שש ושמח כתב:וכן לכאו' מי שיקבל צריך לנכות שווי המתנה מחשבון המעשר כספים שלו.
אם כבר הנושא של קופת העיר עלה, אני מוכרח לומר שכבר שנים רבות כואב לי שהציבור מטומטם, שהרי אם לא היה תועלת בפרסומים הללו לא היו מפרסמים, ומכך הסקתי שהציבור מטומטם, אולם עתה אני רואה שלא אלמן ישראל, ונותרו כמה חברים שישבו איתי בבית משוגעים כאשר המשוגעים ישתלטו על החברה ויכניסו לשם את אלו שנותרו שפויים.... בתקווה שה' ירחם עליי ואשאר שפוי...
נוה הלבנון כתב:ולעניין הנידון האם ראוי לשקר בשביל מטרה קדושה, אולי יש לדמות את זה לכאן:
"עכ"פ לא יתקוטט עמהם מפני שמדת העזות מגונה מאד ואין ראוי להשתמש ממנה כלל אפילו בעבודת הש"י כי יקנה קנין בנפשו להיות עז אפילו שלא במקום עבודתו ית' " (משנ"ב א' סק"ה)
ושמא אין זה אלא דאגת אנשי קופת העיר...
לעומקו של דבר כתב:ר' יאיר, כל זה לא נוגע למתנה המתקבלת בוודאי
בברכה המשולשת כתב:יש מקילים במתנה ששוויה פעוט ביחס לתרומה (כגון ברכת הבית שחילקו קופת העיר)
אום אני חומה כתב:לא אגרע מכבודם של הת"ח דכאן, אבל בכל האשכול אין אפילו טענה עובדתית אחת! רק אוסף של השערות היישר מהקישקעס של הכותבים, מקסימום פלפול נקדני בפרסומי הקופה.
פלוני 'בטוח' שהקופה מחלקת לפי לועזי, אלמוני משער 'כמעט בוודאות' שמזכירים שם אחר שם, פלמוני 'קובע' שהפשקוויל הבטיח ישועה (אגב, דווקא קופה אחרת מחלקת פסקי הלכה בדבר הישועות המובטחות לתורמים). סימוכין?הוכחה? ראיה? לאויבער-חוכעמים אין צורך בזוטות כגון דא...
וכשתביאו ראיות אז יהיה מקום לחשוב.
אישית אני דווקא נהנה מהמומחיות לאתר תאריכים נשכחים וסגולות נושנות. מה רע? למה לא? תניחו קצת את הציניות בצד! מה רע בקצת תפילות על קברים? מה רע בברכות גדולי הדור, בזמנים המסוגלים, בכינוסי תפילה?
אום אני חומה כתב:לא אגרע מכבודם של הת"ח דכאן, אבל בכל האשכול אין אפילו טענה עובדתית אחת! רק אוסף של השערות היישר מהקישקעס של הכותבים, מקסימום פלפול נקדני בפרסומי הקופה.
פלוני 'בטוח' שהקופה מחלקת לפי לועזי, אלמוני משער 'כמעט בוודאות' שמזכירים שם אחר שם, פלמוני 'קובע' שהפשקוויל הבטיח ישועה (אגב, דווקא קופה אחרת מחלקת פסקי הלכה בדבר הישועות המובטחות לתורמים). סימוכין?הוכחה? ראיה? לאויבער-חוכעמים אין צורך בזוטות כגון דא...
וכשתביאו ראיות אז יהיה מקום לחשוב.
אום אני חומה כתב:נוה הלבנון כתב:ולעניין הנידון האם ראוי לשקר בשביל מטרה קדושה, אולי יש לדמות את זה לכאן:
"עכ"פ לא יתקוטט עמהם מפני שמדת העזות מגונה מאד ואין ראוי להשתמש ממנה כלל אפילו בעבודת הש"י כי יקנה קנין בנפשו להיות עז אפילו שלא במקום עבודתו ית' " (משנ"ב א' סק"ה)
ושמא אין זה אלא דאגת אנשי קופת העיר...
מדהים. א נייע בעל מוסר.
אתה באמת חושב שאתה יותר חכם מרבני הקופה? או שמא מגדולי הדור?
רבני הקופה לא מודעים לשטיקים ולטריקים שרק אתה ואוסף האויבער-חוכעמים הצלחתם לאחוז?? הם לא עוברים על העלונים שמונחים בתיבות הדואר שלהם?
לפום ריהטא אין כאן אלא גאווה ועזות מצח מצד כתר"ה ושאר המקטרגים, ובדוחק נלמד זכות שכתבתם ברוח ימי הפורים.
ר' יאיר1, כבר התחלת לארוז?
יאיר1 כתב:בברכה המשולשת כתב:יש מקילים במתנה ששוויה פעוט ביחס לתרומה (כגון ברכת הבית שחילקו קופת העיר)
לא זוכר שחילק בגדול המתנה.
אום אני חומה כתב:עקביה, הדיון בעניין חודש העיבור לגיטימי וראוי, ולגופו של דבר כבר ענה לך הרב אוצה"ח בטוטו"ד.
אוצר החכמה כתב:כוונתו לומר שאינו זוכר שהאגרו"מ חילק בגודל המתנה
עקביה כתב:אום אני חומה כתב:לאחר הסברו הנאה של הרב אוצה"ח עוררתי את השאלה מדוע קופה"ע מחלקת את תמיכותיה באופן שאינו ראוי, כדלעיל באשכול, ולוואי יעלה ויבוא לכאן נציג של קופה"ע ויסביר את התנהלותה המוזרה של הקופה.
'דורסנות היא הגדרה סובייקטיבית'. זה נכון. מי שחושב שקופה"ע אינה מתנהגת בדורסנות, ירים את ידו.
עדיין, הפרסומת של קופה"ע היא כזו שמכניסה לסיחרור את כל המערכת, ומחייבת את הקופות המקומיות לחדש גם הן גימיקים מטופשים משלהן, וכן לרענן את זכרונם של התורמים הפוטנציאלים בהלכה של 'עניי עירך קודמין'. הלכה שקופה"ע עושה כל מאמץ למחוק.
אום אני חומה כתב:ומה שבכוללים לא מחלקים לפי עברי זה רק מטעמי חיסכון.
מלך זקן וכסיל כתב:בררתי
והם נותנים לפי העברי.
בכל אופן בחלק גדול מהתמיכות.
וחסל סדר כל האשכול הזה.
אום אני חומה כתב:לכאורה מוסד יהודי אמור להתנהג לפי כללי היהדות. ומה שבכוללים לא מחלקים לפי עברי זה רק מטעמי חיסכון.
פרסום רעשני ובולט זו זכות של כל גוף באשר הוא. אמנם לא באתי לחוות דעה בזה וכמו כתבתי לעיל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים