אוצר החכמה כתב:ואני שמעתי (מפי השמועה) ששאלו את רי חיים קנייבסקי, מה נתעשר מהסנדקאות וענה שעושר דידיה הוא ספריו הרבים שהוציא.
ואני ראיתיו כתוב, על אביו, בעל 'קהילות יעקב' (אולי בספר 'פניני הקה"י או בספר 'תולדות יעקב', איני זוכר).
הוד_והדר כתב:איסור זה נאמר לבן אדם פרטי ולא לרב העיר, רב קהלה וכדומה, ראה צוואת רבי יהודה החסיד סימן מב, באר היטב יו"ד סימן קעט סק"ד, פתחי תשובה יורה דעה סימן רסה סקי"ד וט"ו
שו"ת נודע ביהודה קמא חיו"ד סימן פו שהאיסור לא שייך אצל רב העיר, ובמה שהעיר ופלפל בזה החתם סופר בחאו"ח סימן קנח וקנט, וראה עוד אריכות באות שלום סימן רסה סקכ"ג
ושמעתי אני הקטן פעם מהגר"ח קרייזווירטה ז"ל אב"ד אנטווערפין, במענה לשאלה שלא רואים היום שהסנדקאות מעשרת, אמר כי הוא מפני שכהיום רק לוקחים חצי סנדקאות, וסנדקאות המעומד נותנים לאחר, וסיפר שבדידיה הוי עובדא שביקש וקיבל 2 חלקי הסנדקאות אצל ברית אחד, ובאותו יום נפל לחיקו סכום גדול של כמה מאות אלפי דולרים
מעיין כתב:לא הבחנתי בדברי הוד והדר
אבל מה שהלב שמחה מייסד דף היומי ירושלמי, והרב קרייסווירט נעלם מהם הירושלמי
ואולי תלוי במחלוקת אם הי' פייס למחתה או אומר לחבירו זכה עמי במחתה שאז הוא העושר ותחתיו הפקידים...
גוראריה כתב:מעיין כתב:לא הבחנתי בדברי הוד והדר
אבל מה שהלב שמחה מייסד דף היומי ירושלמי, והרב קרייסווירט נעלם מהם הירושלמי
ואולי תלוי במחלוקת אם הי' פייס למחתה או אומר לחבירו זכה עמי במחתה שאז הוא העושר ותחתיו הפקידים...
נעלם מהם הפשט שלך בירושלמי, נו נו..
גוראריה כתב:[אבל מנין להשוות את הסנדקאות לקטורת ואת העמידה לברכות למחתה?! סאיז א שיינע צושטעל, אבל לא מחייב.
אם הסנדקאות עצמה מורכבת מכמה חלקים, היא מקבילה רק לקטורת, שגם בעבודתה יש כמה שלבים.
נוטר הכרמים כתב:ואני מכיר כמה גדולים שמתכבדים בשני החלקים ולא העשירו עדיין. [אצל בני בכורי שיחי' היה מו"ר שליט"א (שנתכבד לזה ע"י א"מ שליט"א) סנדק 'מושלם', ובדר"כ כשבא בטורח מחוץ לעיר הוא שואל על זאת].
אTKH כתב:לפי הדמיון לקטורת, הרי שאין לאדם להיות סנדק פעמיים, לא רק אצל שני אחים, אלא כלל וכלל לא.
עזריאל ברגר כתב:במקום דלא אפשר - גם בקטורת הקטירו פעמיים!
עושה חדשות כתב:לכאו' טעמא דחדשים לקטורת אינו לעיכובא כ"כ במקום דטריח בלא"ה, אבל הפוס' הרי ציינו גם לצוואת ריה"ח וכו'.
עושה חדשות כתב:נשאלתי למעשה, מה חומר הענין לתת סנדקאות לאדם א' פעמיים במשפחה אחת, וכמה צריך לטרוח בשביל זה. (ולדוג' אם האפשרות השניה זה רק אבי הבן עצמו, ומאד לא ניח"ל בזה, האם יכול לתת למישהו שקיבל בעבר). כי לכאו' טעמא דחדשים לקטורת אינו לעיכובא כ"כ במקום דטריח בלא"ה, אבל הפוס' הרי ציינו גם לצוואת ריה"ח וכו'.
הוד_והדר כתב:ידועים הדברים
מוהל לוקחים מומחה, סנדק ירא שמים.
והאם רק אני מתפלא איזה עבודה נצרך לסנדק, שהוא צריך לדעת לעשות? הוא צריך רק לדעת איך לשבת על הכסא ולהחזיק התינוק בידיו ולא להפריע למוהל בעבודתו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 157 אורחים