שבילי דנהרדעא כתב:מבואר בראשונים ומקורו קדוש מחז"ל דקבלה ממשה מסיני לכתוב כמה אותיות בתורה משונים ואות פ"א וטי"ת בכמה מקומות מלופפין ויש בזה סודות גדולים ועי' בגמרא שמצא צשה רבינו להקב"ה שכותר כתרים ותגין לאותיות וכו'.
יש לעיין מה הטעם פסקו הסופרים לכתוב כן, ובחתם סופר כתב כיון שאין אנו בקיאים בדיוק איזה אותיות לשנות על כן עדיף למנוע לגמרי.
מכל מקום עד לא לפני כמה זמן עדיין היה הסופרים נוהגים לכתוב הפפי"ן המלופפים בפרשיות תפילין במילת כי הקשה פרעה ובפן יפתה, וכמו כן אות חי"ת דוחרה, על אף שבספר תורה כבר לא נהגו כן כיון שלא היה ידוע בבירור באיזה מקום לכתוב, צריך טעם מדוע פסקו לכתוב כן?
חיים ושלו' כתב:עניין חשוב מאד, כמדומני שיש שני מאמרים של ר' דוד ליב גרינפלד בנושא, 1. מאמר קווצותיו תלתלים נדפס בתוך קונטרס קדושת ספר תורה (ברוקלין תשנ"א) 2. מאמר יקרת עטרת תפארת התפילין הקדושות של רבותינו מודפס בתוך קובץ לשכת הקודש קובץ א' עמ' קמא (יש באוצר http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?156863&), מי שיכול להעלות את המאמרים כאן יהא לו לזכות.
שבילי דנהרדעא כתב:זה בענייני המקדש וכליו
חכם באשי כתב:על האותיות המשונות והמלופפות נכתב מאמר נרחב מאת הרב אפרים כספי, והופיע ב'חצי גבורים' האחרון.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 250 אורחים