כולל יונגערמאן כתב:יתכן שיש איזה [ק]ללה וכדו' נגד המבארים או מדפיסים בהידור את ספרי רבינו ירוחם? (אולי מרבינו ירוחם עצמו?) מי שיודע אודות זה יענה.
מהרלב"ח בשו"ת סימן קט - וכבר מוחזק הספר ההוא [רבינו ירוחם] בטעיות כאלה וכאלה ויותר מהמה לעשרו' ומאות וצריך להזהר מאד מאד שלא לסמוך עליו כלל כלל בשום הוראה בדין
מהרח"ש שו"ת תורת חיים ח"ד סימן לו: ומדברי רבינו ירוחם אין לי הכרח שכבר נודע שטעות הרבה נפל באותו ספר ורמזו הרב מהריב"ל זלה"ה בח"ג בסימן הנזכר.
היעב"ץ - שאילת יעב"ץ ח"ב סי קפ"ו: וכבר נודע את אשר פרסם הרב בית יוסף פעמים רבות שדברי הרי"ו אינם ברורים בכמה מקומות
מהרשד"ם אהע"ז קנ"ח: רבינוירוחם יותר בר סמכא מהריב"ש כי חיבורו מעיד עליו
חכם באשי כתב:בנוגע לפסיקה כרבינו ירוחם, ראוי לציין, שהפוסקים הספרדיים הרגילים להכריע (גם) ע"פ מניין הפוסקים,
ישבב הסופר כתב:שלו' הרב לונדון:
כמו כן אולי יש לערוך חיפוש גוגל פשוט, כדי למצוא מראי מקומות או כדומה.
למשל יש לעיין כאן http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7% ... 7%9C%D7%9D
היא שיחתי כתב:הרווחתי מהקישור שנודע לי סוף סוף מדוע נתכנה בשם "רי"ו"
איש_ספר כתב:ולנושא האשכול [הנוסח 'מגדולי הפסיקה וההוראה בתקופת הראשונים' שפתח בו פותח האשכול, קצת מעומעם, אבל ודאי אינו נחשב מגדולי הראשונים']מהרלב"ח בשו"ת סימן קט - וכבר מוחזק הספר ההוא [רבינו ירוחם] בטעיות כאלה וכאלה ויותר מהמה לעשרו' ומאות וצריך להזהר מאד מאד שלא לסמוך עליו כלל כלל בשום הוראה בדיןמהרח"ש שו"ת תורת חיים ח"ד סימן לו: ומדברי רבינו ירוחם אין לי הכרח שכבר נודע שטעות הרבה נפל באותו ספר ורמזו הרב מהריב"ל זלה"ה בח"ג בסימן הנזכר.היעב"ץ - שאילת יעב"ץ ח"ב סי קפ"ו: וכבר נודע את אשר פרסם הרב בית יוסף פעמים רבות שדברי הרי"ו אינם ברורים בכמה מקומות
ומסוג אחר:מהרשד"ם אהע"ז קנ"ח: רבינוירוחם יותר בר סמכא מהריב"ש כי חיבורו מעיד עליו
נלקט מהספר היקר אמרי ספר.
ר' גרונם יקום פורקן כתב:שו"ת גבורת אנשים סימן יט: "וכאשר כתבתי בדעת הרא"ש כן מוכח דעת רבינו ירוחם בדעת הרא"ש ובדעת עצמו, שידוע שהוא תלמיד הרא"ש, ובכל מקום סותם דבריו ע"פ פסקי הרא"ש".
שמואל בן שחר כתב:בקשר לקללה המשונה לכאורה, אין לזה הסבר ידוע, מלבד שהמגיד אמר לבית יוסף על ספרים אלה שהם "טמירין", וכנראה שדינם להיות גנוזים. (מישהו אמר סברא שמשמים רצו שספר הטור יקבע לספר ההלכה, ולא רבינו ירוחם הדומה לו בעיקרון של החיבור, וצ"ע). כפי שהבנתי מרבני זמנינו מתייחסים לזה כדבר לא מובן, אבל כיון שכך הוחזק, הרי זה דומה לאשה קטלנית שהוחזקה בכך, ונחשב לדבר סכנה, כי כך המציאות למרות שאיננו מבינים.
אם למישהו יש מה להוסיף, נשמח כולנו לשמוע
חנבין כתב:כולל יונגערמאן כתב:יתכן שיש איזה [ק]ללה וכדו' נגד המבארים או מדפיסים בהידור את ספרי רבינו ירוחם? (אולי מרבינו ירוחם עצמו?) מי שיודע אודות זה יענה.
כ"כ הרחיד"א בשם הגדולים מע' גדולים ערך רבינו ירוחם שכל המנסים לפרשו (לא לההדירו בהידור) מתו בקיצור ימים או נאבד חיבורם, זכור לי שבמקום אחר מאריך יותר ומביא עוד ספר כנ"ל, וכותב שם שהיה מישהו שהיה גדול מאד לכן לא ניזוק כשפירש אחד מהחיבורים הנ"ל
השה"ג מקשר למה שמכנהו במגיד משרים "ירוחם טמירי".
מורה צדק כתב:יצא לאור הכרך "מישרים", ע"י מכון הכתב.
תולעת-ספרים כתב:שמעתי מזמן שלפני כמה שנים היה הרב צוקר מפונוביז' חולה מאוד והזכירו אותו (אאל"ט הזכיר אותו רב העיר אנטווערפן הגאון המפ' רבי חיים קרייזווירטה זצ"ל שהוא קרוב משפחתו) לברכה ורפואה שלימה אצל הרה"ק רבי יענקלע מפשעווארסק זצ"ל באנטווערפן, והורה לו להפסיק מיד עם עריכת הפירוש על רבנו ירוחם והסתמך על דברי החיד"א ב"שם הגדולים". וכשאמרו לו שהרב צוקר שוכב בלי הכרה, אמר הרבי מפשעווארסק שיגידו לו באוזן להפסיק, וכך עשו והבריא ב"ה.
האם מישהו יכול לאשר זאת?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 442 אורחים