גימפעל כתב:אך למעשה כיצד יש לנהוג ?
עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:אך למעשה כיצד יש לנהוג ?
אני באופן אישי נוהג כמג"א שהובא בקצוה"ש, ומה שהשמיטו אדמו"ר הזקן - יש ליישב.
סתם איש כתב:בשבת יותר בולט המנהג להמתין.
גימפעל כתב:עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:אך למעשה כיצד יש לנהוג ?
אני באופן אישי נוהג כמג"א שהובא בקצוה"ש, ומה שהשמיטו אדמו"ר הזקן - יש ליישב.
האין בכתובים ע"כ ?
סתם איש כתב:בשבת יותר בולט המנהג להמתין.
ארזי ביתר כתב:אאל"ט, בבאבוב [ומסתמא בכל בית צאנז], נוהגים בצפרא דשבתא, שהקהל אומר את 'ובמקהלות' ו'ישתבח' ברצף, ולאחר מכן החזן חוזר על שני הקטעים ברצף.
עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:אך למעשה כיצד יש לנהוג ?
אני באופן אישי נוהג כמג"א שהובא בקצוה"ש, ומה שהשמיטו אדמו"ר הזקן - יש ליישב.
ישועה בקרוב כתב:עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:אך למעשה כיצד יש לנהוג ?
אני באופן אישי נוהג כמג"א שהובא בקצוה"ש, ומה שהשמיטו אדמו"ר הזקן - יש ליישב.
כיצד ניתן ליישב?
גימפעל כתב:בסי' נג ס"ק ט' מביא המ"ב מהמג"א, שיחיד לא ימתין לש"ץ לאמירת ישתבח, אלא מיד אחרי פסוקי דזמרה יאמר ישתבח, ורק הש"ץ ימתין עד אמרית קדיש,
ולמעשה עמא דבר לא נוהג כך.
עזריאל ברגר כתב:לא כל מקום שהוא משמיט דברי הפוסקים שלפניו - זה מכריח שהוא חולק, ואינני בקי בזה בהרחבה, אבל הקצוה"ש היה דבוק בדברי רבינו הזקן במיוחד, ואם הוא כתב כך - כנראה שהוא סבור שאין כאן מחלוקת.
ישועה בקרוב כתב:עזריאל ברגר כתב:לא כל מקום שהוא משמיט דברי הפוסקים שלפניו - זה מכריח שהוא חולק, ואינני בקי בזה בהרחבה, אבל הקצוה"ש היה דבוק בדברי רבינו הזקן במיוחד, ואם הוא כתב כך - כנראה שהוא סבור שאין כאן מחלוקת.
להעיר שבד"כ זה אינו כך וראה לדוגמא בסימן רנג בקו"א סקי"א לקראת הסוף.
האם נושא זה נזכר בספר של פרקש כללי הפוסקים וההוראה? א"כ היכן?
עזריאל ברגר כתב:לא כל מקום שהוא משמיט דברי הפוסקים שלפניו - זה מכריח שהוא חולק, ואינני בקי בזה בהרחבה
עזריאל ברגר כתב:ישועה בקרוב כתב:עזריאל ברגר כתב:לא כל מקום שהוא משמיט דברי הפוסקים שלפניו - זה מכריח שהוא חולק, ואינני בקי בזה בהרחבה, אבל הקצוה"ש היה דבוק בדברי רבינו הזקן במיוחד, ואם הוא כתב כך - כנראה שהוא סבור שאין כאן מחלוקת.
להעיר שבד"כ זה אינו כך וראה לדוגמא בסימן רנג בקו"א סקי"א לקראת הסוף.
האם נושא זה נזכר בספר של פרקש כללי הפוסקים וההוראה? א"כ היכן?עזריאל ברגר כתב:לא כל מקום שהוא משמיט דברי הפוסקים שלפניו - זה מכריח שהוא חולק, ואינני בקי בזה בהרחבה
קרוב לוודאי שזה מוזכר בספרו של הרב פרקש, בחלק שמדבר על כללי שו"ע אדה"ז עצמו, ואינו תח"י.
ישועה בקרוב כתב:כאן לא מצאתי, אתה יכול להצביע לי היכן זה מופיע? - http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?27104&
גימפעל כתב:בסי' נג ס"ק ט' מביא המ"ב מהמג"א, שיחיד לא ימתין לש"ץ לאמירת ישתבח, אלא מיד אחרי פסוקי דזמרה יאמר ישתבח, ורק הש"ץ ימתין עד אמרית קדיש,
ולמעשה עמא דבר לא נוהג כך.
טברייני כתב:במקומות שהגבאי מעלה את הש"ץ לפני ישתבח
יכול להגיע למצב בעייתי דהיחיד לא יודע שיעלו אותו ומסיים עד אחרי ישתבח וכשהגבאי מעלה אותו נמצא שהוא ש"צ וצריך להסמיך ישתבח לקדיש.
ומן הראוי לתקו שיודיע הגבאי לחזן קודם התפילה.
טברייני כתב:גימפעל כתב:בסי' נג ס"ק ט' מביא המ"ב מהמג"א, שיחיד לא ימתין לש"ץ לאמירת ישתבח, אלא מיד אחרי פסוקי דזמרה יאמר ישתבח, ורק הש"ץ ימתין עד אמרית קדיש,
ולמעשה עמא דבר לא נוהג כך.
ממתי "עמא דבר" הוא פוסק הלכה??
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 305 אורחים