
באמצע שמונה עשרה אתם שמים לב שנחש מטפס לכם על הרגל, נחש לא ארסי,
אתם מצליחים להמשיך להתפלל בנחת? שייך בכלל?
נכון שההלכה מחייבת אותנו להתפלל הלאה, אבל מה לעשות שהדורות מתמעטים ואולי יש יחידי סגולה שמסוגלים להמשיך ולהתפלל.
וכי נבוא בטענות ליהודי שלא מצליח להתרכז?
מה כל כך קשה להבין?
שיתרחק למקום שקט כן, שעיפסיק תפילתו לא.מתפעל כתב:חשבונות
זהו מ"ב בסימן ק"ד סק"א שאם לא מצליח ברמיזה להשתיק את התינוק, שיתרחק משם למקום שקט.
שאלתי אותך מה המקור לפסק המחודש הזה שאם א"א להשלים את התפילה בכוונה מותר להפסיק תפילתו לגמרי ולהתחיל להתפלל מחדש. יש לך תשובה או לא?מתפעל כתב:כמו כן, יש לחלק בין המצב בו יש אפשרות ללכת למקום אחר בו אין הפרעה ולהמשיך את התפילה,
ולבין המצב כאן שהחזן אינו יכול ללכת ולהמשיך במקום אחר, הרי הוא הש"ץ, ואצלו להשלים את התפילה בכוונה,
העצה היחידה היא להתחיל שמונה עשרה מחדש.
מתפעל כתב:שניכם מתחמקים מלומר לי, בכנות, מה תעשו במקרה של נחש. תצליחו להמשיך?
מתפעל כתב:" וכל הענין הוא שאסור להפסיק בדיבור, אבל הליכה לא חשיב הפסק",
אתה צודק
אבל מדובר בדיבור שאינו מענין התפילה שהוא מפסיק,
כאן אין זה הפסק בדיבור המפסיק אלא התפילה עצמה.
פלתי כתב:השאלה מנחש אינה כלום:
א. מפני שאני יכול להבריח את הנחש, לנסות להפטר ממנו, או לברוח ממנו, והכל בשתיקה. מה יוסיף לי כי אדבר? וכל הענין הוא שאסור להפסיק בדיבור, אבל הליכה לא חשיב הפסק, כמו שכתב שם במ"ב.
אורח כתב:הגיע זמן שאיזה חסיד בר דעת יעשה כאן סדר. מישהו עוד מסוגל לחשוב שהכותב שמעלי, המבקש להחיל על אדמור"ו כל הלכות נחש עקרב ושרף, הוא דובר אותנטי של החסידות. והרבה מישוהים עלולים לסבור ששתיקת שאר הכותבים המזוהים כחסידים, מלמדת שהתופעה שנזכרה כאן, לגיטימית בעיניהם. גיוועלד.
ע. התשבי כתב:פלתי כתב:השאלה מנחש אינה כלום:
א. מפני שאני יכול להבריח את הנחש, לנסות להפטר ממנו, או לברוח ממנו, והכל בשתיקה. מה יוסיף לי כי אדבר? וכל הענין הוא שאסור להפסיק בדיבור, אבל הליכה לא חשיב הפסק, כמו שכתב שם במ"ב.
אם לדוגמא הדרך היחידה שלך להיפטר מהנחש היא לקרוא לאדם מומחה הנמצא במרחק שמיעה, ודאי שתעשה זאת.
עד"ז בנדוננו
פלתי כתב:ע. התשבי כתב:פלתי כתב:השאלה מנחש אינה כלום:
א. מפני שאני יכול להבריח את הנחש, לנסות להפטר ממנו, או לברוח ממנו, והכל בשתיקה. מה יוסיף לי כי אדבר? וכל הענין הוא שאסור להפסיק בדיבור, אבל הליכה לא חשיב הפסק, כמו שכתב שם במ"ב.
אם לדוגמא הדרך היחידה שלך להיפטר מהנחש היא לקרוא לאדם מומחה הנמצא במרחק שמיעה, ודאי שתעשה זאת.
עד"ז בנדוננו
הא דפשוט לך שודאי אעשה זאת, הוא מפני שהדבר גובל בפיקוח נפש. (וכמו שכתבתי בסעיף ב' שמשום מה התעלמת ממנו). משא"כ בנדוננו.
ברור שזה עדיף! לדעתך כונה בתפילה דוחה איסור ברכה לבטלה?!מתפעל כתב:"שאלתי אותך מה המקור לפסק המחודש הזה שאם א"א להשלים את התפילה בכוונה מותר להפסיק תפילתו לגמרי ולהתחיל להתפלל מחדש. יש לך תשובה או לא"?
אין לי מקור,
אבל כתבתי כך מסברא.
מה דעתך אתה? עדיף שימלמל מהר מילים כשראשו במקום אחר לגמרי?
אורח כתב:הגיע זמן שאיזה חסיד בר דעת יעשה כאן סדר. מישהו עוד מסוגל לחשוב שהכותב שמעלי, המבקש להחיל על אדמור"ו כל הלכות נחש עקרב ושרף, הוא דובר אותנטי של החסידות. והרבה מישוהים עלולים לסבור ששתיקת שאר הכותבים המזוהים כחסידים, מלמדת שהתופעה שנזכרה כאן, לגיטימית בעיניהם. גיוועלד.
וולףאנטפלעקונג כתב:אורח כתב:הגיע זמן שאיזה חסיד בר דעת יעשה כאן סדר. מישהו עוד מסוגל לחשוב שהכותב שמעלי, המבקש להחיל על אדמור"ו כל הלכות נחש עקרב ושרף, הוא דובר אותנטי של החסידות. והרבה מישוהים עלולים לסבור ששתיקת שאר הכותבים המזוהים כחסידים, מלמדת שהתופעה שנזכרה כאן, לגיטימית בעיניהם. גיוועלד.
לפענ״ד יש כאן קצת תשתוש ענינים,
דבר ברור שאין בדעת החסידים לעשות משהו נגד פס״ד ברור בשו״ע
אלא דהסתקלותם על דברי אדמו״ר אינה כעל עוד אדם גדול בישראל בתורה ויראה אלא כעל אחד שכל מעשיו הרי הם מכוונים ע״פ דעת עליון, וא״כ אם ההשגחה העליונה כוונה שיקרא לו באותו רגע הרי כנראה שזה רצון ה׳ עכשוו. (וע״ד [ולא ממש] אליהו בהר הכרמל וכו׳). וא״כ כרגע שזה רצון ה׳ הרי הוא בעל השו״ע וד״ל. [אלא דיש לעיין האם בדורנו כן תמיד יחס החסידים לאדמו״ריהם אך נראה לי פשוט שכך היה בדורות הקודמים]
(והדיוק מהעקרב וכו׳ ה״ה כאסמכתא בעלמא, וכפשוט)
[אף שאין זה עונה בכל הפרטים כגון חזן והאדמו״ר סיים שמו״ע שהוא מהנדון כאן, אך יש כאן לכאו׳ איזה כוון].
ואפשר לעיין בזה עוד ולמצוא מקורות, ותן לחכם ויחכם עוד.
אפרקסתא דעניא כתב:משיח עוד לא הגיע, אבל אתה לא מבין דבר אחד פשוט.
אחד הדברים שחידשה החסידות, שלא משנה מה השו"ע כותב, אלא מה הקב"ה רוצה.
מכאן זה הגיע לכך שלא משנה מה הקב"ה רוצה, אלא מה נראה לי שהוא רוצה.
לכשתעיין אין הבדל גדול בין שתי הנוסחאות...
אורח כתב:הגיע זמן שאיזה חסיד בר דעת יעשה כאן סדר. מישהו עוד מסוגל לחשוב שהכותב שמעלי, המבקש להחיל על אדמור"ו כל הלכות נחש עקרב ושרף, הוא דובר אותנטי של החסידות. והרבה מישוהים עלולים לסבור ששתיקת שאר הכותבים המזוהים כחסידים, מלמדת שהתופעה שנזכרה כאן, לגיטימית בעיניהם. גיוועלד.
במילים פשוטות - אין הסבר הלכתי למעשה!אנא עבדא כתב:אורח כתב:הגיע זמן שאיזה חסיד בר דעת יעשה כאן סדר. מישהו עוד מסוגל לחשוב שהכותב שמעלי, המבקש להחיל על אדמור"ו כל הלכות נחש עקרב ושרף, הוא דובר אותנטי של החסידות. והרבה מישוהים עלולים לסבור ששתיקת שאר הכותבים המזוהים כחסידים, מלמדת שהתופעה שנזכרה כאן, לגיטימית בעיניהם. גיוועלד.
חסיד בר דעת לעולם לא יעשה סדר אצל ליטאי בענינים כגון אלו, בדיוק כפי שלעולם לא תוכל לעשות סדר ולהסביר לחסיד מה זה 'שונאים' ו'מחבלים' ומה שביניהם... או כפי הפתגם הקדום: לך תסביר קטע 'ברטנורה' לגוי... וד"ל
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 276 אורחים