אמר רבי אבא בר ממל מכר שני בתי ערי חומה אחד בחמשה עשר באדר הראשון ואחד באחד באדר השני זה שמכר לו באדר השני כיון שהגיע יום אחד באדר של שנה הבאה עלתה לו שנה זה שמכר לו בחמשה עשר של אדר הראשון לא עלתה לו שנה עד חמשה עשר באדר של שנה הבאה מתקיף לה רבינא ולימא ליה אנא קדים שחין נורא מקמא דידך משום דאמר ליה את נחית לעיבורא וא"ר אבא בר ממל נולדו לו שני טלאים אחד בחמשה עשר של אדר הראשון ואחד באחד באדר השני זה שנולד באדר השני כיון שהגיע יום אחד באדר (השני) של שנה הבאה עלתה לו שנה זה שנולד לו בחמשה עשר באדר הראשון לא עלתה לו שנה עד חמשה עשר באדר של שנה הבאה מתקיף לה רבינא ולימא ליה אנא קדים אכיל ירוקא מקמא דידך משום דאמר ליה את נחיתת לעיבורא אנא לא נחיתנא לעיבורא הא תו למה לי היינו הך מהו דתימא התם דכתיב תמימה הכא דלא כתיב תמימה לא קמ"ל דשנה שנה מהדדי גמרי
תו"ד הגמ', (אם נתרגם את זה למקרה נוסף - גדלות של שנים), ראובן נולד בתאריך כח אדר ראשון, ושמעון נולד באותה שנה בתאריך ב אדר שני, אחרי י"ג שנה חל תאריך הבר מצווה שלהם בשנה פשוטה, והנה ראובן הגדול אינו נעשה בר מצווה אלא כמעט חודש שלם אחרי שמעון, כי הוא נחית לעיבורא.
והשאלה צועקת, סו"ס ראובן היה חי גם ביום ששמעון נולד, ולמה לא נספור לו מאז י"ג שנה להתברמץ יחד עם שמעון.
זכורני בזה כמה נוס' לתשובה בשם חכמי דורינו שליט"א, ואינם ברורים בידי כעת. מי יכול להעלות דבריהם?